- Średnica [mm]: 80
- Rodzaj filtra: Filtr przewodowy
- Materiał: Stal
- Wysokość [mm]: 176
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ALCOFILTER | SP-2120 |
AUDI | 1J0 201 511 A |
BORG BECK | BFF8038 |
BOSCH | 0 450 905 318 |
CHAMPION | CFF100237 |
CHAMPION | L237/606 |
CLEANF | MBNA 969 |
COMLINE | EFF034 |
FEBI | 26201 |
FILTRON | PP 836/1 |
FRAM | G5870 |
HEN | H111WK |
KNECHT | KL 79 |
MAHLE | KL 79 |
MANN | WK 730/1 |
MAPCO | 62230 |
MECAFILTER | ELE6013 |
MECAFILTER | ELE6075 |
MEYLE | 100 201 0006 |
MEYLE | MFF0045 |
NAPA | NFF2005 |
PURFLU | EP192 |
QUINTON HA | WF8041 |
SEAT | 1J0 201 511 A |
SKODA | 1J0 201 511 A |
SOGEFIPRO | FT5380 |
SWAG | 32 92 6201 |
TOPRAN | 103174 |
UFI | 31.718.00 |
VAICO | V10-0337-1 |
VW | 1J0 201 511 A |
WIXFILTERS | WF8041 |
AUDI
|
SEAT
|
SKODA
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Filtr paliwa to element wyposażenia pojazdu odpowiedzialny za zatrzymywanie zanieczyszczeń zawartych w benzynie lub oleju napędowym. Składa się z części filtrującej z wkładem oraz metalowej, odpornej na korozję, obudowy. Ponadto, jego zadaniem jest również częściowe wytrącanie wody z paliwa. W benzynie, a tym bardziej w oleju napędowym, znajdują się duże ilości zanieczyszczeń, nawet jeśli mówimy o paliwie najwyższej jakości. Jeżeli przedostają się one do jednostki napędowej, sieją tam spustoszenie, powodując przedwczesne zużycie silnika.
W silnikach benzynowych filtry paliwa zatrzymują zanieczyszczenia o wielkości 10 μm i większe. Jest to zupełnie wystarczające, ażeby zachować silnik w dobrym stanie. Jednak silniki diesla są zdecydowanie bardziej narażone na szkodliwe działanie zanieczyszczeń, ponadto w oleju napędowym jest więcej niepożądanych substancji niż w benzynie. Dlatego też filtr oleju napędowego powinien filtrować cząsteczki o wielkości 3 μm i większe.
Zatkany filtr paliwa można poddać czyszczeniu, jednak większość fachowców zaleca wymianę tego elementu. Podobnie w przypadku każdego innego uszkodzenia – np. usterki mechanicznej. Zwykle lepiej nie czekać, aż filtr paliwa przestanie działać, lepiej wymienić go zawczasu w trosce o stan jednostki napędowej. W silnikach benzynowych zaleca się wymianę co 25 do 100 tys. kilometrów, w zależności od jakości używanego paliwa oraz jakości samego filtra. W jednostkach wysokoprężnych wskazana jest coroczna wymiana filtra paliwa i obudowy przed zimą.