- Rodzaj filtra: Filtr podgrzewany
- Rodzaj paliwa: Olej napędowy
- Rodzaj filtra: Bez podgrzewania filtra
- Średnica zewnętrzna [mm]: 91
- Dolot - sr. [mm]: 10
- Wylot - sr. [mm]: 12
- Wysokość [mm]: 127
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
A.L.FILTER | ALG2046 |
A.L.FILTER | ALG2046/1 |
AUTOMOTOR | LATG34 |
BALDWIN FI | BF7756 |
BOSCH | 0450905930 |
BOSCH | N5930 |
CHAMPION | CFF100257 |
CLEANF | DN1904 |
COOPERSFIA | FT5606 |
DELPHI | HDF556 |
DENCKERMAN | A120022 |
DRIVE | DP1110130041 |
EUROREPAR | E148128 |
FILTRON | PP841/1 |
FLEETGUARD | FF5619 |
FRAM | P9436 |
HEN | H70WK11 |
HEN | H70WK18 |
HIFI FILTE | SN70168 |
HOFFER | 4239 |
ISOTECH FI | IGF3074 |
KLAXCAR | FE073Z |
KNECHT | KL100 |
KNECHT | KL100/1 |
KNECHT | KL100/2 |
LAUTR | G34 |
LUCASFILTE | LFDF134 |
MANN | WK842/13 |
MANN | WK842/17 |
MEATDORIA | 4239 |
MECAFILTER | ELG5252 |
MERCE | 6110900852 |
MERCE | 6110920040 |
MERCE | 6110920201 |
MERCE | 6110920601 |
MERCE | 611092060167 |
MERCE | 6680920101 |
MERCE | 6680920201 |
MERCE | A6110900852 |
MERCE | A6110920040 |
MERCE | A6110920201 |
MERCE | A6110920601 |
MERCE | A611092060167 |
MERCE | A6680920101 |
MERCE | A6680920201 |
MISFAT | M416 |
MOTAQUIP | VFF433 |
MOTRIO | 8660004909 |
MOTRIO | 8671004385 |
MULLER FIL | FN100 |
P.B.R. | AG6073 |
PURFLU | CS484 |
TECNOCAR | RN213 |
TEHO | 6224 |
TEHO | OK224 |
UFI | 2441600 |
VALEO | 587533 |
WIXFILTERS | WF8239 |
MERCEDES-BENZ
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Filtr paliwa to element wyposażenia pojazdu odpowiedzialny za zatrzymywanie zanieczyszczeń zawartych w benzynie lub oleju napędowym. Składa się z części filtrującej z wkładem oraz metalowej, odpornej na korozję, obudowy. Ponadto, jego zadaniem jest również częściowe wytrącanie wody z paliwa. W benzynie, a tym bardziej w oleju napędowym, znajdują się duże ilości zanieczyszczeń, nawet jeśli mówimy o paliwie najwyższej jakości. Jeżeli przedostają się one do jednostki napędowej, sieją tam spustoszenie, powodując przedwczesne zużycie silnika.
W silnikach benzynowych filtry paliwa zatrzymują zanieczyszczenia o wielkości 10 μm i większe. Jest to zupełnie wystarczające, ażeby zachować silnik w dobrym stanie. Jednak silniki diesla są zdecydowanie bardziej narażone na szkodliwe działanie zanieczyszczeń, ponadto w oleju napędowym jest więcej niepożądanych substancji niż w benzynie. Dlatego też filtr oleju napędowego powinien filtrować cząsteczki o wielkości 3 μm i większe.
Zatkany filtr paliwa można poddać czyszczeniu, jednak większość fachowców zaleca wymianę tego elementu. Podobnie w przypadku każdego innego uszkodzenia – np. usterki mechanicznej. Zwykle lepiej nie czekać, aż filtr paliwa przestanie działać, lepiej wymienić go zawczasu w trosce o stan jednostki napędowej. W silnikach benzynowych zaleca się wymianę co 25 do 100 tys. kilometrów, w zależności od jakości używanego paliwa oraz jakości samego filtra. W jednostkach wysokoprężnych wskazana jest coroczna wymiana filtra paliwa i obudowy przed zimą.
Lucas to firma z bogatą historią, której początki sięgają już 1875 roku. Początkowo brytyjskie przedsiębiorstwo zajmowało się produkcją lamp rowerowych, jednak z powodu dynamicznego rozwoju motoryzacji, postanowiło wejść również w tę branżę. Dosyć szybko części Lucas stały się cenione przez fachowców. Z czasem firma coraz bardziej poszerzała asortyment, dzięki czemu dzisiaj wśród części samochodowych Lucas znaleźć można wszystkie lampy i reflektory potrzebne w samochodach osobowych, dostawczych i ciężarowych. To nie wszystko, auto części Lucas to także części rozrządu, poszczególne elementy silnika, układu wydechowego, układu zapłonowego i wiele więcej. Powszechnie części Lucas wciąż kojarzone są głównie z oświetleniem i pozostałą elektryką samochodową. Choć wciąż jest to największa kategoria produktowa w asortymencie firmy, jej oferta jest dziś kompleksowa.
Firma Lucas została założona w Wielkiej Brytanii, gdzie do dzisiaj mieści się jej główna siedziba. Niemniej jednak oddziały przedsiębiorstwa znajdują się na 4 kontynentach, a części samochodowe Lucas są dystrybuowane do większości krajów świata. Wielu producentów korzysta z nich podczas pierwszego montażu, pozostałe trafiają na aftermarket.