- Rodzaj filtra: Filtr przykręcany
- Długość [mm]: 93
- Średnica zewnętrzna [mm]: 86
- Gwint wewnętrzny [mm]: IN/OUT: M12 x 1,25
Dodaj opinię
(23.12.2021)
Opinia wystawiona dla Filtr paliwa JAPKO 30535 (W zbiorniku paliwa)
Producent | Numery OEM |
---|
ALCOFILTER | SP-2011 |
AMC FILTER | HF-8858 |
ASHIKA | 30409 |
ASHUKI | H096-06 |
CHAMPION | L 232 |
DOYEN | HF8858 |
FILTRON | PP869 |
FRAM | G-6343 |
HBJAKOPART | J1334009 |
HONDA | 16010-SE0-G31 |
HONDA | 16010-SE0-G32 |
HONDA | 16010-SE0-K51 |
HONDA | 16010-SE0-K52 |
HONDA | 16010SE0A31 |
HONDA | 16010SE0K51 |
HONDA | 16900-SE0-931 |
HONDA | 16900-SE0-932 |
HONDA | 16900-SE0-A31 |
HONDA | 16900-SE0-G32 |
HONDA | 16900-SEO-A31 |
IAP | 122-06033 |
JAPANPAR | FC-409S |
KAISHIN | FC812 |
KAVO PARTS | HF-8858 |
MANN | WK 76/5 |
MDR | MFF-3409 |
MEATDORIA | 4055 |
NIPPARTS | J1334009 |
PUROLATOR | F 53163 |
SCT | ST 361 |
SOFIMA | S 1616 B |
SOGEFIPRO | FT5196 |
STELLOX | 21-00759-SX |
UFI | 31.616.00 |
UNION | FU03 |
VIC | FC-812 |
WIXFILTERS | WF8071 |
HONDA
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Filtr paliwa to element wyposażenia pojazdu odpowiedzialny za zatrzymywanie zanieczyszczeń zawartych w benzynie lub oleju napędowym. Składa się z części filtrującej z wkładem oraz metalowej, odpornej na korozję, obudowy. Ponadto, jego zadaniem jest również częściowe wytrącanie wody z paliwa. W benzynie, a tym bardziej w oleju napędowym, znajdują się duże ilości zanieczyszczeń, nawet jeśli mówimy o paliwie najwyższej jakości. Jeżeli przedostają się one do jednostki napędowej, sieją tam spustoszenie, powodując przedwczesne zużycie silnika.
W silnikach benzynowych filtry paliwa zatrzymują zanieczyszczenia o wielkości 10 μm i większe. Jest to zupełnie wystarczające, ażeby zachować silnik w dobrym stanie. Jednak silniki diesla są zdecydowanie bardziej narażone na szkodliwe działanie zanieczyszczeń, ponadto w oleju napędowym jest więcej niepożądanych substancji niż w benzynie. Dlatego też filtr oleju napędowego powinien filtrować cząsteczki o wielkości 3 μm i większe.
Zatkany filtr paliwa można poddać czyszczeniu, jednak większość fachowców zaleca wymianę tego elementu. Podobnie w przypadku każdego innego uszkodzenia – np. usterki mechanicznej. Zwykle lepiej nie czekać, aż filtr paliwa przestanie działać, lepiej wymienić go zawczasu w trosce o stan jednostki napędowej. W silnikach benzynowych zaleca się wymianę co 25 do 100 tys. kilometrów, w zależności od jakości używanego paliwa oraz jakości samego filtra. W jednostkach wysokoprężnych wskazana jest coroczna wymiana filtra paliwa i obudowy przed zimą.
JAPKO to marka należąca do Japanparts –– międzynarodowej firmy dystrybucyjnej z siedzibą we Włoszech. Przedsiębiorstwo działa na rynku od ponad 20 lat, zajmując się importem i dystrybucją rozmaitych zamiennych części samochodowych. JAPKO to jedna z głównych marek należących do Japanparts.
Części samochodowe JAPKO to elementy klasyfikowane w czterech różnych grupach produktowych. Pierwsza z nich to linia obróbki. Znajdziemy w niej m.in. tłoki i głowice JAPKO, a także inne części metalowe wykonane z dużą precyzję. Do linii mechanicznej zaliczane są auto części JAPKO bezpośrednio odpowiedzialne za działanie poszczególnych mechanizmów. Wśród nich znajdują się paski klinowe, napinacze, tarcze hamulcowe, filtry samochodowe i wiele więcej. Trzecią grupę produktową stanowi linia elektryczna, a w niej alternatory czy silniczki. Ofertę uzupełnia linia zawieszenia.
Części zamienne JAPKO to auto części dedykowane przede wszystkim samochodom japońskim i koreańskim, podobnie jak wszystkie produkty dystrybuowane przez podmioty z grupy Japanparts. Niemniej jednak w katalogu znaleźć można również części zamienne JAPKO do samochodów amerykańskich. Asortyment firmy Japanparts, a tym samym również marki JAPKO, jest stale poszerzany.