Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
3RG | 21105 |
AKRON-MALÒ | 27123 |
ASAM | 70631 |
BENDIX | 042707B |
BIRTH | BX1024 |
BMW | 33 55 1 092 292 |
BORG BECK | BDL6358 |
BSG | BSG 15-310-056 |
CAUTEX | 770676 |
COMLINE | CSL7040 |
CORTECO | 49398800 |
DELPHI | TC976 |
DENCKERMAN | D140099 |
DJ PARTS | DL1129 |
DYS | 30-56634 |
FAG | 818 0054 10 |
FEBI | 10038 |
FEBI | 280119 |
FIRST LINE | FDL6358 |
GSP | S050057 |
JPG | 1450500300 |
KAMOKA | 9030031 |
KAWE | 8500 11609 |
KRAFT AUTO | 4302821 |
KRAFT AUTO | 4302822 |
LEMFO | 13311 |
LEMFO | 13311 01 |
LEMFO | 13311 03 |
LYNXAUTO | C7067LR |
MAG | 301191620470 |
MAG | 301191620480 |
MAPCO | 49663 |
MAPCO | 49663/2HPS |
MAPCO | 49663HPS |
MAXGEAR | 72-0112 |
METZGER | 53011159 |
METZGER | 53011229 |
METZGER | 83011229 |
MEYLE | 300 335 5105 |
MOOG | BM-LS-0485 |
MOTAQUIP | VSL654 |
MS | 13311-PCS-MS |
NK | 5041511 |
NK | 5111508 |
OCAP | 0501024 |
OPTIMAL | G7-506 |
OPTIMAL | G7-506A |
PEX | 12.05.057 |
QUINTON HA | QLS2997S |
REDAELLI R | 7516 |
RHIAG | 14.15.738 |
RTS | 97-09544 |
RUV | 915045 |
SIDEM | 21262 |
SKF | VKDS 448506 |
SPIDAN | 46965 |
STELLOX | 56-00536-SX |
STELLOX | 56-00536A-SX |
Stark | SKRKS-4420027 |
Stark | SKST-0230034 |
TALOSA | 50-02340 |
TEKNOROT | B-412 |
TOPRAN | 500 160 |
TRISCAN | 8500 11609 |
TRW | JTS113 |
VEMA | 23114 |
BMW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Łącznik stabilizatora to element układu zawieszenia samochodowego, który odpowiada za połączenie stabilizatora z wahaczem lub kolumną zawieszenia. Przekłada się to na optymalne prowadzenie kół samochodu podczas jazdy. Sam łącznik odpowiada z kolei za to, by każde z kół przylegało do drogi podczas pokonywania nawet najmniejszych łuków.
Łączniki stabilizatora, zwane także drążkami skrętnymi, montuje się zarówno na przedniej, jak i tylnej osi. W zależności od konkretnej marki samochodu będą one różnić się od siebie m.in. długością, grubością, kształtem oraz sztywnością. Ich stosunkowo delikatna konstrukcja sprawia, że łączniki stabilizatora kiepsko znoszą polskie warunki drogowe – dziury, wyboje, wyrwy na drodze. Do ich zużycia może dojść nawet po przejechaniu zaledwie około 20 tys. kilometrów.
Typowe objawy uszkodzonych lub zużytych łączników stabilizatora to stuki i uporczywe skrzypienie z okolic kół podczas pokonywania nierówności. Łączniki stabilizatorów to niestety jedne z najbardziej awaryjnych elementów zawieszenia. Ponadto ich awaria zdecydowanie przyspiesza zużycie pozostałych części układu zawieszenia a także opon samochodowych. Wprawiony kierowca może także odczuć utratę stabilności podczas jazdy, co ma bezpośredni wpływ na pogorszenie bezpieczeństwa.
Z racji bardzo istotnej roli tego podzespołu zawieszenia odradza się odwlekania wymiany w czasie. Ponadto zaleca się, by podczas wymiany łączników stabilizatora zawsze kierować się ku częściom zamiennym najlepszych producentów. Taka wymiana przełoży się na zwiększenie wytrzymałości układu zawieszenia i zapewni bezawaryjność oraz niezawodność zawieszenia samochodowego na bardzo wysokim poziomie.
ABS to holenderska firma produkująca części samochodowe. Przedsiębiorstwo obecne na rynku od kilkudziesięciu lat uchodzi za jednego z wiodących producentów części hamulcowych. W tym obszarze producent działa kompleksowo, dostarczając dystrybutorom części do większości marek samochodowych.
Podstawę oferty ABS stanowią klocki i szczęki hamulcowe, będące niewątpliwie flagowymi produktami przedsiębiorstwa. Od lat klocki hamulcowe ABS, podobnie jak towarzyszące im szczęki, uznawane są za jedne z najbardziej innowacyjnych i skutecznych na rynku. Liczba referencji klocków i szczęk hamulcowych ABS przekracza 14 tys., co stanowi około połowę wszystkich referencji części samochodowych ABS. W katalogu znajdują się również tarcze hamulcowe, bębny, zaciski oraz przewody.
Od kilkunastu lat ABS posiada bogatszą ofertę, w której poza elementami układu hamulcowego, znajdują się również inne części samochodowe. Producent oferuje między innymi elementy układu zawieszenia, takie jak np. wahacze oraz kable i linki – nie tylko hamulcowe, ale również przeznaczone do sprzęgła i innych części samochodowych.
ABS to przedsiębiorstwo powstałe w 1978 roku. Historia firmy jest zatem dosyć długa. Przez ponad 40 lat obecności na rynku producent niemal nieustannie poszerzał asortyment. Początkowo rozwój polegał na wprowadzaniu kolejnych referencji w katalogu części hamulcowych, tak aby ostatecznie zaspokoić niemal cały rynek europejski i azjatycki oraz większość amerykańskiego. W 2004 doszło do swoistej rewolucji, polegającej na rozpoczęciu produkcji części spoza układu hamulcowego. Wtedy to z fabryk ABS wyjechały pierwsze elementy zawieszenia.