- Wysokość [mm]: 109,0
- Średnica zewnętrzna [mm]: 80
- Dolot - sr. [mm]: 8
- Wylot - sr. [mm]: 8
- Rodzaj filtra: Filtr przewodowy
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.L.FILTER | ALG-2030 |
ALCOFILTER | SP-1380 |
BLUEPRINT | ADV 182326 |
BLUEPRINT | ADV182326 |
CHAMPION | CFF100740 |
CLEANF | DN 2712 |
CLEANF | DN2712 |
CONTINENTA | 28.0002-4181.2 |
DELPHI | HDF686 |
DIAMAX | DF3366 |
FEBI | 48544 |
FILTRON | PP 986/5 |
FRAM | P11467 |
GUD | MP 35 |
HEN | H377WK |
HIFI FILTE | SN 70374 |
KOLBENSCHM | 4534-FP |
KOLBENSCHM | 50 014 534 |
KOLBENSCHM | 50014534 |
LAUTR | ELG 5431 |
MAG | 153071760749 |
MAG | 71760749 |
MAHLE | KL 838 |
MANN | WK 8032 |
MANN | WK8032 |
MEATDORIA | 4976 |
MECAFILTER | ELG5431 |
MEYLE | 114 323 0009 |
MGA | FG2143 |
PURFLU | FCS822 |
QUINTON HA | QFF0396 |
SOFIMA | S 4033 NR |
TECNOCAR | RN524 |
UFI | 24.033.00 |
VAG | 6R0127400D |
VAICO | V10-2672 |
VALEO | 587101 |
WIXFILTERS | WF8487 |
AUDI
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Filtr paliwa to element wyposażenia pojazdu odpowiedzialny za zatrzymywanie zanieczyszczeń zawartych w benzynie lub oleju napędowym. Składa się z części filtrującej z wkładem oraz metalowej, odpornej na korozję, obudowy. Ponadto, jego zadaniem jest również częściowe wytrącanie wody z paliwa. W benzynie, a tym bardziej w oleju napędowym, znajdują się duże ilości zanieczyszczeń, nawet jeśli mówimy o paliwie najwyższej jakości. Jeżeli przedostają się one do jednostki napędowej, sieją tam spustoszenie, powodując przedwczesne zużycie silnika.
W silnikach benzynowych filtry paliwa zatrzymują zanieczyszczenia o wielkości 10 μm i większe. Jest to zupełnie wystarczające, ażeby zachować silnik w dobrym stanie. Jednak silniki diesla są zdecydowanie bardziej narażone na szkodliwe działanie zanieczyszczeń, ponadto w oleju napędowym jest więcej niepożądanych substancji niż w benzynie. Dlatego też filtr oleju napędowego powinien filtrować cząsteczki o wielkości 3 μm i większe.
Zatkany filtr paliwa można poddać czyszczeniu, jednak większość fachowców zaleca wymianę tego elementu. Podobnie w przypadku każdego innego uszkodzenia – np. usterki mechanicznej. Zwykle lepiej nie czekać, aż filtr paliwa przestanie działać, lepiej wymienić go zawczasu w trosce o stan jednostki napędowej. W silnikach benzynowych zaleca się wymianę co 25 do 100 tys. kilometrów, w zależności od jakości używanego paliwa oraz jakości samego filtra. W jednostkach wysokoprężnych wskazana jest coroczna wymiana filtra paliwa i obudowy przed zimą.
Dr!ve+ to marka z krótką historią. Powstała ona po 2010 roku, mimo to już dzisiaj ma szerokie grono zwolenników wśród fachowców i kierowców. Jak to możliwe? Choć marka Dr!ve+ jest znana od niedawna, jej właściciel – Nexus – to międzynarodowe przedsiębiorstwo z kilkudziesięcioletnią renomą. Firma zajmuje się produkcją auto części oraz olejów i smarów samochodowych. Pod marką Dr!ve+ dystrybuowane są przede wszystkim oleje silnikowe oraz smary do poszczególnych podzespołów. Oleje Dr!ve+ cechuje wysoka efektywność działania przy jednocześnie długiej trwałości. Zapewniają doskonałą redukcję siły tarcia, zarówno w wysokich, jak i w niskich temperaturach. Podobnie smary do części silnika, skrzyni biegów i innych układów, są doceniane za efektywność pracy i wolną eksploatację. Warto jednak zauważyć, że Dr!ve + to nie tylko oleje i smary. W asortymencie znajdują się również części samochodowe, choć jak na razie stanowią tam one mniejszość. Przede wszystkim mowa o filtrach, w tym tych do oleju i powietrza.
Dr!ve+ należy zaliczyć do marek klasy premium. Zarówno oleje, jak i smary oraz części Dr!ve+ cechują się ponadprzeciętnymi parametrami. Jakość wykonania jest w tym przypadku na najwyższym światowym poziomie.