Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
3RG | 21117 |
APEC | AST4270 |
BENDIX | 042873B |
BIRTH | BX2885 |
BMW | 33 55 1 135 307 |
BMW | 33551131131 |
BOGE | 87-934-A |
BORG BECK | BDL6320 |
CAUTEX | 201510 |
COMLINE | CSL7058 |
CORTECO | 49401131 |
DELPHI | TC1002 |
DENCKERMAN | D140085 |
DITAS | A2-6071 |
DITAS | DSR1110 |
FAG | 818 0061 10 |
FEBI | 07248 |
FEBI | 280116 |
FIRST LINE | FDL6320 |
GSP | 520093 |
JPG | 1450500600 |
KAMOKA | 9921164 |
KAWE | 8500 11604 |
KRAFT AUTO | 4302560 |
LEMFO | 10671 |
LEMFO | 10671 01 |
LYNXAUTO | C7129LR |
MAPCO | 49787 |
MAXGEAR | 72-0110 |
METALCAUCH | 59527 |
METZGER | 53010709 |
MEYLE | 300 335 5101 |
MOOG | BM-LS-1787 |
MOOG | ME-LS-1748 |
MOTAQUIP | LVSL777 |
MOTAQUIP | VSL777 |
MS | 10671-PCS-MS |
NAPA | NST4270 |
NK | 5111512 |
OCAP | 0502855 |
OPTIMAL | G7-770 |
PEX | 12.05.172 |
QUINTON HA | QLS3255S |
REDAELLI R | 7511 |
RTS | 97-99536 |
RUV | 915056 |
SIDEM | 21164 |
SIDEM | 821705 |
SKF | VKDS 448511 |
SPIDAN | 410329 |
SPIDAN | 45115 |
STELLOX | 56-00669-SX |
STELLOX | 56-00669A-SX |
SWAG | 20 79 0040 |
TALOSA | 50-07767 |
TOPRAN | 500 163 |
TRISCAN | 8500 11604 |
TRW | JTS279 |
BMW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Łącznik stabilizatora to element układu zawieszenia samochodowego, który odpowiada za połączenie stabilizatora z wahaczem lub kolumną zawieszenia. Przekłada się to na optymalne prowadzenie kół samochodu podczas jazdy. Sam łącznik odpowiada z kolei za to, by każde z kół przylegało do drogi podczas pokonywania nawet najmniejszych łuków.
Łączniki stabilizatora, zwane także drążkami skrętnymi, montuje się zarówno na przedniej, jak i tylnej osi. W zależności od konkretnej marki samochodu będą one różnić się od siebie m.in. długością, grubością, kształtem oraz sztywnością. Ich stosunkowo delikatna konstrukcja sprawia, że łączniki stabilizatora kiepsko znoszą polskie warunki drogowe – dziury, wyboje, wyrwy na drodze. Do ich zużycia może dojść nawet po przejechaniu zaledwie około 20 tys. kilometrów.
Typowe objawy uszkodzonych lub zużytych łączników stabilizatora to stuki i uporczywe skrzypienie z okolic kół podczas pokonywania nierówności. Łączniki stabilizatorów to niestety jedne z najbardziej awaryjnych elementów zawieszenia. Ponadto ich awaria zdecydowanie przyspiesza zużycie pozostałych części układu zawieszenia a także opon samochodowych. Wprawiony kierowca może także odczuć utratę stabilności podczas jazdy, co ma bezpośredni wpływ na pogorszenie bezpieczeństwa.
Z racji bardzo istotnej roli tego podzespołu zawieszenia odradza się odwlekania wymiany w czasie. Ponadto zaleca się, by podczas wymiany łączników stabilizatora zawsze kierować się ku częściom zamiennym najlepszych producentów. Taka wymiana przełoży się na zwiększenie wytrzymałości układu zawieszenia i zapewni bezawaryjność oraz niezawodność zawieszenia samochodowego na bardzo wysokim poziomie.
ABS to holenderska firma produkująca części samochodowe. Przedsiębiorstwo obecne na rynku od kilkudziesięciu lat uchodzi za jednego z wiodących producentów części hamulcowych. W tym obszarze producent działa kompleksowo, dostarczając dystrybutorom części do większości marek samochodowych.
Podstawę oferty ABS stanowią klocki i szczęki hamulcowe, będące niewątpliwie flagowymi produktami przedsiębiorstwa. Od lat klocki hamulcowe ABS, podobnie jak towarzyszące im szczęki, uznawane są za jedne z najbardziej innowacyjnych i skutecznych na rynku. Liczba referencji klocków i szczęk hamulcowych ABS przekracza 14 tys., co stanowi około połowę wszystkich referencji części samochodowych ABS. W katalogu znajdują się również tarcze hamulcowe, bębny, zaciski oraz przewody.
Od kilkunastu lat ABS posiada bogatszą ofertę, w której poza elementami układu hamulcowego, znajdują się również inne części samochodowe. Producent oferuje między innymi elementy układu zawieszenia, takie jak np. wahacze oraz kable i linki – nie tylko hamulcowe, ale również przeznaczone do sprzęgła i innych części samochodowych.
ABS to przedsiębiorstwo powstałe w 1978 roku. Historia firmy jest zatem dosyć długa. Przez ponad 40 lat obecności na rynku producent niemal nieustannie poszerzał asortyment. Początkowo rozwój polegał na wprowadzaniu kolejnych referencji w katalogu części hamulcowych, tak aby ostatecznie zaspokoić niemal cały rynek europejski i azjatycki oraz większość amerykańskiego. W 2004 doszło do swoistej rewolucji, polegającej na rozpoczęciu produkcji części spoza układu hamulcowego. Wtedy to z fabryk ABS wyjechały pierwsze elementy zawieszenia.