- Wysokość [mm]: 279,0
- Średnica 3 [mm]: 8
- Rodzaj paliwa: Olej napędowy
- Średnica zewnętrzna [mm]: 85
- Rodzaj filtra: Wkład filtra
- Dolot - sr. [mm]: 10
- Wylot - sr. [mm]: 10
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.L.FILTER | ALG-2017 |
A.L.FILTER | ALG-2117 |
ACDELCO | FS 9302 E |
ALCOFILTER | SP-1279 |
BLUEPRINT | ADV 182338 |
BOSCH | 0 450 906 456 |
BOSCH | 0 450 906 467 |
BOSCH | 0 986 MF2 267 |
BOSCH | N6467 |
CHAMPION | CFF100460 |
CHAMPION | L 460 |
CHAMPION | L 460/606 |
CLEANF | MG 1614 |
COMLINE | EFF149 |
COOPE | FSM 4244 |
COOPERSFIA | FP5796 |
CROSLAND F | 5109 |
DELPHI | HDF564 |
DONALDSON | P550857 |
FEBI | 26950 |
FILFILTER | ZP 8136 FL |
FILTRON | PP 985 |
FLEETGUARD | FF5800 |
FRAM | P10222 |
GUD | MP 15 |
HBJAKOPART | J1330820 |
HEN | H207WK |
HEN | H207WK01 |
KOLBENSCHM | 50 013 967 |
KOLBENSCHM | 967-FP |
LAUTR | ELG 5325 |
LUCCAV | HDF 564 |
MAG | 154072513368 |
MAG | 71762422 |
MAHLE | KL 229/4 |
MANN | WK 857/1 |
MANN | WK857/1 |
MAPCO | 63803 |
MEATDORIA | 4826 |
MFILTER | DF 3546 |
MFILTER | MP 4087 |
MISFAT | M612 |
MOTAQUIP | VFF 538 |
MULLER FIL | FN867 |
P.B.R. | FC-4027 |
PURFLU | FCS709 |
PUROLATOR | F79201 |
PZL | FPW37 |
QUINTON HA | QFF0190 |
QUINTON HA | WF 8358 |
SCT | ST 6081 |
SOFIMA | S 1849 B |
SWAG | 30 92 6950 |
TECNOCAR | RN246 |
UFI | 31.849.00 |
UNI | GFE 5461 |
UNICO F. | FI 8276/1 |
VAG | 7H0 127 401 |
VAG | 7H0 127 401 A |
VAG | 7H0 127 401 B |
VAG | 7H0 127 401 F |
VAICO | V10-0656 |
WIXFILTERS | WF8358 |
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Filtr paliwa to element wyposażenia pojazdu odpowiedzialny za zatrzymywanie zanieczyszczeń zawartych w benzynie lub oleju napędowym. Składa się z części filtrującej z wkładem oraz metalowej, odpornej na korozję, obudowy. Ponadto, jego zadaniem jest również częściowe wytrącanie wody z paliwa. W benzynie, a tym bardziej w oleju napędowym, znajdują się duże ilości zanieczyszczeń, nawet jeśli mówimy o paliwie najwyższej jakości. Jeżeli przedostają się one do jednostki napędowej, sieją tam spustoszenie, powodując przedwczesne zużycie silnika.
W silnikach benzynowych filtry paliwa zatrzymują zanieczyszczenia o wielkości 10 μm i większe. Jest to zupełnie wystarczające, ażeby zachować silnik w dobrym stanie. Jednak silniki diesla są zdecydowanie bardziej narażone na szkodliwe działanie zanieczyszczeń, ponadto w oleju napędowym jest więcej niepożądanych substancji niż w benzynie. Dlatego też filtr oleju napędowego powinien filtrować cząsteczki o wielkości 3 μm i większe.
Zatkany filtr paliwa można poddać czyszczeniu, jednak większość fachowców zaleca wymianę tego elementu. Podobnie w przypadku każdego innego uszkodzenia – np. usterki mechanicznej. Zwykle lepiej nie czekać, aż filtr paliwa przestanie działać, lepiej wymienić go zawczasu w trosce o stan jednostki napędowej. W silnikach benzynowych zaleca się wymianę co 25 do 100 tys. kilometrów, w zależności od jakości używanego paliwa oraz jakości samego filtra. W jednostkach wysokoprężnych wskazana jest coroczna wymiana filtra paliwa i obudowy przed zimą.
Dr!ve+ to marka z krótką historią. Powstała ona po 2010 roku, mimo to już dzisiaj ma szerokie grono zwolenników wśród fachowców i kierowców. Jak to możliwe? Choć marka Dr!ve+ jest znana od niedawna, jej właściciel – Nexus – to międzynarodowe przedsiębiorstwo z kilkudziesięcioletnią renomą. Firma zajmuje się produkcją auto części oraz olejów i smarów samochodowych. Pod marką Dr!ve+ dystrybuowane są przede wszystkim oleje silnikowe oraz smary do poszczególnych podzespołów. Oleje Dr!ve+ cechuje wysoka efektywność działania przy jednocześnie długiej trwałości. Zapewniają doskonałą redukcję siły tarcia, zarówno w wysokich, jak i w niskich temperaturach. Podobnie smary do części silnika, skrzyni biegów i innych układów, są doceniane za efektywność pracy i wolną eksploatację. Warto jednak zauważyć, że Dr!ve + to nie tylko oleje i smary. W asortymencie znajdują się również części samochodowe, choć jak na razie stanowią tam one mniejszość. Przede wszystkim mowa o filtrach, w tym tych do oleju i powietrza.
Dr!ve+ należy zaliczyć do marek klasy premium. Zarówno oleje, jak i smary oraz części Dr!ve+ cechują się ponadprzeciętnymi parametrami. Jakość wykonania jest w tym przypadku na najwyższym światowym poziomie.