Dodaj opinię
(18.08.2018)
Opinia wystawiona dla Filtr paliwa MULLER FILTER FB168
(27.09.2016)
Opinia wystawiona dla Filtr paliwa MULLER FILTER FB211
(27.09.2016)
Opinia wystawiona dla Filtr paliwa MULLER FILTER FN160
Producent | Numery OEM |
---|
A.L.FILTER | ALG-2244 |
ACDELCO | FS 9262 E |
ALCOFILTER | SP-2149 |
BLUEPRINT | ADV 182303 |
BOSCH | 0 450 905 959 |
BOSCH | 0 986 AF8 261 |
BOSCH | 0450905959 |
BOSCH | F5959 |
CHAMPION | L 478 |
CHAMPION | L 478/606 |
CLEANF | MBNA 1503 |
COMLINE | EFF172 |
COOPERSFIA | FT5855 |
CROSL | 6855 |
FEBI | 26343 |
FILFILTER | ZP 8100 FL |
FILTRON | PP 836/2 |
FRAM | G10243 |
GIF | ES 089 |
GUD | E 144 |
HEN | H280WK |
KOLBENSCHM | 50 013 971 |
KOLBENSCHM | 971-FP |
LAUTR | ELE 6106 |
MAG | 71760859 |
MAHLE | KL 572 |
MAHLE | KL 759 |
MANN | WK69 |
MAPCO | 62231 |
MEATDORIA | 4828 |
MECAFILTER | ELE6106 |
MOTAQUIP | VFF 544 |
P.B.R. | AG-6143 |
PURFLU | EP207 |
PZL | FPW34 |
SOFIMA | S 1840 B |
TECNOCAR | B81 |
UFI | 31.840.00 |
UNI | GFE 7287 |
UNICO F. | FI 6163 |
VAG | 1K0 201 051 B |
VAG | 1K0 201 051 C |
VAG | 1K0 201 051 K |
VALEO | 587030 |
WIXFILTERS | WF8386 |
AUDI
|
SEAT
|
SKODA
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Filtr paliwa to element wyposażenia pojazdu odpowiedzialny za zatrzymywanie zanieczyszczeń zawartych w benzynie lub oleju napędowym. Składa się z części filtrującej z wkładem oraz metalowej, odpornej na korozję, obudowy. Ponadto, jego zadaniem jest również częściowe wytrącanie wody z paliwa. W benzynie, a tym bardziej w oleju napędowym, znajdują się duże ilości zanieczyszczeń, nawet jeśli mówimy o paliwie najwyższej jakości. Jeżeli przedostają się one do jednostki napędowej, sieją tam spustoszenie, powodując przedwczesne zużycie silnika.
W silnikach benzynowych filtry paliwa zatrzymują zanieczyszczenia o wielkości 10 μm i większe. Jest to zupełnie wystarczające, ażeby zachować silnik w dobrym stanie. Jednak silniki diesla są zdecydowanie bardziej narażone na szkodliwe działanie zanieczyszczeń, ponadto w oleju napędowym jest więcej niepożądanych substancji niż w benzynie. Dlatego też filtr oleju napędowego powinien filtrować cząsteczki o wielkości 3 μm i większe.
Zatkany filtr paliwa można poddać czyszczeniu, jednak większość fachowców zaleca wymianę tego elementu. Podobnie w przypadku każdego innego uszkodzenia – np. usterki mechanicznej. Zwykle lepiej nie czekać, aż filtr paliwa przestanie działać, lepiej wymienić go zawczasu w trosce o stan jednostki napędowej. W silnikach benzynowych zaleca się wymianę co 25 do 100 tys. kilometrów, w zależności od jakości używanego paliwa oraz jakości samego filtra. W jednostkach wysokoprężnych wskazana jest coroczna wymiana filtra paliwa i obudowy przed zimą.
„Muller Filter” to włoska rodzinna firma z siedzibą Bricherasio, dziś znana z produkcji filtrów stosowanych w przemyśle motoryzacyjnym. Jej początki sięgają 1974 roku. Wówczas przedsiębiorstwo swoją przygodę ze światem motoryzacji rozpoczynało od tworzenia komponentów w ramach License FROM USA.
W 1986 roku włoska firma po raz pierwszy wyprodukowała cały filtr, a osiem lat później zarejestrowano znak towarowy pod, którym znane jest dziś przedsiębiorstwo, czyli „Muller Filter”.
Obecnie „Muller Filter” produkuje cztery typy filtrów. Są to filtry: paliwa, oleju, powietrza i kabinowe. Oferowane produkty pasują do niemalże 100 proc. europejskich i azjatyckich samochodów osobowych.
To, co wyróżnia Muller Filter na rynku, to: