- Rodzaj filtra: Filtr przewodowy
- Średnica zewnętrzna [mm]: 55
- Wysokość [mm]: 256
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
BMW | 13 32 7 822 497 |
BMW | 13 32 8 511 052 |
BMW | 13 32 8 511 053 |
BMW | 13 32 8 572 522 |
CLEANF | MG1680 |
COOPERSFIA | FP6121 |
FILTRON | PP 976/4 |
FILTRON | PP976/4 |
FRAM | P11681 |
KNECHT | KL 736 |
KNECHT | KL 736 D |
KNECHT | KL 736/1 D |
MANN | WK 5005 z |
MANN | WK 5005/1 z |
MECAFILTER | ELG5450 |
MEYLE | 314 323 0013 |
PURFLU | FCS828 |
SOFIMA | S1952B |
TECNOCAR | RN611 |
UFI | 31.952.00 |
VAICO | V20-2073 |
WIXFILTERS | WF8483 |
BMW
|
MINI
|
Podobne towary | ||
---|---|---|
Filtr paliwa HOFFER 5022 | HOFFER | Brak ceny |
Filtr paliwa BORG & BECK BFF8203 | BORG & BECK | Brak ceny |
Filtr paliwa DJ PARTS FF1108 | DJ PARTS | Brak ceny |
Filtr paliwa DJ PARTS FF1289 | DJ PARTS | Brak ceny |
Filtr paliwa MISFAT M689 | MISFAT | Brak ceny |
Filtr paliwa COOPERSFIAAM FP6121 | COOPERSFIAAM | Brak ceny |
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Filtr paliwa to element wyposażenia pojazdu odpowiedzialny za zatrzymywanie zanieczyszczeń zawartych w benzynie lub oleju napędowym. Składa się z części filtrującej z wkładem oraz metalowej, odpornej na korozję, obudowy. Ponadto, jego zadaniem jest również częściowe wytrącanie wody z paliwa. W benzynie, a tym bardziej w oleju napędowym, znajdują się duże ilości zanieczyszczeń, nawet jeśli mówimy o paliwie najwyższej jakości. Jeżeli przedostają się one do jednostki napędowej, sieją tam spustoszenie, powodując przedwczesne zużycie silnika.
W silnikach benzynowych filtry paliwa zatrzymują zanieczyszczenia o wielkości 10 μm i większe. Jest to zupełnie wystarczające, ażeby zachować silnik w dobrym stanie. Jednak silniki diesla są zdecydowanie bardziej narażone na szkodliwe działanie zanieczyszczeń, ponadto w oleju napędowym jest więcej niepożądanych substancji niż w benzynie. Dlatego też filtr oleju napędowego powinien filtrować cząsteczki o wielkości 3 μm i większe.
Zatkany filtr paliwa można poddać czyszczeniu, jednak większość fachowców zaleca wymianę tego elementu. Podobnie w przypadku każdego innego uszkodzenia – np. usterki mechanicznej. Zwykle lepiej nie czekać, aż filtr paliwa przestanie działać, lepiej wymienić go zawczasu w trosce o stan jednostki napędowej. W silnikach benzynowych zaleca się wymianę co 25 do 100 tys. kilometrów, w zależności od jakości używanego paliwa oraz jakości samego filtra. W jednostkach wysokoprężnych wskazana jest coroczna wymiana filtra paliwa i obudowy przed zimą.