- Średnica [mm]: 280
- Rodzaj sprzęgła: Dla sprzęgła mokrego
- Artykuł oraz informacja uzupełniająca: Ze śrubami koła zamachowego
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AUDI | 03G 105 266 AR |
AUDI | 03G 105 266 BD |
AUDI | 03G 105 266 BK |
AUDI | 03G 105 266 CH |
AUDI | 03G 105 266 CJ |
AUDI | 03G 105 266 CP |
AUDI | 03G 105 266 CS |
AUDI | 03L 105 266 AE |
AUDI | 03L 105 266 AF |
AUDI | 03L 105 266 DC |
AUDI | 03L 105 266 DD |
AUDI | 03L 105 266 EH |
AUDI | 03L 105 266 EJ |
EXEDY | VWFD016 |
LUK | 415 0494 09 |
LUK | 415 0581 09 |
LUK | 415 0629 09 |
LUK | 415 0740 09 |
SACHS | 01 2295 000 541 |
SEAT | 03G 105 266 BD |
SEAT | 03G 105 266 BK |
SEAT | 03G 105 266 CH |
SEAT | 03G 105 266 CJ |
SEAT | 03G 105 266 CP |
SEAT | 03G 105 266 CS |
SEAT | 03G 105 266 Q |
SEAT | 03L 105 266 DC |
SEAT | 03L 105 266 DD |
SEAT | 03L 105 266 EH |
SEAT | 03L 105 266 EJ |
SKODA | 03G 105 266 AR |
SKODA | 03G 105 266 BK |
SKODA | 03G 105 266 CH |
SKODA | 03G 105 266 CJ |
SKODA | 03G 105 266 CP |
SKODA | 03G 105 266 CS |
SKODA | 03G 105 266 Q |
SKODA | 03L 105 266 AE |
SKODA | 03L 105 266 AF |
SKODA | 03L 105 266 DC |
SKODA | 03L 105 266 DD |
SKODA | 03L 105 266 EH |
SKODA | 03L 105 266 EJ |
VALEO | 836192 |
VALEO | 836197 |
VW | 03G 105 266 AR |
VW | 03G 105 266 BD |
VW | 03G 105 266 BK |
VW | 03G 105 266 CH |
VW | 03G 105 266 CJ |
VW | 03G 105 266 CP |
VW | 03G 105 266 CS |
VW | 03G 105 266 Q |
VW | 03L 105 266 AE |
VW | 03L 105 266 AF |
VW | 03L 105 266 DC |
VW | 03L 105 266 DD |
VW | 03L 105 266 EH |
VW | 03L 105 266 EJ |
AUDI
|
SEAT
|
SKODA
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Technologia koła zamachowego stała się już standardowym wyposażeniem silnika samochodowego. Bez tego elementu silnik benzynowy nie mógłby pracować, co jest dosyć oczywiste z opisu zasady pracy jednostki czterosuwowej. Niestety, bardzo złożona budowa tego podzespołu i coraz większe obciążenia sprawiły, że koło zamachowe jest coraz bardziej podatne na awarie.
Bez koła zamachowego praca silnika spalinowego byłaby przede wszystkim mało płynna. Silnik nie generuje w końcu energii równomiernie podczas danego cyklu pracy. Pojedynczy cykl dostarcza tej energii raz więcej raz mniej. Do roli koła zamachowego należy magazynowanie tej energii silnika i dostarczanie jej do napędu tak, by nie dało się odczuć żadnych spadków mocy podczas jazdy samochodem.
Koło zamachowe odpowiada w dużym stopniu za komfort jazdy (płynne przyspieszenie i działanie silnika spalinowego). Dlatego z czasem powstała wersja dwumasowa koła zamachowego, dedykowana przede wszystkim silnikom wysokoprężnym, ale i także nowoczesnym silnikom benzynowym, przed którymi stawia się coraz to większe wymagania.
Do awarii kół zamachowych dochodzi najczęściej w przypadku silników Diesla. Do usterek dochodzi na skutek licznych drgań. Wymiana koła zamachowego jest niestety z reguły kosztowna, głównie z powodu czasochłonności wymiany.
Podczas wyboru nowego koła zamachowego zaleca się wybór dobrej jakości zamiennika, dzięki któremu na długo pozbędziemy się problemów z tym podzespołem.