- Rodzaj filtra: Wkład filtra
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ACDELCO | FS 9311 E |
ALCOFILTER | FF-077 |
AMC FILTER | MF-4443 |
ASHIKA | 30-0L-L11 |
BLUEPRINT | ADC 42361 |
BLUEPRINT | ADJ132132 |
BLUEPRINT | ADJ132133 |
BORG BECK | BFF8065 |
CHAMPION | CFF100592 |
CHAMPION | L592 |
CHAMPION | L592/606 |
CITRO | 16 116 590 80 |
CITRO | 1901 83 |
CLEANF | MGC 1697 |
CLEANF | MGC1697 |
CONTINENTA | 28.0002-4242.2 |
COOPE | FEM 4273 |
DELPHI | HDF632 |
DIAMAX | DF3097 |
FEBI | 170357 |
FILFILTER | ZP 8123 FP |
FILTRON | PS 974/2 |
FRAM | PS10288 |
GUD | G 1149 |
HBJAKOPART | J1335052 |
HEN | H346WK |
HIFI FILTE | SN 39919 |
JAPANPAR | FC-L11S |
KAVO PARTS | MF-4443 |
KOLBENSCHM | 4740-FP |
KOLBENSCHM | 50 014 740 |
KOLBENSCHM | 50014740 |
LANDROVER | LR 001313 |
LAUTR | ELG 5365 |
MAHLE | KL 581 |
MANN | WK 12 001 |
MANN | WK12001 |
MAPCO | 63615 |
MAXGEAR | 26-0676 |
MEATDORIA | 4906 |
MEC-DIESEL | 400429 |
MECAFILTER | ELG5365 |
MGA | FG2122 |
MISFAT | F148 |
MISFAT | F149 |
MITSUBISHI | 17 70A252 |
MITSUBISHI | 1770A040 |
NIPPARTS | J1335052 |
NIPPARTS | N1335066 |
OPTIMAL | FF-01506 |
P.B.R. | FC-4032 |
PEUGE | 16 116 590 80 |
PEUGE | 1901 83 |
PURFLU | FCS604 |
QUINTON HA | QFF0210 |
SCT | ST 6134 |
SOFIMA | S 4156 NR |
STELLOX | 21-00509-SX |
Storm | 5380 |
TECNOCAR | RN298 |
UFI | 24.156.00 |
UNI | GFE 5479 |
VAICO | V25-1416 |
WIXFILTERS | WF8397 |
CITROËN
|
FIAT
|
FORD
|
JAGUAR
|
LANCIA
|
LAND ROVER
|
MITSUBISHI
|
PEUGEOT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Filtr paliwa to element wyposażenia pojazdu odpowiedzialny za zatrzymywanie zanieczyszczeń zawartych w benzynie lub oleju napędowym. Składa się z części filtrującej z wkładem oraz metalowej, odpornej na korozję, obudowy. Ponadto, jego zadaniem jest również częściowe wytrącanie wody z paliwa. W benzynie, a tym bardziej w oleju napędowym, znajdują się duże ilości zanieczyszczeń, nawet jeśli mówimy o paliwie najwyższej jakości. Jeżeli przedostają się one do jednostki napędowej, sieją tam spustoszenie, powodując przedwczesne zużycie silnika.
W silnikach benzynowych filtry paliwa zatrzymują zanieczyszczenia o wielkości 10 μm i większe. Jest to zupełnie wystarczające, ażeby zachować silnik w dobrym stanie. Jednak silniki diesla są zdecydowanie bardziej narażone na szkodliwe działanie zanieczyszczeń, ponadto w oleju napędowym jest więcej niepożądanych substancji niż w benzynie. Dlatego też filtr oleju napędowego powinien filtrować cząsteczki o wielkości 3 μm i większe.
Zatkany filtr paliwa można poddać czyszczeniu, jednak większość fachowców zaleca wymianę tego elementu. Podobnie w przypadku każdego innego uszkodzenia – np. usterki mechanicznej. Zwykle lepiej nie czekać, aż filtr paliwa przestanie działać, lepiej wymienić go zawczasu w trosce o stan jednostki napędowej. W silnikach benzynowych zaleca się wymianę co 25 do 100 tys. kilometrów, w zależności od jakości używanego paliwa oraz jakości samego filtra. W jednostkach wysokoprężnych wskazana jest coroczna wymiana filtra paliwa i obudowy przed zimą.
Dr!ve+ to marka z krótką historią. Powstała ona po 2010 roku, mimo to już dzisiaj ma szerokie grono zwolenników wśród fachowców i kierowców. Jak to możliwe? Choć marka Dr!ve+ jest znana od niedawna, jej właściciel – Nexus – to międzynarodowe przedsiębiorstwo z kilkudziesięcioletnią renomą. Firma zajmuje się produkcją auto części oraz olejów i smarów samochodowych. Pod marką Dr!ve+ dystrybuowane są przede wszystkim oleje silnikowe oraz smary do poszczególnych podzespołów. Oleje Dr!ve+ cechuje wysoka efektywność działania przy jednocześnie długiej trwałości. Zapewniają doskonałą redukcję siły tarcia, zarówno w wysokich, jak i w niskich temperaturach. Podobnie smary do części silnika, skrzyni biegów i innych układów, są doceniane za efektywność pracy i wolną eksploatację. Warto jednak zauważyć, że Dr!ve + to nie tylko oleje i smary. W asortymencie znajdują się również części samochodowe, choć jak na razie stanowią tam one mniejszość. Przede wszystkim mowa o filtrach, w tym tych do oleju i powietrza.
Dr!ve+ należy zaliczyć do marek klasy premium. Zarówno oleje, jak i smary oraz części Dr!ve+ cechują się ponadprzeciętnymi parametrami. Jakość wykonania jest w tym przypadku na najwyższym światowym poziomie.