- Rodzaj filtra: Wkład filtra
- Średnica zewnętrzna [mm]: 96
- Średnica wewnętrzna [mm]: 22
- Wysokość [mm]: 118
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.L.FILTER | ALG-2217 |
ALCOFILTER | SP-1406 |
AMC FILTER | TF-1972 |
BLUEPRINT | ADT 323100 |
BOSCH | F 026 402 862 |
CITRO | 16 116 59 480 |
CITRO | 1906 E6 |
CITRO | 1906E6 |
CITRO | 98 097 210 80 |
CLEANF | DN 2715 |
CLEANF | DN 2715/A |
COMLINE | EFF246 |
COOPERSFIA | FP5938 |
DELPHI | HDF625 |
FIAT | 9672320980 |
FRAM | P11047 |
GUD | MP 44 |
HBJAKOPART | J1332105 |
HEN | H350WK |
IPS PARTS | IFG-3346R |
KLAXCAR | FE099Z |
LAUTR | ELG 5406 |
MAHLE | KL 788 |
MAHLE | KL 944 |
MANN | WK9034Z |
MECAFILTER | ELG5406 |
MISFAT | M631 |
MITSUBISHI | MN 982655 |
MOTAQUIP | LVFF 702 |
NIPPARTS | N1332105 |
PEUGE | 16 116 594 80 |
PEUGE | 1906 E6 |
PEUGE | 1906E6 |
PURFLU | CS762 |
PURFLU | CS832 |
SCT | ST 6507 |
SOFIMA | S 4127 NR |
TECNECO FI | GS11047 |
TECNOCAR | RN507 |
TOYOT | SU001-A0684 |
TOYOT | SU001-A2898 |
UFI | 24.127.00 |
UNI | GFE 5555 |
WIXFILTERS | WF8460 |
CITROËN
|
FIAT
|
MITSUBISHI
|
PEUGEOT
|
TOYOTA
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Filtr paliwa to element wyposażenia pojazdu odpowiedzialny za zatrzymywanie zanieczyszczeń zawartych w benzynie lub oleju napędowym. Składa się z części filtrującej z wkładem oraz metalowej, odpornej na korozję, obudowy. Ponadto, jego zadaniem jest również częściowe wytrącanie wody z paliwa. W benzynie, a tym bardziej w oleju napędowym, znajdują się duże ilości zanieczyszczeń, nawet jeśli mówimy o paliwie najwyższej jakości. Jeżeli przedostają się one do jednostki napędowej, sieją tam spustoszenie, powodując przedwczesne zużycie silnika.
W silnikach benzynowych filtry paliwa zatrzymują zanieczyszczenia o wielkości 10 μm i większe. Jest to zupełnie wystarczające, ażeby zachować silnik w dobrym stanie. Jednak silniki diesla są zdecydowanie bardziej narażone na szkodliwe działanie zanieczyszczeń, ponadto w oleju napędowym jest więcej niepożądanych substancji niż w benzynie. Dlatego też filtr oleju napędowego powinien filtrować cząsteczki o wielkości 3 μm i większe.
Zatkany filtr paliwa można poddać czyszczeniu, jednak większość fachowców zaleca wymianę tego elementu. Podobnie w przypadku każdego innego uszkodzenia – np. usterki mechanicznej. Zwykle lepiej nie czekać, aż filtr paliwa przestanie działać, lepiej wymienić go zawczasu w trosce o stan jednostki napędowej. W silnikach benzynowych zaleca się wymianę co 25 do 100 tys. kilometrów, w zależności od jakości używanego paliwa oraz jakości samego filtra. W jednostkach wysokoprężnych wskazana jest coroczna wymiana filtra paliwa i obudowy przed zimą.