Dodaj opinię
(18.08.2018)
Opinia wystawiona dla Filtr paliwa MULLER FILTER FB168
(27.09.2016)
Opinia wystawiona dla Filtr paliwa MULLER FILTER FB211
(27.09.2016)
Opinia wystawiona dla Filtr paliwa MULLER FILTER FN160
Producent | Numery OEM |
---|
A.L.FILTER | ALG-2036 |
A.L.FILTER | ALG-2036/1 |
ACDELCO | FS 9201 E |
ALCOFILTER | SP-2120 |
ASAS | SP 7021 |
BALDW | BF7670 |
BOSCH | 0 450 905 318 |
BOSCH | 0 986 450 236 |
BOSCH | 0 986 AF8 130 |
BOSCH | 0450905318 |
BOSCH | 0986450236 |
BOSCH | 1 450 905 328 |
BOSCH | F5318 |
CHAMP | FN 50 |
CHAMP | G 6579 |
CHAMPION | L 237 |
CHAMPION | L 237/606 |
CLEANF | MBNA 969 |
COOPE | FIG 7044 |
COOPERSFIA | FT5380 |
DELPHI | EFP204 |
DELPHI | FF0103 |
DR | B141117110 |
FEBI | 26201 |
FILFILTER | ZP 8008 FM |
FILTRON | PP 836/1 |
FRAM | G5870 |
GIF | ES 086 |
GUD | E 79 |
HEN | H111WK |
HOFFER | 7790145 |
HOFFER | 7790145/1 |
KAYSE | AK 11 - JO |
KAYSE | AK 11 J0 |
KOLBENSCHM | 419-FP |
KOLBENSCHM | 50 013 419 |
LAUTR | E09 |
LAUTR | ELE 6013 |
LAUTR | ELE 6075 |
LUBERFINER | G 6579 |
MAG | 71760693 |
MAG | FI 36 |
MAG | FI I36 |
MAHLE | KL 479 |
MAHLE | KL 79 |
MANN | WK730/1 |
MAPCO | 62230 |
MEATDORIA | 4145 |
MEATDORIA | 4145/1 |
MECAFILTER | ELE6013 |
MECAFILTER | ELE6075 |
MISFAT | E718 |
MOTAQUIP | VFF 340 |
P.B.R. | AG-6032 |
PURFLU | EP192 |
PUROLATOR | F 67756 |
PUROLATOR | F69206 |
PZL | FPW22 |
RYCO | Z584 |
SCT | ST 374 |
SOFIMA | S 1718 B |
TECNOCAR | B70 |
TEHO | 61088 |
UFI | 31.718.00 |
UNI | GFE 7113 |
UNICO F. | FI 7172/1 |
VAG | 1J0 201 511 A |
VAG | 1JO201511A |
VALEO | 587022 |
WIXFILTERS | WF8041 |
AUDI
|
DR
|
SEAT
|
SKODA
|
UAZ
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Filtr paliwa to element wyposażenia pojazdu odpowiedzialny za zatrzymywanie zanieczyszczeń zawartych w benzynie lub oleju napędowym. Składa się z części filtrującej z wkładem oraz metalowej, odpornej na korozję, obudowy. Ponadto, jego zadaniem jest również częściowe wytrącanie wody z paliwa. W benzynie, a tym bardziej w oleju napędowym, znajdują się duże ilości zanieczyszczeń, nawet jeśli mówimy o paliwie najwyższej jakości. Jeżeli przedostają się one do jednostki napędowej, sieją tam spustoszenie, powodując przedwczesne zużycie silnika.
W silnikach benzynowych filtry paliwa zatrzymują zanieczyszczenia o wielkości 10 μm i większe. Jest to zupełnie wystarczające, ażeby zachować silnik w dobrym stanie. Jednak silniki diesla są zdecydowanie bardziej narażone na szkodliwe działanie zanieczyszczeń, ponadto w oleju napędowym jest więcej niepożądanych substancji niż w benzynie. Dlatego też filtr oleju napędowego powinien filtrować cząsteczki o wielkości 3 μm i większe.
Zatkany filtr paliwa można poddać czyszczeniu, jednak większość fachowców zaleca wymianę tego elementu. Podobnie w przypadku każdego innego uszkodzenia – np. usterki mechanicznej. Zwykle lepiej nie czekać, aż filtr paliwa przestanie działać, lepiej wymienić go zawczasu w trosce o stan jednostki napędowej. W silnikach benzynowych zaleca się wymianę co 25 do 100 tys. kilometrów, w zależności od jakości używanego paliwa oraz jakości samego filtra. W jednostkach wysokoprężnych wskazana jest coroczna wymiana filtra paliwa i obudowy przed zimą.
„Muller Filter” to włoska rodzinna firma z siedzibą Bricherasio, dziś znana z produkcji filtrów stosowanych w przemyśle motoryzacyjnym. Jej początki sięgają 1974 roku. Wówczas przedsiębiorstwo swoją przygodę ze światem motoryzacji rozpoczynało od tworzenia komponentów w ramach License FROM USA.
W 1986 roku włoska firma po raz pierwszy wyprodukowała cały filtr, a osiem lat później zarejestrowano znak towarowy pod, którym znane jest dziś przedsiębiorstwo, czyli „Muller Filter”.
Obecnie „Muller Filter” produkuje cztery typy filtrów. Są to filtry: paliwa, oleju, powietrza i kabinowe. Oferowane produkty pasują do niemalże 100 proc. europejskich i azjatyckich samochodów osobowych.
To, co wyróżnia Muller Filter na rynku, to: