- Rodzaj filtra: Filtr przewodowy
- Wysokość [mm]: 132
- Średnica zewnętrzna [mm]: 132
- Dolot - sr. [mm]: 10
- Wylot - sr. [mm]: 10
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ACDELCO | FS 9309 E |
ALCOFILTER | FF-058 |
AMC FILTER | MF-544 |
AMC FILTER | MF-544A |
AMC FILTER | MF-549 |
ASHIKA | 30-02-264 |
ASHIKA | 30-03-351 |
BLUEPRINT | ADM 52337 |
BLUEPRINT | ADM 52338 |
BLUEPRINT | ADM52338C |
BOSCH | 0 450 906 460 |
BOSCH | 450906460 |
BOSCH | 450907007 |
BOSCH | N6460 |
BOSCH | N7007 |
CHAMPION | CFF100449 |
CHAMPION | L 449 |
CHAMPION | L 449/606 |
CITRO | 1901 68 |
CITRO | 1901 70 |
CITRO | 1901 73 |
CITRO | 1901 75 |
CITRO | 1901 85 |
CITRO | 1901 99 |
CITRO | 190170 |
CITRO | E148044 |
CITRO | E148123 |
CLEANF | MGC 1685 |
COMLINE | EFF122 |
COOPE | FEM 4191 |
COOPERSFIA | FP5749 |
CROSL | 5097 |
CROSLAND F | 5097 |
DELPHI | HDF610 |
FEBI | 45871 |
FILFILTER | ZP 8088 FMBP |
FOMOCO | 2S6Q9155BA |
FOMOCO | 7S6Q-9155-CA |
FORD | 1148 119 |
FORD | 1152 193 |
FORD | 1334 772 |
FORD | 1383 736 |
FORD | 1484 409 |
FORD | 1489 328 |
FORD | 1575 032 |
FORD | 1671 655 |
FORD | 1677 302 |
FORD | 2S6Q-9155-AB |
FORD | 2S6Q-9155-AD |
FRAM | P9811 |
GIF | FI 577 |
GUD | G 1141 |
HBJAKOPART | J1333048 |
HEN | H54WK |
HEN | H54WK01 |
HOFFER | 7690714 |
JAPANPAR | F C-264S |
JAPANPAR | FC-351 |
JAPANPAR | FC-351S |
JAPANPAR | JFC-351 |
KNECHT | KL418 |
KNECHT | KL777D |
KNECHT | KL779 |
KOLBENSCHM | 4015-FP |
KOLBENSCHM | 50 014 015 |
LAUTR | ELG 5242 |
LAUTR | ELG 5364 |
LAUTR | ELG 5381 |
LUCCAV | HDF 610 |
MAG | 71760667 |
MAHLE | KL 418 |
MAHLE | KL 777 D |
MAHLE | KL 779 |
MANN | WK 9015 x |
MANN | WK 939 |
MAZDA | Y 401-20490A |
MAZDA | Y401-20490 |
MAZDA | Y401-20490B |
MAZDA | Y401-20490B9A |
MEATDORIA | 4714 |
MEATDORIA | 4714E |
MEATDORIA | 4714M |
MECAFILTER | ELG5242 |
MECAFILTER | ELG5364 |
MECAFILTER | ELG5381 |
MEYLE | 16-14 323 0000 |
MFILTER | DF 3511 |
MISFAT | F112 |
MOTAQUIP | LVFF 706 |
MOTAQUIP | VFF 423 |
MULLER FIL | FN242 |
Motorcraft | 1334772 |
NIPPARTS | J1332094 |
P.B.R. | FC-4001 |
PEUGE | 1901 66 |
PEUGE | 1901 68 |
PEUGE | 1901 75 |
PEUGE | 1901 82 |
PEUGE | 1901 84 |
PEUGE | 1901 99 |
PEUGE | E148044 |
PEUGE | E148123 |
PURFLU | FCS704 |
PUROLATOR | F 58342 |
PZL | FPP09 |
QUINTON HA | QFF0334 |
SAKURAAUTO | FS17410 |
SCT | ST 395 |
SOFIMA | S 4015 NR |
SOFIMA | S 4343 NR |
TECNECO FI | GS 9015 P |
TECNECO FI | GS 9811-P |
TECNOCAR | RN236 |
TOYOT | SU001-00696 |
TOYOT | SU001-00775 |
TOYOT | SU001-00794 |
UFI | 24.015.00 |
UFI | 24.343.00 |
UNICO F. | FI 11187 |
VAICO | V25-0637 |
VALEO | 587534 |
WIXFILTERS | WF8302 |
CITROËN
|
FORD
|
MAZDA
|
PEUGEOT
|
TOYOTA
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Filtr paliwa to element wyposażenia pojazdu odpowiedzialny za zatrzymywanie zanieczyszczeń zawartych w benzynie lub oleju napędowym. Składa się z części filtrującej z wkładem oraz metalowej, odpornej na korozję, obudowy. Ponadto, jego zadaniem jest również częściowe wytrącanie wody z paliwa. W benzynie, a tym bardziej w oleju napędowym, znajdują się duże ilości zanieczyszczeń, nawet jeśli mówimy o paliwie najwyższej jakości. Jeżeli przedostają się one do jednostki napędowej, sieją tam spustoszenie, powodując przedwczesne zużycie silnika.
W silnikach benzynowych filtry paliwa zatrzymują zanieczyszczenia o wielkości 10 μm i większe. Jest to zupełnie wystarczające, ażeby zachować silnik w dobrym stanie. Jednak silniki diesla są zdecydowanie bardziej narażone na szkodliwe działanie zanieczyszczeń, ponadto w oleju napędowym jest więcej niepożądanych substancji niż w benzynie. Dlatego też filtr oleju napędowego powinien filtrować cząsteczki o wielkości 3 μm i większe.
Zatkany filtr paliwa można poddać czyszczeniu, jednak większość fachowców zaleca wymianę tego elementu. Podobnie w przypadku każdego innego uszkodzenia – np. usterki mechanicznej. Zwykle lepiej nie czekać, aż filtr paliwa przestanie działać, lepiej wymienić go zawczasu w trosce o stan jednostki napędowej. W silnikach benzynowych zaleca się wymianę co 25 do 100 tys. kilometrów, w zależności od jakości używanego paliwa oraz jakości samego filtra. W jednostkach wysokoprężnych wskazana jest coroczna wymiana filtra paliwa i obudowy przed zimą.