- Wysokość [mm]: 85,0
- Średnica wewnętrzna [mm]: 45
- Średnica zewnętrzna [mm]: 102
- Średnica wewnętrzna 1 [mm]: 45
- Rodzaj filtra: Wkład filtra
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ACDELCO | ACD 8092 E |
ALCOFILTER | MD-659 |
ASAS | AS TE 3567 |
ASAS | TE 3567 |
ASHIKA | 30-ECO025 |
BORG BECK | BFF8099 |
BORSEHUNG | B12201 |
BOSCH | 1 457 070 010 |
BOSCH | 1 457 431 728 |
BOSCH | F 026 402 015 |
BOSCH | N0010 |
CHAMPION | CFF 101563 |
CHAMPION | L 563/606 |
CLEANF | MG 1676 |
CLEANF | MG1676 |
CONTINENTA | 28.0002-4078.2 |
DELPHI | HDF616 |
FEBI | 48552 |
FILTRON | PE 973/6 |
FRAM | C11045 |
FRIGAIR | FL10.409 |
GUD | M 111 |
HEN | E84KP D148 |
JAPANPAR | FC-ECO025 |
KOLBENSCHM | 4190-FX |
KOLBENSCHM | 50 014 190 |
KOLBENSCHM | 50014190 |
LAUTR | ELG 5416 |
LUCCAV | HDF 616 |
MAHLE | KX 192D |
MANN | PU 1033 X |
MAPCO | 63819 |
MAXGEAR | 26-0698 |
MEATDORIA | 4812 |
MEATDORIA | 5001 |
MECAFILTER | ELG5416 |
MEYLE | 100 323 0014 |
MGA | FG2119 |
OPTIMAL | FF-01198 |
PURFLU | C529 |
QUINTON HA | QFF0195 |
SCT | SC 7053 P |
SOFIMA | S 6015 NE |
STELLOX | 21-00492-SX |
TECNOCAR | N505 |
TTC | 07.38.049 |
UFI | 26.015.00 |
UNICO F. | EFP 1076 x |
VAG | 7L6 127 177 B |
VAG | 7L6 127 434 B |
VAG | 7L6 127 434 C |
VAICO | V10-1654 |
WIXFILTERS | WF8427 |
AUDI
|
PORSCHE
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Filtr paliwa to element wyposażenia pojazdu odpowiedzialny za zatrzymywanie zanieczyszczeń zawartych w benzynie lub oleju napędowym. Składa się z części filtrującej z wkładem oraz metalowej, odpornej na korozję, obudowy. Ponadto, jego zadaniem jest również częściowe wytrącanie wody z paliwa. W benzynie, a tym bardziej w oleju napędowym, znajdują się duże ilości zanieczyszczeń, nawet jeśli mówimy o paliwie najwyższej jakości. Jeżeli przedostają się one do jednostki napędowej, sieją tam spustoszenie, powodując przedwczesne zużycie silnika.
W silnikach benzynowych filtry paliwa zatrzymują zanieczyszczenia o wielkości 10 μm i większe. Jest to zupełnie wystarczające, ażeby zachować silnik w dobrym stanie. Jednak silniki diesla są zdecydowanie bardziej narażone na szkodliwe działanie zanieczyszczeń, ponadto w oleju napędowym jest więcej niepożądanych substancji niż w benzynie. Dlatego też filtr oleju napędowego powinien filtrować cząsteczki o wielkości 3 μm i większe.
Zatkany filtr paliwa można poddać czyszczeniu, jednak większość fachowców zaleca wymianę tego elementu. Podobnie w przypadku każdego innego uszkodzenia – np. usterki mechanicznej. Zwykle lepiej nie czekać, aż filtr paliwa przestanie działać, lepiej wymienić go zawczasu w trosce o stan jednostki napędowej. W silnikach benzynowych zaleca się wymianę co 25 do 100 tys. kilometrów, w zależności od jakości używanego paliwa oraz jakości samego filtra. W jednostkach wysokoprężnych wskazana jest coroczna wymiana filtra paliwa i obudowy przed zimą.
Dr!ve+ to marka z krótką historią. Powstała ona po 2010 roku, mimo to już dzisiaj ma szerokie grono zwolenników wśród fachowców i kierowców. Jak to możliwe? Choć marka Dr!ve+ jest znana od niedawna, jej właściciel – Nexus – to międzynarodowe przedsiębiorstwo z kilkudziesięcioletnią renomą. Firma zajmuje się produkcją auto części oraz olejów i smarów samochodowych. Pod marką Dr!ve+ dystrybuowane są przede wszystkim oleje silnikowe oraz smary do poszczególnych podzespołów. Oleje Dr!ve+ cechuje wysoka efektywność działania przy jednocześnie długiej trwałości. Zapewniają doskonałą redukcję siły tarcia, zarówno w wysokich, jak i w niskich temperaturach. Podobnie smary do części silnika, skrzyni biegów i innych układów, są doceniane za efektywność pracy i wolną eksploatację. Warto jednak zauważyć, że Dr!ve + to nie tylko oleje i smary. W asortymencie znajdują się również części samochodowe, choć jak na razie stanowią tam one mniejszość. Przede wszystkim mowa o filtrach, w tym tych do oleju i powietrza.
Dr!ve+ należy zaliczyć do marek klasy premium. Zarówno oleje, jak i smary oraz części Dr!ve+ cechują się ponadprzeciętnymi parametrami. Jakość wykonania jest w tym przypadku na najwyższym światowym poziomie.