- Rodzaj paliwa: Benzyna
- Rodzaj filtra: Filtr przewodowy
- Wysokość 1 [mm]: 139
- Gwint wewnętrzny [mm]: 8
- Gwint zewn. [mm]: 8
- Średnica obudowy [mm]: 55
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ALCOFILTER | SP-2001 |
ALCOFILTER | SP-2024 |
AUDI | 6N0-201-511A |
BMW | 13 31 1 256 492 |
CHAMPION | L201 |
CHAMPION | L201/606 |
CITRO | 547 0530 |
CITRO | 95470530 |
COOPE | FIG7004 |
COOPE | G6400 |
CROSL | 6690 |
FIAT | 4435144 |
FIAT | 5984093 |
FRAM | G6400 |
GM | 25176298 |
HEN | H82WK01 |
KAGER | 11-0058 |
KNECHT | FB724/1 |
KNECHT | KL14 |
MEATDORIA | 4021 |
MEATDORIA | 4021/1 |
MEATDORIA | 4108 |
MEYLE | 614 818 0001 |
MEYLE | 614 818 0002 |
OPEL | 818500 |
OPEL | 818501 |
OPEL | 818512 |
OPEL | 818541 |
P.B.R. | AG-6006 |
PEUGE | 1567.28 |
PUROLATOR | F67221 |
PUROLATOR | PFC221 |
QUINTON HA | WF8033 |
QUINTON HA | WF8101 |
RENAU | 77 00 582 693 |
SAAB | 831842 |
SAAB | 8318420 |
SOGEFIPRO | FT5207 |
ALFA ROMEO
|
CITROËN
|
FIAT
|
INNOCENTI
|
ISUZU
|
OPEL
|
PEUGEOT
|
SEAT
|
SKODA
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Filtr paliwa to element wyposażenia pojazdu odpowiedzialny za zatrzymywanie zanieczyszczeń zawartych w benzynie lub oleju napędowym. Składa się z części filtrującej z wkładem oraz metalowej, odpornej na korozję, obudowy. Ponadto, jego zadaniem jest również częściowe wytrącanie wody z paliwa. W benzynie, a tym bardziej w oleju napędowym, znajdują się duże ilości zanieczyszczeń, nawet jeśli mówimy o paliwie najwyższej jakości. Jeżeli przedostają się one do jednostki napędowej, sieją tam spustoszenie, powodując przedwczesne zużycie silnika.
W silnikach benzynowych filtry paliwa zatrzymują zanieczyszczenia o wielkości 10 μm i większe. Jest to zupełnie wystarczające, ażeby zachować silnik w dobrym stanie. Jednak silniki diesla są zdecydowanie bardziej narażone na szkodliwe działanie zanieczyszczeń, ponadto w oleju napędowym jest więcej niepożądanych substancji niż w benzynie. Dlatego też filtr oleju napędowego powinien filtrować cząsteczki o wielkości 3 μm i większe.
Zatkany filtr paliwa można poddać czyszczeniu, jednak większość fachowców zaleca wymianę tego elementu. Podobnie w przypadku każdego innego uszkodzenia – np. usterki mechanicznej. Zwykle lepiej nie czekać, aż filtr paliwa przestanie działać, lepiej wymienić go zawczasu w trosce o stan jednostki napędowej. W silnikach benzynowych zaleca się wymianę co 25 do 100 tys. kilometrów, w zależności od jakości używanego paliwa oraz jakości samego filtra. W jednostkach wysokoprężnych wskazana jest coroczna wymiana filtra paliwa i obudowy przed zimą.
Magneti Marelli to włoski producent części zamiennych o globalnym zasięgu. Marka słynie z innowacyjnych układów elektronicznych, które wyróżniają się najnowocześniejszymi rozwiązaniami technologicznymi. Dysponując rozbudowanymi centrami badawczymi w 15 lokalizacjach, producent wyznacza kierunek rozwoju w branży. W parze z zaawansowaniem technologicznym podąża niebanalny design części układu elektronicznego marki Magneti Marelli.
Włoski firma Magneti Marelli z siedzibą w okolicach Mediolanu to kompleksowy producent części zamiennych do samochodów. Poza flagowymi produktami firmy, czyli elementami układu elektronicznego, przedsiębiorstwo posiada również bogaty asortyment w takich obszarach, jak: światła samochodowe, zawieszenie, układ napędowy, wydechowy, kierowniczy, hamulcowy i chłodzenia. Ponadto, Magneti Marelli oferuje również skrzynie biegów, sprzęgła, części klimatyzacji i silniki.
Części zamienne Magneti Marelli są doceniane za wspomnianą innowacyjność, ale również wysoką jakość wykonania. Dowodem jakości jest zaufanie setek tysięcy klientów w niemal 20 krajach świata. Produkty włoskiej marki są dziś znane na wszystkich kontynentach. Magneti Marelli dostarcza części zamienne na rynek wtórny, jednak cieszy się również zaufaniem producentów samochodowych, z którymi współpracuje w zakresie dostaw części do pierwszego montażu. Od wielu lat firma prowadzi ścisłą współpracę z zespołami rajdowymi oraz formuły 1, dostarczając gotowe systemy elektroniczne, a także inne podzespoły o największej wydajności.