- Rodzaj filtra: Filtr przykręcany
- Średnica [mm]: 80,5
- Średnica zewnętrzna 1 [mm]: 83
- Wysokość [mm]: 157
- Wymiar gwintu wyjście: M 16 x 1,5
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ALFA | 99446 82 |
ATLCO | 1619 2684 |
ATLCO | 2900 0014 |
ATLCO | 2900 0687 |
ATLCO | 2900 0687 00 |
ATLCO | 2900 0687 00 ED0 |
ATLCO | 3216 1527 |
ATLCO | 3216 1527 00 |
AUDI | 068 127 177EC |
AUDI | 145 743 4094 |
BOMAG | 057 117 23 |
CITRO | 1906 60 |
CITRO | 1906 61 |
CITRO | 1906 C6 |
DAEWOO | 14574 34105 |
DAF | 112243 |
DAF | 1500537 |
DEUTZ FAHR | 1215 3148 |
DEUTZ FAHR | 213 3943 |
DEUTZ FAHR | 241 1808 |
DRESS | 3132 428 R 2 |
FENDT | F 180 201 060 030 |
FENDT | X 810 190 140 |
FENDT | X 810 190 140 030 |
FIAT | 1930010 |
FIAT | 4764725 |
FIAT | 71736114 |
FIAT | 9941058 |
FIAT | 9942378 |
FIAT | 9944643 |
FIAT | 9944682 |
FIAT | 9950443 |
FORD | 1502255 |
FORD | 715F 9150 ABA |
FORD | A810X-9150-CA |
GUD | Z 119 |
IH | 3132 428 R 2 |
IVECO | 1902138 |
IVECO | 1908556 |
IVECO | 1909142 |
IVECO | 1930010 |
IVECO | 2133943 |
IVECO | 9950443 |
LANCIA | 1930010 |
LANCIA | 4764725 |
LANCIA | 9941058 |
LANCIA | 9942378 |
LANCIA | 9944643 |
LANCIA | 9944682 |
MAGIR | 476 4725 |
MAN | 81 12503 0060 |
MASSEY FER | 2862 362 H1 |
OPEL | 90016800 |
PEUGE | 1906 60 |
PEUGE | 1906 61 |
PEUGE | 1906 C6 |
RENAU | 77 01 030 195 |
SAVIE | 924 134 |
STEYR | 407 08 0076 |
STEYR | 615 000 800 43 |
VAUXH | 90016800 |
VOLVO | 1326899 |
VOLVO | 234464-5 |
VOLVO | 2434645 |
VOLVO | 434061 |
VOLVO | 838593 |
VOLVO | 838593-2 |
VW | 068 127 177 |
VW | 068 127 177 EC |
VW | 145 743 409 4 |
ALFA ROMEO
|
BEDFORD
|
FIAT
|
GAZ
|
IVECO
|
LANCIA
|
MAN
|
OPEL
|
STEYR
|
VOLVO
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Filtr paliwa to element wyposażenia pojazdu odpowiedzialny za zatrzymywanie zanieczyszczeń zawartych w benzynie lub oleju napędowym. Składa się z części filtrującej z wkładem oraz metalowej, odpornej na korozję, obudowy. Ponadto, jego zadaniem jest również częściowe wytrącanie wody z paliwa. W benzynie, a tym bardziej w oleju napędowym, znajdują się duże ilości zanieczyszczeń, nawet jeśli mówimy o paliwie najwyższej jakości. Jeżeli przedostają się one do jednostki napędowej, sieją tam spustoszenie, powodując przedwczesne zużycie silnika.
W silnikach benzynowych filtry paliwa zatrzymują zanieczyszczenia o wielkości 10 μm i większe. Jest to zupełnie wystarczające, ażeby zachować silnik w dobrym stanie. Jednak silniki diesla są zdecydowanie bardziej narażone na szkodliwe działanie zanieczyszczeń, ponadto w oleju napędowym jest więcej niepożądanych substancji niż w benzynie. Dlatego też filtr oleju napędowego powinien filtrować cząsteczki o wielkości 3 μm i większe.
Zatkany filtr paliwa można poddać czyszczeniu, jednak większość fachowców zaleca wymianę tego elementu. Podobnie w przypadku każdego innego uszkodzenia – np. usterki mechanicznej. Zwykle lepiej nie czekać, aż filtr paliwa przestanie działać, lepiej wymienić go zawczasu w trosce o stan jednostki napędowej. W silnikach benzynowych zaleca się wymianę co 25 do 100 tys. kilometrów, w zależności od jakości używanego paliwa oraz jakości samego filtra. W jednostkach wysokoprężnych wskazana jest coroczna wymiana filtra paliwa i obudowy przed zimą.