- Alternatywny zestaw naprawczy: KR.0506
- Alternatywny zestaw naprawczy: KR.0507
- Alternatywny zestaw naprawczy: KR.0508
- Alternatywny zestaw naprawczy: KR.0515
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
ALFA | 105 48 05 011 08/02 |
ALFA | 116 55 05 011 00/02 |
ALFA | 165 55 05 011 00/02 |
ALFA | 60714284 |
ALFA | 60801306 |
ALFA | 700 216 |
ALFA | 705 410 |
ALFA | 82305237 |
ALFA | 96586846 |
ANGLI | 2206 |
ANGLI | 2206-N |
ANGLI | 2208-P |
AUDI | 043 905 207 |
BMW | 12 11 1 354 449 |
BMW | 12 11 1 359 874 |
BMW | 12 11 1 363 191 |
BMW | 12 11 1 363 291 |
BMW | 12 11 1 363 423 |
BORGW BERU | 0 330 920 005 |
BORGW BERU | 0 330 920 006 |
BORGW BERU | 0 330 920 007 |
BORGW BERU | 0 330 920 221 |
BORGW BERU | VK 105 |
BORGW BERU | VK 106 |
BORGW BERU | VK 107 |
BORGW BERU | VK 321 |
BOSCH | 1 235 522 056 |
BOSCH | 1 235 522 155 |
BOSCH | 1 235 522 183 |
BOSCH | 1 235 522 185 |
BOSCH | 1 235 522 188 |
BOSCH | 1 235 522 189 |
BOSCH | 1 235 522 193 |
BOSCH | 1 235 522 199 |
BOSCH | 1 235 522 201 |
BOSCH | 1 235 522 203 |
BOSCH | 1 235 522 219 |
BOSCH | 1 235 522 227 |
BOSCH | 1 235 522 256 |
BOSCH | 1 235 522 315 |
BOSCH | 1 235 522 356 |
BOSCH | 1 235 522 456 |
BOSCH | 1 235 522 905 |
BOSCH | 1 235 522 908 |
BOSCH | 1 235 525 056 |
BOSCH | 9 231 140 245 |
BREMI | 8045 |
BREMI | 8045 SB |
BREMI | 8066 |
EFI AUTOMO | 160728 |
FACET | 2.7479PHT |
FIAT | 7080442 |
FIAT | 82301920 |
FIAT | 82305237 |
FIAT | 82348987 |
FIAT | 82361894 |
FIAT | 9934652 |
FIAT | 9936014 |
FORD | 0 710 254 |
FORD | 1 144 706 9 |
FORD | 1 171 025 4 |
FORD | 1 523 817 |
FORD | 3 240 336 |
FORD | 72HF-12106-AA |
FORD | DIFZ-12106-A |
GM | 7 992 265 |
GM | 7 992 865 |
GM | 93 150 378 |
GM | 94 625 744 |
HELLA | QD 0541 |
INTER | 44190 |
INTER | 44210 |
KW | 806 079 |
LANCIA | 7080442 |
LUCAS_ELEC | DDB 412 |
LUCAS_ELEC | DDB 413 |
LUCAS_ELEC | DDB 442 |
LUCAS_ELEC | DDB 470 |
LUCAS_ELEC | DDB 472 |
LUCAS_ELEC | DDB 473 |
LUCAS_ELEC | DDB 485 |
MERCE | 0001582802 |
MERCE | A 000 158 18 02 |
MERCE | A 000 158 28 02 |
OPEL | 12 12 143 |
PAR | 90 246 G |
PEUGE | 5941.27 |
QUINTON HA | XD237 |
QUINTON HA | XD99 |
RENAU | 77 01 012 536 |
RENAU | 77 01 029 263 |
RENAU | 77 02 038 122 |
SAAB | 75 01 216 |
SAAB | 83 52 346 |
SAAB | 83 55 935 |
SEAT | 000 398 066 5 |
SEAT | SE 021914.001A |
TALBO | 1353 00 00 |
TALBO | 1356 65 00 |
TALBO | 1832 10 01 |
VALEO | 403 80603 |
VALEO | B4027 |
VALEO | CB 612 |
VOLVO | 243797 |
VOLVO | 2437978 |
VOLVO | 546279 |
VW | 043 905 207 |
VW | 049 905 207 |
VW | 058 905 207 |
VW | 113 905 207 A |
VW | 113 905 207 B |
VW | 113 905 207 C |
ZASTA | 46600193 |
ZASTA | 5248175 |
ALFA ROMEO
|
AUDI
|
FIAT
|
FORD
|
LANCIA
|
MERCEDES-BENZ
|
PEUGEOT
|
PORSCHE
|
SAAB
|
SEAT
|
TALBOT
|
VOLVO
|
VW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Rozdzielacz zapłonu to kluczowy element układu zapłonowego w pojazdach z silnikami o zapłonie iskrowym. Standardowy rozdzielacz składa się z rozdzielacza właściwego oraz przerywacza. Mowa tutaj jednak o sprzęcie mechanicznym, natomiast obecnie producenci samochodów wykorzystują zwykle rozwiązania elektroniczne. W układach zapłonu iskrowego rozdzielacz stanowi etap pośredni dla drogi iskry, powstałej w celu spalania mieszanki paliwowo-powietrznej. Rolą rozdzielacza jest umożliwienie przekazania iskry z cewki, gdzie powstała, do świecy połączonej z cylindrem. W odpowiednim momencie rozdzielacz odłącza przepływ, uniemożliwiając transfer iskry.
Klasyczne rozdzielacze starszego typu, jak i nowoczesne urządzenia odpowiedzialne za przekazywanie iskry są podatne na uszkodzenia. Ze względu na swoją budowę dość często ulegają uszkodzeniom mechanicznym, będącym efektem wstrząsów i mocnych drgań. Ponadto, problemy z rozdzielaczem zapłonu niejednokrotnie dotyczą przepaleń w stykach elektrycznych. Awaria rozdzielacza bywa konsekwencją uszkodzenia innego elementu układu zapłonowego.
Niestety, kontrola sprawności rozdzielacza zapłonu nie jest prosta. Ze względu na brak odpowiednich złączy, nie istnieje możliwość bezpośredniego podpięcia urządzeń diagnostycznych. Sprawność rozdzielacza określa się poprzez ocenę napięć i oporów w sąsiednich obwodach. Diagnozę należy przeprowadzić, gdy występują nieprawidłowości w pracy układu zapłonowego, natomiast niesprawność cewek i świec została wykluczona. Zwlekanie z interwencją może się zakończyć całkowitym zatrzymaniem pracy silnika.
EPS to włoska marka, obecna na rynku od kilkudziesięciu lat. Należy ona do posiadającej jeszcze dłuższy staż – firmy Facet. Włoskie przedsiębiorstwo Facet zostało założone już w 1946 roku. W fabrykach producenta powstają rozmaite części samochodowe. Natomiast auto części EPS to przede wszystkim czujniki samochodowe. Mowa tutaj w zasadzie o wszystkich czujnikach, które montuje się w nowoczesnych pojazdach mechanicznych. Firma posiada w asortymencie czujniki temperatury, układu zapłonowego, ciśnienia w oponach, paliwa i wiele więcej. Coraz więcej pozycji w katalogu zajmują również sondy lambda. Każdego roku w wymienionych kategoriach, oraz w wielu innych, przybywa nowych pozycji. Jednak to nie wszystko. Przedsiębiorstwo stale się rozwija, wprowadzając do oferty również nowe produkty. Tym samym dzisiaj części samochodowe EPS to także części układu hamulcowego oraz elementy odpowiadające w samochodzie za chłodzenie silnika. Liczba referencji w katalogu EPS wynosi dzisiaj niemal 5000.
EPS to renomowana marka czujników samochodowych, która oferuje również inne wartościowe auto części. Włoski producent dba o jakość podzespołów, które przed dopuszczeniem do sprzedaży są szczegółowo sprawdzane pod względem niezawodności i bezpieczeństwa.