- Lokalizacja w aucie: Oś tylna
- System hamulcowy: LKD
- Grubość [mm]: 15
- Spełnia wymagania Normy ECE: E1
- Szerokość [mm]: 88,6
- Wysokość [mm]: 72
- Styk ostrzegawczy o zużyciu: Bez styku zużycia
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
APEC | PAD43 |
APEC | PAD582 |
ATE | 13.0460-6917.2 |
ATE | 606917 |
BOSCH | 0986424563 |
BREMBO | P 44 001 |
EUROREPAR | 1639371680 |
FERODO | FDB844 |
GALFER | B1.G102-1198.2 |
LANDROVER | SFP000140 |
LANDROVER | SFP000260 |
LANDROVER | SFP500190 |
LANDROVER | STC1274 |
LANDROVER | STC1275 |
LANDROVER | STC1674 |
LANDROVER | STC2953 |
LANDROVER | STC8569 |
LANDROVER | STC9147 |
LANDROVER | STC9188 |
METELLI | 22-0352-0 |
METELLI | 22-0353-0 |
OPENPARTS | BPA0266.10 |
PAGID | 8DB 355 005-791 |
PAGID | T0047 |
TEXTAR | 2034402 |
TRW | GDB974 |
TRW | GDB976 |
Technika | 01754D |
LAND ROVER
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Sprawny układ hamulcowy w samochodzie to absolutna podstawa zachowania odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa jazdy autem. Dobra kondycja poszczególnych elementów zapewnia możliwość zatrzymania samochodu w nagłej, niekiedy wręcz awaryjnej sytuacji. Aby tak było, należy regularnie kontrolować stan m.in. klocków hamulcowych i w razie potrzeby dokonywać ich wymiany na nowe.
Klocki hamulcowe to typowy element eksploatacyjny. Zużycie tych podzespołów następuje stopniowo, dlatego zdarza się, że kierowca nie zauważa gorszego hamowania podczas codziennej eksploatacji a wręcz przyzwyczaja się do gorszej sprawności klocków hamulcowych, co w niektórych sytuacjach może doprowadzić do tragedii. Dlatego producenci zaczęli stosować specjalne czujniki (akustyczne i elektroniczne), informujące kierowcę o tym, że zbliża się konieczność wymiany klocków hamulcowych.
Do wymiany klocków hamulcowych dochodzi mniej więcej co kilkadziesiąt tysięcy kilometrów. Przebieg nie warunkuje jednak konieczności wymiany w stu procentach. Wiele zależy od stylu jazdy kierowcy, sposobu eksploatacji oraz mocy silnika zastosowanego w pojeździe. Sama wymiana klocków hamulcowych jest w zasadzie stosunkowo prosta i można jej dokonać we własnym zakresie. Jeżeli zdecydujemy się na wymianę w warsztacie, przyjdzie nam zapłacić w granicach 50 – 100 zł za wymianę kompletu.
Zachęcamy do wyboru odpowiedniego kompletu dobrej jakości klocków hamulcowych na iParts.pl, gdzie znajdziecie najbardziej polecane marki na rynku motoryzacyjnym. Jednocześnie odradzamy kupowania klocków nieznanego pochodzenia bez zdefiniowanego producenta. To klocki z reguły bardzo głośne, pylące i o stosunkowo niskiej trwałości.
Raicam to włoskie przedsiębiorstwo o zasięgu globalnym. Firma prężnie działa na rynku motoryzacyjnym od 1930 roku. Przez te lata producent brał czynny udział w rozwoju technologii hamulcowej w pojazdach mechanicznych. Przedsiębiorstwo zajmuje się bowiem właśnie produkcją hamulców. W ofercie znaleźć można liczne tarcze hamulcowe Raicam, klocki hamulcowe Raicam oraz kompletne zestawy hamulcowe Raicam. Ponadto przedsiębiorstwo oferuje również liczne bębny hamulcowe i szczęki oraz pozostałe, drobne komponenty układów hamulcowych. Oferta jest absolutnie kompletna i zaspokaja potrzeby niemal całego rynku motoryzacyjnego. Części Raicam to zarówno hamulce przeznaczone dla pojazdów osobowych, jak i ciężarowych. Ponadto od dziesiątek lat przedsiębiorstwo współpracuje z producentami pojazdów wyścigowych. Hamulce Raicam zaliczane do klasy premium uzyskują maksymalne wyniki w testach efektywności pracy w najtrudniejszych warunkach. Tym samym świetnie spisują się podczas gwałtownego hamowania nawet przy największych prędkościach. Producent części hamulcowych Raicam dostarcza komponenty do pierwszego montażu między innymi takim producentom, jak: Fiat, Jaguar, czy Ford. Oczywiście dostępne są również części zamienne Raicam.