- Kształt: Okrągły
- Wysokość [mm]: 353
- Średnica zewnętrzna 1 [mm]: 165
- Średnica zewnętrzna 2 [mm]: 165
- Średnica wewnętrzna 1 [mm]: 86
- Średnica wewnętrzna 2 [mm]: 9
- Rodzaj filtra: Wkład filtra
- Średnica zewnętrzna [mm]: 165
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ALCOFILTER | MD 300 |
BALDW | PA-2416 |
BALDW | PA-2845 |
BOSCH | 0 986 B03 511 |
BOSCH | 1 457 429 946 |
BOSCH | 1 987 430 008 |
BOSCH | 9 451 160 008 |
BOSCH | S 9946 |
CHAMP | LAF1714 |
CHAMPION | CAF100705R |
CHAMPION | W 705 |
CHAMPION | W 705/606 |
CLEANF | MA 535 |
COMLINE | EAF285 |
COOPE | AZA 101 |
COOPERSFIA | FL6417 |
COOPERSFIA | FLI 6417 |
CROSL | 9551 |
DAF | 695 633 |
DELPHI | AF0476 |
DELPHI | EFA400 |
DELPHI | LK-3331 |
DELPHI | LK-3331 A |
DONALDSON | P 18 1088 |
FEBI | 06771 |
FIAT | 1 186 044 |
FILTREC | HP677 |
FILTRON | AM 414 |
FLEETGUARD | AF 4058 |
FRAM | CA 4202 |
FRAM | CA 5022 |
FRAM | CA 7111 |
GM | 9 974 135 |
HEN | E 114 L |
IVECO | 126 5504 |
IVECO | 190 2127 |
IVECO | 216 5044 |
LDV | 695633 |
MAPCO | 60711 |
MERCE | 001 094 46 04 |
MERCE | 002 094 60 04 |
MERCE | 10944604 |
MERCE | 20946004 |
MERCE | A 001 094 46 04 |
MERCE | A 002 094 60 04 |
Motorcraft | EFA 308 |
Motorcraft | EFA 400 |
Motorcraft | EFA 749 |
PURFLU | A 598 |
PUROLATOR | A 61605 |
PZL | WA30-500 |
QUINTON HA | QAF1104 |
STEYR | 611 00 19 0028 |
STEYR | 612 00 19 0027 |
TECNOCAR | A 590 |
UFI | 27 804 00 |
VAUXH | 9 974 135 |
VOLVO | 4 785 610 |
VOLVO | 4 785 612 |
VOLVO | 47 856 109 |
VOLVO | 6 644 839 |
VW | 075 129 620 A |
WOODG | WGA 114 |
DAF
|
IVECO
|
MAN
|
MERCEDES-BENZ
|
RENAULT TRUCKS
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Filtr powietrza to bardzo istotny element każdego samochodu. To w końcu tak zwane płuca silnika spalinowego. Sprawny filtr będzie miał bardzo korzystny wpływ na stan techniczny i żywotność jednostki napędowej oraz jej osiągi. By filtr powietrza należycie spełniał swoje zadania musi być jednak regularnie wymieniany na nowy.
Podstawowa rola samochodowego filtra powietrza sprowadza się do zatrzymywania drobinek cząstek stałych, które mogłyby się przedostać do wnętrza jednostki napędowej. Jest to de facto pierwszy podzespół układu dolotowego w samochodzie, który ma do czynienia z zasysanym powietrzem. Z biegiem czasu zdolność filtra do przechwytywania szkodliwych zanieczyszczeń spada, a do silnika może zacząć przedostawać się wiele szkodliwych substancji. Niestety ale odbija się to negatywnie na stanie i kondycji silnika.
Filtry wykonuje się z różnych materiałów, zarówno syntetycznych, jak i tych naturalnych. Niemal każdy producent samochodu zaleca okresową wymianę filtra powietrza przy każdym przeglądzie technicznym, czyli co około 15 – 20 tys. przejechanych kilometrów lub raz do roku. Po tym właśnie czasie filtr jest z reguły już nieco zapchany. Wymiana filtra powietrza to stosunkowo prosta czynność, której można dokonać w zasadzie samodzielnie, bez użycia konkretnych narzędzi.
Na zakupie samochodowego filtra powietrza nie warto oszczędzać, tym bardziej, że nie jest to bardzo kosztowny zakup. Wymiana w warsztacie samochodowym także w żaden sposób nie nadwyręży domowego budżetu. Dlatego najlepiej będzie wybrać filtry powietrza uznanych na rynku motoryzacyjnym marek.