- Materiał: Poliamid 6.6
- Średnica zewnętrzna [mm]: 70
- Materiał: Poliamid 6
- Szerokość [mm]: 28
- Ciężar [kg]: 0,1
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ABA AUTOMO | YP656963 |
ASAM | 55606 |
ASHIKA | 129-02-201 |
AUTEX | 654768 |
AUTLOG | RT1211 |
AUTOKIT | 03.81337 |
AUTOTEAM | A08648 |
BLUEPRINT | ADT396511 |
BTA | E22005BTA |
CAFFARO | 339-00 |
CALIBER | 88458 |
DAYCO | APV3007 |
DENCKERMAN | P366002 |
DENCKERMAN | P366003 |
DYNAMATRIX | DT61017 |
FEBEST | 0187-2ADFHV |
FEBI | 31975 |
GATES | T36379 |
HBJAKOPART | J1142080 |
HUTCHINSON | T0081 |
INA | 532 0610 10 |
IPD | 15-3763 |
JAPANPAR | RP-201 |
JAPKO | 129201 |
KAMOKA | R0385 |
KAVO PARTS | DIP-9019 |
KM INTERNA | FI21620 |
KRAFT AUTO | 1223878 |
LORETT | TOA5493 |
LUCAS | LA0651 |
LYNXAUTO | PB-7204 |
MAG | 331316171165 |
MAG | 600000010830 |
MDR | MAT-4201 |
MEYLE | 30-14 009 0001 |
MGA | GA4167 |
NIPPARTS | N1142078 |
NIPPARTS | N1142082 |
NPS | T110A08 |
OPTIMAL | 0-N2040 |
PEMEBLA | JAPRP-201 |
QF | QF31P00000 |
QUINTON HA | QTA1578 |
RUV | 56963 |
SASIC | 1626129 |
SKF | VKM 61017 |
SKF | VKMA 61030 |
SNR | GA369.05 |
SWAG | 10 93 1975 |
TOYOT | 16603-0R010 |
TREVI | TA2076 |
TRISCAN | 8641 131003 |
VAICO | V70-0320 |
WILMINK | WG1253103 |
WILMINK | WG1783054 |
ZEKKERT | SR-1149 |
LEXUS
|
MERCEDES-BENZ
|
TOYOTA
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Pasek klinowy to podstawowy element układu napędowego w każdym samochodzie. To jedna z najbardziej istotnych części samochodowych, której awaria prowadzi niestety do natychmiastowego unieruchomienia pojazdu.
Do niedawna paski klinowe były proste w budowie. Wynika to z faktu, że zwykły one napędzać pojedyncze podzespoły, typu pompa wody. Rozwój motoryzacji wymusił jednak na konstruktorach konieczność projektowania pasków przekazujących większe ilości momentu na różne części samochodowe jednocześnie.
Nowa konstrukcja paska klinowego, używanego obecnie w samochodach, nosi nazwę wielorowkowego. Wyglądem taki pasek przypomina co najmniej kilka złożonych pasków klinowych w jeden. Taki pasek jest szerszy od poprzedników i tym samym bardziej wytrzymały na procesy eksploatacyjne. Ponadto umożliwia pracę kilku elementów osprzętu silnika samochodowego, jak np. pompę wspomagania czy też alternator.
Pasek klinowy jest zbudowany z kilku warstw. Żywotność paska jest ograniczona i z czasem wymaga on wymiany. Najlepiej pilnować się interwałów wymian, by nie doszło do całkowitego zerwania paska, które skutkuje groźnymi usterkami.
Do typowych objawów zużycia paska klinowego wielorowkowego trzeba zaliczyć przede wszystkim hałas podczas jego pracy (wzmożone piski). Co prawda piski mogą być generowane słabym naprężeniem paska, ale z reguły jest to jego zużycie eksploatacyjne. Innym symptomem zużycia będą mikropęknięcia na powierzchni paska.
Trwałość paska klinowego podyktowana jest przede wszystkim sposobem eksploatacji samochodu. Im bardziej intensywny tym krótsza żywotność. Z reguły pasek wytrzymuje bezproblemowo kilkadziesiąt tysięcy lub kilka lat pracy. Najlepiej, by stosować się do interwałów wymian, zalecanych przez producenta.
Ackoja to młoda marka, stworzona dopiero w 2016 roku. Jednak za produkcją części samochodowych Ackoja stoją profesjonaliści z wieloletnim stażem. Marka auto części Ackoja należy do niemieckiego przedsiębiorstwa Vierol. Zostało ono założone już w 1977 roku, a dzisiaj posiada w ofercie przeszło 40 000 produktów, dystrybuowanych do ponad 125 krajów. Firma specjalizuje się w produkcji części silnika oraz elektronicznych komponentów samochodowych. Jednak oferta jest o wiele bogatsza i obejmuje większość kategorii. Pod marką Ackoja oferowane są podzespoły z różnych układów samochodowych, wszystkie jednak dedykowane samochodom produkcji azjatyckiej, przeznaczonym na rynek europejski. Części Ackoja to między innymi elementy silnika i systemu tworzenia mieszanki paliwowo-powietrznej, ale też układu kierowniczego, zestawy sprzęgła i rozrządu, reflektory, i lampy, części nadwozia i wiele więcej. Oferta części samochodowych Ackoja jest kompletna i zaspokaja pełne potrzeby zdecydowanej większości pojazdów azjatyckich należących do europejskiego parku samochodowego. Jakość produktów potwierdzają liczne certyfikaty zgodności z restrykcyjnymi normami. Jednocześnie części Ackoja są dostępne w stosunkowo niskich cenach.