- Rodzaj filtra: Wkład filtra
- Średnica pierscienia uszczelniającego [mm]: 60,2
- Średnica [mm]: 57,0
- Wysokość [mm]: 106
- Średnica wewnętrzna 2 [mm]: 23
- Średnica pierscienia uszczelniającego [mm]: 23,0
- Ciężar netto [g]: 44,0
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
BLUEPRINT | ADW192112 |
BOSCH | F026407074 |
CHEVR | 55588497 |
COMLINE | EOF311 |
COOPERSFIA | FA6801 |
FEBI | 101641 |
FILTRON | OE648/9 |
FRAM | CH12220 |
GMC | 55485671 |
GMC | 55588497 |
HEN | E650H01 D444 |
HEN | E650H01D233 |
HEN | E650HD233 |
MANN | HU6019Z |
MECAFILTER | ELH4470 |
MEYLE | 6143220021 |
MISFAT | L149 |
MOTAQUIP | LVFL842 |
MULLER FIL | FOP281 |
OPEL | 55588497 |
OPEL | 650163 |
OPEL | 95526687 |
PURFLU | L1077 |
TECNOCAR | OP1047 |
UFI | 2519900 |
VAICO | V401532 |
VAUXH | 55588497 |
VAUXH | 95526687 |
WIXFILTERS | WL7519 |
OPEL
|
VAUXHALL
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Filtr oleju to element eksploatacyjny każdego samochodu, który wyłapuje zanieczyszczenia i gwarantuje tym samym czyste środowisko dla pracy silnika spalinowego oraz oleju silnikowego. Praca tego podzespołu nie należy jednak do łatwych, bo odbywa się między innymi w bardzo wysokich temperaturach.
Zużycie filtra oleju silnikowego to pojęcie stosunkowo względne. Należy go po prostu wymieniać za każdym razem, gdy dokonujemy wymiany oleju. Czyli raz do roku lub po przejechaniu przebiegu od 15 000 do 30 000 km. Filtr oleju został w końcu zamontowany po to, by zbierać zanieczyszczenia. Dlatego jeżeli wlejemy do silnika nowy olej, to wszelkie zanieczyszczenia ze starego filtra i tak dostaną się do silnika.
Regularna wymiana filtra oleju jest bardzo ważna, bo zatrzymuje się na nim bardzo dużo szkodliwych substancji. Zanieczyszczania te nie są korzystne dla kondycji jednostki napędowej, dlatego tak ważna jest ich skuteczna filtracja.
Zarówno olej, jak i filtr oleju silnikowego można wymienić samodzielnie, ale potrzeba do tego doświadczenia. Dlatego nieznającym się na rzeczy, zaleca się powierzenie tych czynności warsztatowi. Podczas wymiany oleju silnikowego wraz z filtrem warto pamiętać o stosowaniu jak najlepszych jakościowo podzespołów. Nie ma co oszczędzać na tym elemencie, bo zakup tego elementu naprawdę nie należy do kosztownych.
Zakup i wymiana filtra oleju to naprawdę niewielki koszt. Podczas zakupu nowego egzemplarza można kierować się zaleceniami producenta pojazdu względem proponowanego rodzaju filtra lub zdecydować się na filtry renomowanych marek, polecanych przez specjalistów z branży motoryzacyjnej.
Niemiecki producent części samochodowych – Mahle – to korporacja, której działalność dociera niemal do wszystkich części świata. Słynące z wydajności silniki Mahle pojawiają się w pojazdach na każdym kontynencie. Części silnika marki Mahle są cenione za wysoką odporność termiczną, lekkość oraz wytrzymałość mechaniczną. W ostatnich latach producent coraz większy nacisk kładzie również na kwestie środowiska, tworząc silniki ograniczające emisję spalin. Korporacja motoryzacyjna Mahle produkuje również przygotowane do znoszenia skrajnych obciążeń, turbosprężarki. Pomimo działania na najwyższych obrotach, pracę turbosprężarki Mahle cechuje relatywnie niewielki hałas.
Producent części samochodowych Mahle uchodzi również za przedsiębiorstwo wyspecjalizowane w produkcji elementów układów filtracyjnych. W asortymencie znajdują się zarówno filtry paliwa i oleju, jak również filtry powietrza i kabinowe. Nie rezygnując ze skuteczności filtrów, eksperci pracujący dla Mahle stale zwiększają także ich wydajność. Osobną gałąź działalności firmy Mahle stanowią części układu chłodzenia oraz elementy kategoryzowane w obszarze elektroniki/mechatroniki.
Niemiecki producent Mahle dysponuje około 170 fabrykami na całym świecie, natomiast inżynierowie pracujący dla marki udoskonalają podzespoły w 30 centrach badawczych. Części zamienne Mahle dostępne na rynku wtórnym wyróżnia najwyższa jakość, ponieważ powstają według tego samego wzorca, co części oryginalne, zamawiane przez takich producentów, jak np. Skoda, Suzuki, Mercedes czy Audi.