- Wysokość [mm]: 35
- Szerokość [mm]: 99
- Długość [mm]: 509
- Rodzaj filtra: Filtr z węglem aktywnym
- Ilość: 1
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.L.FILTER | ALC-6318/10 |
ACDELCO | PUK 1160 E |
ALCOFILTER | MS-6204C |
BLUEPRINT | ADJ 132516 |
BOSCH | 0 986 AF4 269 |
BOSCH | 1 987 431 373 |
BOSCH | 1 987 432 373 |
BOSCH | R 2373 |
CHAMPION | CCF 0327 C |
CLEANF | NC 2100 CA |
COMLINE | EKF155A |
COOPERSFIA | PCK8099 |
CORTECO | 2165 2361 |
CORTECO | CC1089 |
DENSO | DCF104K |
DENSO | DCF290K |
FEBI | 19971 |
FILTRON | K 1148 A |
FORD CHANG | 1S7H 19G244 AC |
FORD CHANG | 4S7J 19G244 AA |
FORD | 1 115 650 |
FORD | 1 119 616 |
FORD | 1 349 791 |
FORD | 1 451 913 |
FORD | 1 713 173 |
FORD | 1S7J-19G244-AAHF |
FORD | 4S7J 19G244 AA |
FRAM | CFA 9534 |
HEN | E 968 LC |
JAGUA | 1S 7H 19G2 44 |
JAGUA | 1X 4H 19G2 44 |
JAGUA | 1X4H-19G244-BA |
JAGUA | C2S 16861 |
JAGUA | C2S 8622 |
KOLBENSCHM | 4223-ACC |
KOLBENSCHM | 50 014 223 |
MAG | BCF 341 |
MAHLE | LAK 242 |
MAHLE | LAK 897 |
MANN | CU 5141 |
MANN | FP 5141 |
MAPCO | 66629 |
MAPCO | 67600 |
MEATDORIA | 17104K |
MEYLE | 712 320 0002 |
MICRONAIR | CF026 |
MICRONAIR | MC 597 |
PUROLATOR | C 18203 |
PUROLATOR | I19401 |
QUINTON HA | QAP 330 |
SOFIMA | S 0821 CA |
SOFIMA | S 4119 CA |
SOFIMA | S 4206 CA1 |
SWAG | 50 91 9971 |
TECNECO FI | CK 5664 C |
UFI | 54.119.00 |
UNI | GFE 2955 |
VALEO | 698745 |
VALEO | 708745 |
VEMO | V25-31-1002-1 |
WIXFILTERS | WP9162 |
WIXFILTERS | WP9163 |
FORD
|
JAGUAR
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Filtr kabinowy znajduje się pomiędzy podszybiem a elementami układu klimatyzacji. To podstawowy element eksploatacyjny samochodu, którego rola sprowadza się do zatrzymywania zanieczyszczeń z powietrza, które trafia do kabiny pojazdu. Według producentów filtry kabinowe należy wymieniać regularnie, nawet dwa razy w roku.
Filtry kabinowe zwane także przeciwpyłkowymi produkuje się z papieru, materiału lub materiału pokrytego włóknem węglowym. Te ostatnie to najbardziej skuteczne egzemplarze, zatrzymujące nawet niezwykle szkodliwe tlenki azotu. Wariant papierowy to z kolei ta najtańsza i najbardziej podstawowa wersja filtra. Aktualnie najczęściej stosuje się i zaleca montaż filtrów aktywnych z węglem.
W samochodach eksploatowanych głównie w warunkach miejskich filtr kabinowy chroni kierowcę i pasażerów m.in. przed kurzem, wszelkiego rodzaju pyłami, tlenkami azotu (filtr z węglem aktywnym) a także pyłami z klocków hamulcowych i opon. Na trasie i na terenach podmiejskich filtr kabinowy zwalcza także piasek oraz pyłki roślin. Filtr ten prócz wyłapywania szkodliwych substancji ma także kilka innych zadań. Zapobiega parowaniu szyb w samochodzie, umożliwia prawidłowe działanie układu klimatyzacji a także chroni alergików.
Ceny standardowych filtrów kabinowych zaczynają się od kilkunastu złotych. Filtry z węglem aktywnym można natomiast kupić już za kilkadziesiąt złotych. Różnica w cenie nie jest aż tak duża a dla lepszego filtrowania powietrza naprawdę warto zainwestować w dobrej jakości filtr kabinowy z węglem aktywnym. Decydując się na wymianę filtra kabinowego pamiętajmy jednak przede wszystkim, że zawsze należy kupować filtry fabrycznie nowe (online można znaleźć oferty sprzedaży filtrów używanych). Ponadto warto kierować się ku produktom znanych i cenionych w branży motoryzacyjnej marek.