Dodaj opinię
(18.08.2018)
Opinia wystawiona dla Filtr paliwa MULLER FILTER FB168
(27.09.2016)
Opinia wystawiona dla Filtr paliwa MULLER FILTER FB211
(27.09.2016)
Opinia wystawiona dla Filtr paliwa MULLER FILTER FN160
Producent | Numery OEM |
---|
A.L.FILTER | ALG-6031 |
ACDELCO | FS 30 |
ACDELCO | FS 9161 E |
ALCOFILTER | SP-2069 |
ALCOFILTER | SP-2073 |
AMC FILTER | TF-1567 |
AMC FILTER | TF-1853 |
BLUEPRINT | ADT 32321 |
BOSCH | 0 450 905 955 |
BOSCH | 0 986 450 627 |
BOSCH | 0450905955 |
BOSCH | 0986450627 |
CLEANF | MB 972 |
CLEANF | MBNA 972 |
COOPERSFIA | FT5302 |
CROSL | 6714 |
DELPHI | FF0034 |
DELPHI | FF0158 |
FILTRON | PP 931 |
FLEETGUARD | FF5182 |
FRAM | G5250 |
HBJAKOPART | J1332033 |
HOFFER | 7590044 |
HOFFER | 7590305 |
JAPANPAR | FC-224 |
JAPANPAR | FC-233 |
JAPANPAR | FC-233S |
JAPANPAR | JFC-224 |
JAPANPAR | JFC-233 |
JAPANPAR | JFC-233S |
LUBERFINER | G 2970 |
MAHLE | KL 129 |
MANN | WK614/27 |
MEATDORIA | 4044 |
MEATDORIA | 4305 |
Motorcraft | FG 885 |
NIPPARTS | J1332033 |
PUROLATOR | F 40263 |
SOFIMA | S 1554 B |
SOFIMA | S 1687 B |
TEHO | 61049 |
TOYOT | 23030-74020 |
TOYOT | 23030-79025 |
TOYOT | 23300-13020 |
TOYOT | 23300-19045 |
TOYOT | 23300-19085 |
TOYOT | 23300-49035 |
TOYOT | 23300-79025 |
UFI | 31.554.00 |
UFI | 31.687.00 |
UNI | GFE 7054 |
UNIPART | GFE7054 |
VIC | FC-172 |
WIXFILTERS | 33491 |
WIXFILTERS | WF8120 |
LEXUS
|
MITSUBISHI
|
PROTON
|
TOYOTA
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Filtr paliwa to element wyposażenia pojazdu odpowiedzialny za zatrzymywanie zanieczyszczeń zawartych w benzynie lub oleju napędowym. Składa się z części filtrującej z wkładem oraz metalowej, odpornej na korozję, obudowy. Ponadto, jego zadaniem jest również częściowe wytrącanie wody z paliwa. W benzynie, a tym bardziej w oleju napędowym, znajdują się duże ilości zanieczyszczeń, nawet jeśli mówimy o paliwie najwyższej jakości. Jeżeli przedostają się one do jednostki napędowej, sieją tam spustoszenie, powodując przedwczesne zużycie silnika.
W silnikach benzynowych filtry paliwa zatrzymują zanieczyszczenia o wielkości 10 μm i większe. Jest to zupełnie wystarczające, ażeby zachować silnik w dobrym stanie. Jednak silniki diesla są zdecydowanie bardziej narażone na szkodliwe działanie zanieczyszczeń, ponadto w oleju napędowym jest więcej niepożądanych substancji niż w benzynie. Dlatego też filtr oleju napędowego powinien filtrować cząsteczki o wielkości 3 μm i większe.
Zatkany filtr paliwa można poddać czyszczeniu, jednak większość fachowców zaleca wymianę tego elementu. Podobnie w przypadku każdego innego uszkodzenia – np. usterki mechanicznej. Zwykle lepiej nie czekać, aż filtr paliwa przestanie działać, lepiej wymienić go zawczasu w trosce o stan jednostki napędowej. W silnikach benzynowych zaleca się wymianę co 25 do 100 tys. kilometrów, w zależności od jakości używanego paliwa oraz jakości samego filtra. W jednostkach wysokoprężnych wskazana jest coroczna wymiana filtra paliwa i obudowy przed zimą.
„Muller Filter” to włoska rodzinna firma z siedzibą Bricherasio, dziś znana z produkcji filtrów stosowanych w przemyśle motoryzacyjnym. Jej początki sięgają 1974 roku. Wówczas przedsiębiorstwo swoją przygodę ze światem motoryzacji rozpoczynało od tworzenia komponentów w ramach License FROM USA.
W 1986 roku włoska firma po raz pierwszy wyprodukowała cały filtr, a osiem lat później zarejestrowano znak towarowy pod, którym znane jest dziś przedsiębiorstwo, czyli „Muller Filter”.
Obecnie „Muller Filter” produkuje cztery typy filtrów. Są to filtry: paliwa, oleju, powietrza i kabinowe. Oferowane produkty pasują do niemalże 100 proc. europejskich i azjatyckich samochodów osobowych.
To, co wyróżnia Muller Filter na rynku, to: