- Parzyste numery artykułów: 5033962
- Wymiar gwintu: M14x1,5
- Ciężar netto [kg]: 0,99
Dodaj opinię
(21.01.2015)
Opinia wystawiona dla Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego NK 5033014
(05.07.2013)
Opinia wystawiona dla Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego NK 5032523
(05.07.2013)
Opinia wystawiona dla Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego NK 5032523
Producent | Numery OEM |
---|
A.B.S. | 230844 |
BENDIX | 040575B |
BORG BECK | BTR5452 |
COMLINE | CTRE1142 |
DELPHI | TA2482 |
FAI | SS2806 |
FEBI | 38721 |
FEBI | 38723 |
FIRST LINE | FTR5452 |
JPG | 4344601770 |
JPG | 4344601779 |
LEMFO | 33286 01 |
LEMFO | 3328601 |
MAPCO | 49174 |
METZGER | 54040701 |
MEYLE | 16-16 020 0024/HD |
MGA | DR8923 |
MONROE | L25134 |
MOOG | RE-ES-7301 |
OPTIMAL | G1-1320 |
QUINTON HA | QR3640S |
RENAU | 4852 000 01R |
RUV | 925524 |
SASIC | 7674010 |
SBS | 19065033963 |
SIDEM | 5738 |
SWAG | 60 93 8723 |
TEKNOROT | R-902 |
TOPRAN | 700 739 |
TRISCAN | 850025134 |
TRW | JTE1154 |
RENAULT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Końcówka drążka kierowniczego to podstawowy element układu kierowniczego w samochodzie, który niestety bardzo często ulega wyeksploatowaniu na skutek przejechanych kilometrów. Prawidłowy stan techniczny końcówek ma wpływ na działanie drążka, który odpowiada za bezpieczeństwo oraz komfort podróżowania samochodem.
Końcówka drążka zawiera tak zwany element elastyczny, zwany w branży motoryzacyjnej przegubem kulowym. To właśnie ten element umożliwia ruch zawieszenia koła samochodowego oraz skręcanie zwrotnicy względem nieruchomej przekładni kierowniczej. W momencie, kiedy na przegubie kulowym pojawi się luz, na kierownicy będą odczuwalne mocne drgania, a układ kierowniczy samochodu nie będzie działał precyzyjnie. Taka sytuacja to znak, że należy wymienić końcówki drążka kierowniczego na nowe.
To co ile należy wymieniać końcówki drążka kierowniczego zależne jest od wielu czynników. Między innymi od rodzaju samochodu oraz jakości użytych części. Ponadto spore znaczenie ma także styl jazdy kierowcy. Nieomijanie dziur oraz wybojów niestety nie wpłynie korzystnie na żywotność poszczególnych podzespołów, w tym końcówek drążka kierowniczego.
Końcówki drążków kierowniczych wymienia się zawsze parami. Przy okazji wymiany warto sprawdzić pozostałe elementy układu kierowniczego w samochodzie, ponieważ ich zużycie eksploatacyjne często zbiega się w czasie. Ponadto awaria końcówek często świadczy o zbliżającej się usterce pozostałych części w układzie kierowniczym.
Przed zakupem nowych końcówek drążka kierowniczego warto dobrze zapoznać się z ofertą poszczególnych producentów. Na rynku części zamiennych znajdziemy całą gamę końcówek do praktycznie każdej marki pojazdu.
NK to niemiecki producent części samochodowych, dystrybuowanych głównie na terenie Europy. Specjalizacją firmy jest produkcja części układu hamulcowych. W asortymencie znajduje się ponad 1200 modeli tarcz hamulcowych, co oznacza, iż firma spełnia zapotrzebowanie niemal całego rynku. Warto zaznaczyć, że wśród tarcz hamulcowych marki NK znajdują się zarówno standardowe modele przeznaczone do aut osobowych, jak i ultra wytrzymałe tarcze dedykowane pojazdom sportowym. Ponadto, klienci mogą przebierać pośród klocków hamulcowych, a także bębnów, szczęk oraz zacisków. Firma NK specjalizuje się również w produkcji przewodów hamulcowych.
Pomimo że specjalnością NK są elementy układu hamulcowego, niemiecki producent nie ogranicza się tylko do tego typu części. W ofercie przedsiębiorstwa pojawia się również wiele części zawieszenia, które cechuje niezmienna efektywność w każdych warunkach. Zdolność do pracy w niskiej i wysokiej temperaturze to cecha charakterystyczna uszczelek, zacisków i innych drobnych elementów produkowanych przez NK. Równie niezawodne okazują się zwykle amortyzatory, a także sprzęgła produkowane przez niemiecką firmę NK.
NK to firma, która przez cały okres swojego istnienia, który przekroczył już 80 lat, stawia na najwyższą jakość produktów. Wydaje się, że to właśnie ta filozofia pozwoliła marce przetrwać tak długo. Od niemal 2 dekad marka NK jest częścią grupy SBS(wcześniej OBTEC). Dołączenie do innych potentatów rynku motoryzacyjnego miało pozytywny wpływ na rozwój technologiczny części samochodowych produkowanych przez NK.