- Wysokość [mm]: 75,0
- Średnica pierscienia uszczelniającego [mm]: 30
- Rodzaj paliwa: Olej napędowy
- Średnica zewnętrzna [mm]: 82
- System hamulcowy: Bosch
- Rodzaj filtra: Wkład filtra
- Średnica wewnętrzna 3 [mm]: 30
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ACDELCO | ACD 8069 E |
ALCOFILTER | MD-393 |
ALCOFILTER | SP-2164 |
AMC FILTER | SF-9954 |
AMC FILTER | TF-1860 |
ARMAFILT | OBG-83/77.0 |
ASAS | AS 3522 |
ASHIKA | 30-ECO006 |
ASHIKA | 30-ECO011 |
BLUEPRINT | ADK 82324 |
BLUEPRINT | ADK 82325 |
BORG BECK | BFF8028 |
BOSCH | 1 457 030 013 |
BOSCH | N0013/1 |
CHAMPION | CFF100251 |
CHAMPION | L251/606 |
CITRO | 1906 51 |
CITRO | 1906 C5 |
CLEANF | MG 080 |
CONTINENTA | 28.0002-4039.2 |
COOPE | FEM 4152 |
COOPERSFIA | FA5536 |
COOPERSFIA | FT5536 |
DELPHI | FF20063 |
DELPHI | HDF536 |
DIAMAX | DF3068 |
FEBI | 32097 |
FILFILTER | MFE 1363 |
FILFILTER | MFE 1363 MB |
FILMAR | EFF1016 |
FILTRON | PE 816/3 |
FRAD | 27.44.47/30 |
FRAM | CG8953 |
FRAM | CG8953 ECO |
FRAM | CG8953ECO |
FRIGAIR | FL03.405 |
GUD | M 37 |
HBJAKOPART | J1338024 |
HBJAKOPART | J1338029 |
HEN | E62KP D91 |
HIFI FILTE | SN 39914 |
INTFRADIS | 1011217 |
JAPANPAR | FC-ECO006 |
JAPANPAR | FC-ECO008 |
JAPANPAR | FC-ECO011 |
JAPANPAR | JFC-ECO006 |
JAPANPAR | JFC-ECO008 |
KAVO PARTS | SF-9954 |
KAVO PARTS | TF-1860 |
KNECHT | KX 85D |
KNECHT | KX 87D |
KOLBENSCHM | 434-FX |
KOLBENSCHM | 50 013 434 |
KOLBENSCHM | 50013434 |
LAUTR | ELG 5237 |
MAG | 71760861 |
MAG | FD 505 |
MAHLE | KX 87D |
MANN | PU 922 X |
MAPCO | 63000 |
MAPCO | 63222 |
MAXGEAR | 26-0009 |
MEATDORIA | 4265 |
MEATDORIA | 4852 |
MECAFILTER | ELG5237 |
MEYLE | 214 323 0002 |
MGA | FG2007 |
MISFAT | F691 |
MISFAT | F699 |
NIPPARTS | J1338029 |
OPTIMAL | FF-01181 |
P.B.R. | AG-3395 |
PEUGE | 1901 59 |
PEUGE | 1906 50 |
PEUGE | 1906 A1 |
PEUGE | 1906 C5 |
PURFLU | C482 |
PUROLATOR | F 58238 |
PUROLATOR | F59228 |
QUINTON HA | QFF0185 |
SCT | SC 7038 |
SCT | SC 7038 P |
SOFIMA | S 6691 N |
SUZUK | 15412-67G00-000 |
SUZUK | 15412-86CT0 |
SUZUK | 15412-86CT0-000 |
SWAG | 62 93 2097 |
Storm | 10474 |
TECNOCAR | N301 |
TEHO | 7242 |
Technika | 775016 |
UFI | 26.691.00 |
UNICO F. | EFP 875 x |
VAICO | V42-0012 |
VAICO | V42-0013 |
WIXFILTERS | WF8195 |
CITROËN
|
FIAT
|
LANCIA
|
PEUGEOT
|
SUZUKI
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Filtr paliwa to element wyposażenia pojazdu odpowiedzialny za zatrzymywanie zanieczyszczeń zawartych w benzynie lub oleju napędowym. Składa się z części filtrującej z wkładem oraz metalowej, odpornej na korozję, obudowy. Ponadto, jego zadaniem jest również częściowe wytrącanie wody z paliwa. W benzynie, a tym bardziej w oleju napędowym, znajdują się duże ilości zanieczyszczeń, nawet jeśli mówimy o paliwie najwyższej jakości. Jeżeli przedostają się one do jednostki napędowej, sieją tam spustoszenie, powodując przedwczesne zużycie silnika.
W silnikach benzynowych filtry paliwa zatrzymują zanieczyszczenia o wielkości 10 μm i większe. Jest to zupełnie wystarczające, ażeby zachować silnik w dobrym stanie. Jednak silniki diesla są zdecydowanie bardziej narażone na szkodliwe działanie zanieczyszczeń, ponadto w oleju napędowym jest więcej niepożądanych substancji niż w benzynie. Dlatego też filtr oleju napędowego powinien filtrować cząsteczki o wielkości 3 μm i większe.
Zatkany filtr paliwa można poddać czyszczeniu, jednak większość fachowców zaleca wymianę tego elementu. Podobnie w przypadku każdego innego uszkodzenia – np. usterki mechanicznej. Zwykle lepiej nie czekać, aż filtr paliwa przestanie działać, lepiej wymienić go zawczasu w trosce o stan jednostki napędowej. W silnikach benzynowych zaleca się wymianę co 25 do 100 tys. kilometrów, w zależności od jakości używanego paliwa oraz jakości samego filtra. W jednostkach wysokoprężnych wskazana jest coroczna wymiana filtra paliwa i obudowy przed zimą.
Dr!ve+ to marka z krótką historią. Powstała ona po 2010 roku, mimo to już dzisiaj ma szerokie grono zwolenników wśród fachowców i kierowców. Jak to możliwe? Choć marka Dr!ve+ jest znana od niedawna, jej właściciel – Nexus – to międzynarodowe przedsiębiorstwo z kilkudziesięcioletnią renomą. Firma zajmuje się produkcją auto części oraz olejów i smarów samochodowych. Pod marką Dr!ve+ dystrybuowane są przede wszystkim oleje silnikowe oraz smary do poszczególnych podzespołów. Oleje Dr!ve+ cechuje wysoka efektywność działania przy jednocześnie długiej trwałości. Zapewniają doskonałą redukcję siły tarcia, zarówno w wysokich, jak i w niskich temperaturach. Podobnie smary do części silnika, skrzyni biegów i innych układów, są doceniane za efektywność pracy i wolną eksploatację. Warto jednak zauważyć, że Dr!ve + to nie tylko oleje i smary. W asortymencie znajdują się również części samochodowe, choć jak na razie stanowią tam one mniejszość. Przede wszystkim mowa o filtrach, w tym tych do oleju i powietrza.
Dr!ve+ należy zaliczyć do marek klasy premium. Zarówno oleje, jak i smary oraz części Dr!ve+ cechują się ponadprzeciętnymi parametrami. Jakość wykonania jest w tym przypadku na najwyższym światowym poziomie.