- Wysokość [mm]: 125,0
- Rodzaj paliwa: Olej napędowy
- Średnica zewnętrzna [mm]: 92
- Rodzaj filtra: Wkład filtra
- Dolot - sr. [mm]: 10
- Wylot - sr. [mm]: 8
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ALCOFILTER | SP-1354 |
BALDW | BF46001 |
BLUEPRINT | ADU 172303 |
BLUEPRINT | ADU 172303C |
BOSCH | F 026 402 065 |
BOSCH | N2065 |
CHAMPION | CFF100567 |
CHAMPION | L 567/606 |
CLEANF | DN 2705 |
DELPHI | HDF617 |
FEBI | 108288 |
FILTRON | PP 841/8 |
FLEETGUARD | FF274 |
FRAM | PCS11043 |
GUD | MP 30 |
HEN | H140WK02 |
KNORR-BREM | K 165489N50 |
KNORR-BREM | K165489 |
KOLBENSCHM | 4485-FP |
KOLBENSCHM | 50 014 485 |
LAUTR | ELG 5415 |
LUCCAV | HDF 617 |
MAHLE | KL 723D |
MANN | WK 820/2 X |
MANN | WK820/2X |
MAPCO | 63860 |
MEATDORIA | 5025 |
MERCE | 642 092 02 01 |
MERCE | A 642 090 16 52 |
MERCE | A 642 092 02 01 |
MEYLE | 014 323 0017 |
PURFLU | FCS784 |
QUINTON HA | QFF0181 |
SCT | ST 6130 |
SOFIMA | S 4077 NR |
TECNOCAR | RN333 |
UFI | 24.077.00 |
UNI | GFE 5532 |
UNICO F. | FI 9120/2 x |
VAICO | V30-0219 |
WIXFILTERS | WF8425 |
MERCEDES-BENZ
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Filtr paliwa to element wyposażenia pojazdu odpowiedzialny za zatrzymywanie zanieczyszczeń zawartych w benzynie lub oleju napędowym. Składa się z części filtrującej z wkładem oraz metalowej, odpornej na korozję, obudowy. Ponadto, jego zadaniem jest również częściowe wytrącanie wody z paliwa. W benzynie, a tym bardziej w oleju napędowym, znajdują się duże ilości zanieczyszczeń, nawet jeśli mówimy o paliwie najwyższej jakości. Jeżeli przedostają się one do jednostki napędowej, sieją tam spustoszenie, powodując przedwczesne zużycie silnika.
W silnikach benzynowych filtry paliwa zatrzymują zanieczyszczenia o wielkości 10 μm i większe. Jest to zupełnie wystarczające, ażeby zachować silnik w dobrym stanie. Jednak silniki diesla są zdecydowanie bardziej narażone na szkodliwe działanie zanieczyszczeń, ponadto w oleju napędowym jest więcej niepożądanych substancji niż w benzynie. Dlatego też filtr oleju napędowego powinien filtrować cząsteczki o wielkości 3 μm i większe.
Zatkany filtr paliwa można poddać czyszczeniu, jednak większość fachowców zaleca wymianę tego elementu. Podobnie w przypadku każdego innego uszkodzenia – np. usterki mechanicznej. Zwykle lepiej nie czekać, aż filtr paliwa przestanie działać, lepiej wymienić go zawczasu w trosce o stan jednostki napędowej. W silnikach benzynowych zaleca się wymianę co 25 do 100 tys. kilometrów, w zależności od jakości używanego paliwa oraz jakości samego filtra. W jednostkach wysokoprężnych wskazana jest coroczna wymiana filtra paliwa i obudowy przed zimą.
Dr!ve+ to marka z krótką historią. Powstała ona po 2010 roku, mimo to już dzisiaj ma szerokie grono zwolenników wśród fachowców i kierowców. Jak to możliwe? Choć marka Dr!ve+ jest znana od niedawna, jej właściciel – Nexus – to międzynarodowe przedsiębiorstwo z kilkudziesięcioletnią renomą. Firma zajmuje się produkcją auto części oraz olejów i smarów samochodowych. Pod marką Dr!ve+ dystrybuowane są przede wszystkim oleje silnikowe oraz smary do poszczególnych podzespołów. Oleje Dr!ve+ cechuje wysoka efektywność działania przy jednocześnie długiej trwałości. Zapewniają doskonałą redukcję siły tarcia, zarówno w wysokich, jak i w niskich temperaturach. Podobnie smary do części silnika, skrzyni biegów i innych układów, są doceniane za efektywność pracy i wolną eksploatację. Warto jednak zauważyć, że Dr!ve + to nie tylko oleje i smary. W asortymencie znajdują się również części samochodowe, choć jak na razie stanowią tam one mniejszość. Przede wszystkim mowa o filtrach, w tym tych do oleju i powietrza.
Dr!ve+ należy zaliczyć do marek klasy premium. Zarówno oleje, jak i smary oraz części Dr!ve+ cechują się ponadprzeciętnymi parametrami. Jakość wykonania jest w tym przypadku na najwyższym światowym poziomie.