- Rodzaj filtra: Filtr przewodowy
- Długość [mm]: 105
- Średnica zewnętrzna [mm]: 95
- Średnica zabudowy [mm]: 25
Dodaj opinię
(23.12.2021)
Opinia wystawiona dla Filtr paliwa JAPKO 30535 (W zbiorniku paliwa)
Producent | Numery OEM |
---|
ASHIKA | 30321 |
ASHUKI | M031-12 |
BBFREDLINE | 37MZ018 |
BLUEPRINT | ADM52350 |
BOSCH | F026402864 |
COMLINE | EFF235 |
FEBI | 48548 |
FI.BA | FK-896 |
FILTRON | PP 838/9 |
FORD USA | AV6Q-9155-BA SK1 |
FORD USA | AV6Q-9D410-BA |
FORD USA | AV6Q9D410AA |
FORD | 1780 195 |
FORDMOCO | AV6Q-9155-AA SK1 |
FORDMOCO | AV6Q-9D410-CA SK1 |
FORDMOCO | AV6Q9155AASK1 |
FORDMOCO | AV6Q9D410AA |
FORDMOCO | AV6Q9D410CASK1 |
FRAM | P11194 |
HBJAKOPART | J1333059 |
HEN | H397WK |
IAP | 122-11065 |
JAPANPAR | FC-321S |
KAISHIN | FC1282 |
KAISHIN | HDF625-K |
KAVO PARTS | MF-548 |
MAG | 153071760730 |
MAHLE | KL 780 |
MANN | WK 9046 z |
MAZDA | Y650-13-480 |
MAZDA | Y65013ZAY |
MDR | MFF-3321 |
MEATDORIA | 4972 |
MULLER FIL | FN290 |
NIPPARTS | N1333062 |
PURFLU | CS764 |
SCT | ST 6156 |
SOGEFIPRO | FP6057 |
STELLOX | 21-00844-SX |
TECNECO FI | GS1213 |
TECNOCAR | RN513 |
UFI | 24.128.00 |
VOLVO | 31422125SK1 |
FORD
|
MAZDA
|
VOLVO
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Filtr paliwa to element wyposażenia pojazdu odpowiedzialny za zatrzymywanie zanieczyszczeń zawartych w benzynie lub oleju napędowym. Składa się z części filtrującej z wkładem oraz metalowej, odpornej na korozję, obudowy. Ponadto, jego zadaniem jest również częściowe wytrącanie wody z paliwa. W benzynie, a tym bardziej w oleju napędowym, znajdują się duże ilości zanieczyszczeń, nawet jeśli mówimy o paliwie najwyższej jakości. Jeżeli przedostają się one do jednostki napędowej, sieją tam spustoszenie, powodując przedwczesne zużycie silnika.
W silnikach benzynowych filtry paliwa zatrzymują zanieczyszczenia o wielkości 10 μm i większe. Jest to zupełnie wystarczające, ażeby zachować silnik w dobrym stanie. Jednak silniki diesla są zdecydowanie bardziej narażone na szkodliwe działanie zanieczyszczeń, ponadto w oleju napędowym jest więcej niepożądanych substancji niż w benzynie. Dlatego też filtr oleju napędowego powinien filtrować cząsteczki o wielkości 3 μm i większe.
Zatkany filtr paliwa można poddać czyszczeniu, jednak większość fachowców zaleca wymianę tego elementu. Podobnie w przypadku każdego innego uszkodzenia – np. usterki mechanicznej. Zwykle lepiej nie czekać, aż filtr paliwa przestanie działać, lepiej wymienić go zawczasu w trosce o stan jednostki napędowej. W silnikach benzynowych zaleca się wymianę co 25 do 100 tys. kilometrów, w zależności od jakości używanego paliwa oraz jakości samego filtra. W jednostkach wysokoprężnych wskazana jest coroczna wymiana filtra paliwa i obudowy przed zimą.
JAPKO to marka należąca do Japanparts –– międzynarodowej firmy dystrybucyjnej z siedzibą we Włoszech. Przedsiębiorstwo działa na rynku od ponad 20 lat, zajmując się importem i dystrybucją rozmaitych zamiennych części samochodowych. JAPKO to jedna z głównych marek należących do Japanparts.
Części samochodowe JAPKO to elementy klasyfikowane w czterech różnych grupach produktowych. Pierwsza z nich to linia obróbki. Znajdziemy w niej m.in. tłoki i głowice JAPKO, a także inne części metalowe wykonane z dużą precyzję. Do linii mechanicznej zaliczane są auto części JAPKO bezpośrednio odpowiedzialne za działanie poszczególnych mechanizmów. Wśród nich znajdują się paski klinowe, napinacze, tarcze hamulcowe, filtry samochodowe i wiele więcej. Trzecią grupę produktową stanowi linia elektryczna, a w niej alternatory czy silniczki. Ofertę uzupełnia linia zawieszenia.
Części zamienne JAPKO to auto części dedykowane przede wszystkim samochodom japońskim i koreańskim, podobnie jak wszystkie produkty dystrybuowane przez podmioty z grupy Japanparts. Niemniej jednak w katalogu znaleźć można również części zamienne JAPKO do samochodów amerykańskich. Asortyment firmy Japanparts, a tym samym również marki JAPKO, jest stale poszerzany.