- Wysokość [mm]: 178,0
- Rodzaj paliwa: Olej napędowy
- Średnica zewnętrzna [mm]: 89
- Rodzaj filtra: Filtr podgrzewany
- Dolot - sr. [mm]: 10
- Wylot - sr. [mm]: 10
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.L.FILTER | ALG-2076 |
A.L.FILTER | ALG-2260 |
ACDELCO | XD 9062 E |
ALCOFILTER | SP-1128 |
ASAS | SP 7007 |
BOSCH | 0 450 906 297 |
BOSCH | 0 450 906 357 |
BOSCH | 0 450 906 359 |
BOSCH | 0 450 906 407 |
BOSCH | N6357 |
CHAMPION | CFF100256 |
CHAMPION | L 256 |
CLEANF | DN 992 |
COOPE | FSM 4144 |
DELPHI | FF20019 |
DELPHI | HDF517 |
FILFILTER | ZP 8050 F |
FILFILTER | ZP 8050 FM |
FILTRON | PP 838/2 |
FOMOCO | 2S41 9155AA |
FORD | 1079 271 |
FORD | 1088 053 |
FORD | 1150 868 |
FORD | 2042 989 |
FORD | XS4J 9176 AA |
FORD | XS4Q 9155 CC |
FORD | XS4Q 9176 AB |
FRAD | 99.112.52/130 |
FRAM | P8935 |
HEN | H124WK |
HOFFER | 7690243 |
HOFFER | 7690722 |
LAUTR | ELG 5250 |
LUCCAV | HDF 517 |
MAG | 71760564 |
MAG | FD 583 |
MAHLE | KL 173 |
MANN | WK 853/7 |
MAPCO | 63602 |
MAPCO | 63605 |
MAPCO | 63606 |
MAPCO | 63607 |
MEATDORIA | 4243 |
MEATDORIA | 4722 |
Motorcraft | EFG 330 |
Motorcraft | EFG 332 |
P.B.R. | AG-6039 |
P.B.R. | AG-6129 |
PURFLU | FCS472 |
PUROLATOR | F 68101 |
QUINTON HA | QFF0007 |
SCT | ST 6029 |
SOFIMA | S 4409 NR |
TECNOCAR | RN71B |
TEHO | 6218 |
UFI | 24.409.00 |
UNICO F. | FI 8176/7 |
VAICO | V25-0114 |
WIXFILTERS | WF8197 |
FORD
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Filtr paliwa to element wyposażenia pojazdu odpowiedzialny za zatrzymywanie zanieczyszczeń zawartych w benzynie lub oleju napędowym. Składa się z części filtrującej z wkładem oraz metalowej, odpornej na korozję, obudowy. Ponadto, jego zadaniem jest również częściowe wytrącanie wody z paliwa. W benzynie, a tym bardziej w oleju napędowym, znajdują się duże ilości zanieczyszczeń, nawet jeśli mówimy o paliwie najwyższej jakości. Jeżeli przedostają się one do jednostki napędowej, sieją tam spustoszenie, powodując przedwczesne zużycie silnika.
W silnikach benzynowych filtry paliwa zatrzymują zanieczyszczenia o wielkości 10 μm i większe. Jest to zupełnie wystarczające, ażeby zachować silnik w dobrym stanie. Jednak silniki diesla są zdecydowanie bardziej narażone na szkodliwe działanie zanieczyszczeń, ponadto w oleju napędowym jest więcej niepożądanych substancji niż w benzynie. Dlatego też filtr oleju napędowego powinien filtrować cząsteczki o wielkości 3 μm i większe.
Zatkany filtr paliwa można poddać czyszczeniu, jednak większość fachowców zaleca wymianę tego elementu. Podobnie w przypadku każdego innego uszkodzenia – np. usterki mechanicznej. Zwykle lepiej nie czekać, aż filtr paliwa przestanie działać, lepiej wymienić go zawczasu w trosce o stan jednostki napędowej. W silnikach benzynowych zaleca się wymianę co 25 do 100 tys. kilometrów, w zależności od jakości używanego paliwa oraz jakości samego filtra. W jednostkach wysokoprężnych wskazana jest coroczna wymiana filtra paliwa i obudowy przed zimą.
Dr!ve+ to marka z krótką historią. Powstała ona po 2010 roku, mimo to już dzisiaj ma szerokie grono zwolenników wśród fachowców i kierowców. Jak to możliwe? Choć marka Dr!ve+ jest znana od niedawna, jej właściciel – Nexus – to międzynarodowe przedsiębiorstwo z kilkudziesięcioletnią renomą. Firma zajmuje się produkcją auto części oraz olejów i smarów samochodowych. Pod marką Dr!ve+ dystrybuowane są przede wszystkim oleje silnikowe oraz smary do poszczególnych podzespołów. Oleje Dr!ve+ cechuje wysoka efektywność działania przy jednocześnie długiej trwałości. Zapewniają doskonałą redukcję siły tarcia, zarówno w wysokich, jak i w niskich temperaturach. Podobnie smary do części silnika, skrzyni biegów i innych układów, są doceniane za efektywność pracy i wolną eksploatację. Warto jednak zauważyć, że Dr!ve + to nie tylko oleje i smary. W asortymencie znajdują się również części samochodowe, choć jak na razie stanowią tam one mniejszość. Przede wszystkim mowa o filtrach, w tym tych do oleju i powietrza.
Dr!ve+ należy zaliczyć do marek klasy premium. Zarówno oleje, jak i smary oraz części Dr!ve+ cechują się ponadprzeciętnymi parametrami. Jakość wykonania jest w tym przypadku na najwyższym światowym poziomie.