- Wysokość [mm]: 203,0
- Wymiar gwintu: Purge M12x1.5
- Rodzaj paliwa: Olej napędowy
- Średnica zewnętrzna [mm]: 89
- Rodzaj filtra: Filtr podgrzewany
- Dolot - sr. [mm]: 7,9
- Wylot - sr. [mm]: 9,5
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ACDELCO | XD 9298 E |
ALCOFILTER | SP-1343 |
ASHIKA | 30-00-0201 |
BALDW | BF46052 |
BLUEPRINT | ADL 142302 |
BOSCH | F 026 402 049 |
BOSCH | N2049 |
CHAMPION | CFF100503 |
CHAMPION | L 503 |
CHAMPION | L 503/606 |
CLEANF | DNW 2500 |
COMLINE | EFF177 |
COOPERSFIA | FP5760HWS |
DELPHI | HDF628 |
FEBI | 30758 |
FIAT | 77363804 |
FILFILTER | ZP 8084 FM |
FILMAR | SF8716 |
FILTRON | PP 966/2 |
FOMOCO | 9S51-8N169-BA |
FORD | 1542 785 |
FORD | 1578 143 |
FRAM | PS10041 |
HEN | H303WK |
JAPANPAR | FC-0201S |
KOLBENSCHM | 4283-FP |
KOLBENSCHM | 50 014 283 |
LAUTR | ELG 5326 |
MAG | 153071760220 |
MAG | 71760220 |
MAHLE | KL 566 |
MANN | WK 853/20 |
MANN | WK853/20 |
MAPCO | 63026 |
MEATDORIA | 4830 |
MISFAT | M295 |
MOTAQUIP | VFF 550 |
MULLER FIL | FN389 |
PURFLU | FCS723 |
PUROLATOR | F 90006 |
PZL | PDS748 |
QUINTON HA | QFF0167 |
SCT | ST 6132 |
SOFIMA | S 0ONE NR |
SWAG | 70 93 0758 |
TECNECO FI | GS 24/00 |
TECNOCAR | RN261 |
UFI | 24.ONE.00 |
UFI | 55.173.00 |
VAICO | V24-0490 |
WIXFILTERS | WF8384 |
FIAT
|
FORD
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Filtr paliwa to element wyposażenia pojazdu odpowiedzialny za zatrzymywanie zanieczyszczeń zawartych w benzynie lub oleju napędowym. Składa się z części filtrującej z wkładem oraz metalowej, odpornej na korozję, obudowy. Ponadto, jego zadaniem jest również częściowe wytrącanie wody z paliwa. W benzynie, a tym bardziej w oleju napędowym, znajdują się duże ilości zanieczyszczeń, nawet jeśli mówimy o paliwie najwyższej jakości. Jeżeli przedostają się one do jednostki napędowej, sieją tam spustoszenie, powodując przedwczesne zużycie silnika.
W silnikach benzynowych filtry paliwa zatrzymują zanieczyszczenia o wielkości 10 μm i większe. Jest to zupełnie wystarczające, ażeby zachować silnik w dobrym stanie. Jednak silniki diesla są zdecydowanie bardziej narażone na szkodliwe działanie zanieczyszczeń, ponadto w oleju napędowym jest więcej niepożądanych substancji niż w benzynie. Dlatego też filtr oleju napędowego powinien filtrować cząsteczki o wielkości 3 μm i większe.
Zatkany filtr paliwa można poddać czyszczeniu, jednak większość fachowców zaleca wymianę tego elementu. Podobnie w przypadku każdego innego uszkodzenia – np. usterki mechanicznej. Zwykle lepiej nie czekać, aż filtr paliwa przestanie działać, lepiej wymienić go zawczasu w trosce o stan jednostki napędowej. W silnikach benzynowych zaleca się wymianę co 25 do 100 tys. kilometrów, w zależności od jakości używanego paliwa oraz jakości samego filtra. W jednostkach wysokoprężnych wskazana jest coroczna wymiana filtra paliwa i obudowy przed zimą.
Dr!ve+ to marka z krótką historią. Powstała ona po 2010 roku, mimo to już dzisiaj ma szerokie grono zwolenników wśród fachowców i kierowców. Jak to możliwe? Choć marka Dr!ve+ jest znana od niedawna, jej właściciel – Nexus – to międzynarodowe przedsiębiorstwo z kilkudziesięcioletnią renomą. Firma zajmuje się produkcją auto części oraz olejów i smarów samochodowych. Pod marką Dr!ve+ dystrybuowane są przede wszystkim oleje silnikowe oraz smary do poszczególnych podzespołów. Oleje Dr!ve+ cechuje wysoka efektywność działania przy jednocześnie długiej trwałości. Zapewniają doskonałą redukcję siły tarcia, zarówno w wysokich, jak i w niskich temperaturach. Podobnie smary do części silnika, skrzyni biegów i innych układów, są doceniane za efektywność pracy i wolną eksploatację. Warto jednak zauważyć, że Dr!ve + to nie tylko oleje i smary. W asortymencie znajdują się również części samochodowe, choć jak na razie stanowią tam one mniejszość. Przede wszystkim mowa o filtrach, w tym tych do oleju i powietrza.
Dr!ve+ należy zaliczyć do marek klasy premium. Zarówno oleje, jak i smary oraz części Dr!ve+ cechują się ponadprzeciętnymi parametrami. Jakość wykonania jest w tym przypadku na najwyższym światowym poziomie.