- Wersja silnika: Dla silników wyposażonych w koło zamachowe dwumasowe
- Średnica zewnętrzna [mm]: 220
- Liczba otworów do mocowania: 9
- Moment dokrecenia [Nm]: 44
- Dla głębokożci koła zamachowego [mm]: 71
- Ciężar [kg]: 8,9
Dodaj opinię
(08.05.2024)
Opinia wystawiona dla Koło zamachowe VALEO 836590
(07.01.2021)
Zamontowanie tego koła znacznie usprawniło pracę skrzyni. Komfort z jazdy nieporównywalny, na pewno wydatek warty ceny, szczególnie tak dobrej
Opinia wystawiona dla Koło zamachowe VALEO 836006
Producent | Numery OEM |
---|
AISIN | FDS-001 |
AISIN | FDS001 |
ASHIKA | 91-08-800 |
ASHIKA | 9108800 |
EXEDY | OPFD005 |
JAPKO | 91800 |
KAISHIN | FDS100-K |
KAISHIN | FDS100K |
LUK | 415 0232 10 |
LUK | 415023210 |
NIPPARTS | N2308000 |
OPEL | 55352658 |
OPEL | 55570196 |
OPEL | 616037 |
OPEL | 616299 |
OPEL | 93177283 |
SACHS | 2294 501 170 |
SACHS | 2294501170 |
SUZUK | 12620-85E00 |
SUZUK | 12620-85E01 |
SUZUK | 1262085E00 |
SUZUK | 1262085E01 |
VAUXH | 55570196 |
VAUXH | 93177283 |
OPEL
|
SUZUKI
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Technologia koła zamachowego stała się już standardowym wyposażeniem silnika samochodowego. Bez tego elementu silnik benzynowy nie mógłby pracować, co jest dosyć oczywiste z opisu zasady pracy jednostki czterosuwowej. Niestety, bardzo złożona budowa tego podzespołu i coraz większe obciążenia sprawiły, że koło zamachowe jest coraz bardziej podatne na awarie.
Bez koła zamachowego praca silnika spalinowego byłaby przede wszystkim mało płynna. Silnik nie generuje w końcu energii równomiernie podczas danego cyklu pracy. Pojedynczy cykl dostarcza tej energii raz więcej raz mniej. Do roli koła zamachowego należy magazynowanie tej energii silnika i dostarczanie jej do napędu tak, by nie dało się odczuć żadnych spadków mocy podczas jazdy samochodem.
Koło zamachowe odpowiada w dużym stopniu za komfort jazdy (płynne przyspieszenie i działanie silnika spalinowego). Dlatego z czasem powstała wersja dwumasowa koła zamachowego, dedykowana przede wszystkim silnikom wysokoprężnym, ale i także nowoczesnym silnikom benzynowym, przed którymi stawia się coraz to większe wymagania.
Do awarii kół zamachowych dochodzi najczęściej w przypadku silników Diesla. Do usterek dochodzi na skutek licznych drgań. Wymiana koła zamachowego jest niestety z reguły kosztowna, głównie z powodu czasochłonności wymiany.
Podczas wyboru nowego koła zamachowego zaleca się wybór dobrej jakości zamiennika, dzięki któremu na długo pozbędziemy się problemów z tym podzespołem.
Valeo to niezależna grupa przemysłowa, która jest obecnie liderem w branży motoryzacyjnej. Firma zaopatruje w części zamienne niemal cały świat. Najlepiej oddadzą to liczby – marka Valeo reprezentowana jest w 26 krajach, posiada 128 zakładów produkcyjnych, 9 centrów dystrybucyjnych oraz ponad 60 centr badawczych.
Firma rozpoczęła działalność od produkcji klocków hamulcowych do samochodów osobowych. Pierwsze sukcesy pozwoliły przedsiębiorstwu na poczynienie sporych inwestycji, co poskutkowało poszerzeniem asortymentu m.in. o kompletne zestawy sprzęgła, a w dalszych latach także innych części samochodowych.
Wraz z upływem czasu i licznymi sukcesami marka Valeo skierowała się ku globalizacji. Części samochodowe Valeo bardzo szybko stały się topowym wyborem zarówno pośród profesjonalistów jak i amatorów. Asortyment części zamiennych Valeo obejmuje aktualnie dziesiątki tysięcy różnych elementów dedykowanych głównie samochodom osobowym. Części samochodowe tej marki są wykorzystywane przez wiodących producentów samochodów w Ameryce (Ford, Chrysler, General Motors), Niemczech (BMW, Volkswagen, Porsche, MAN), Francji (Citroen, Renault), Japonii (Honda, Nissan, Toyota, Mitsubishi), Włoszech (Fiat, Iveco) i nie tylko.