Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
3RG | 21208 |
3RG | 21208LD |
3RG | 61237 |
3RG | 61238 |
AISIN | JRSPS-003 |
AKRON-MALÒ | 30008 |
APEC | AST4068 |
ASAM | 32552 |
ASAM | 80358 |
BENDIX | 042863B |
BGA | LS6714 |
BIRTH | BX0013 |
BORG BECK | BDL6365 |
BORG BECK | BDL6434 |
BORG BECK | BDL6445 |
BSG | BSG 70-310-024 |
CAUTEX | 030326 |
CITRO | 5087.43 |
CITRO | 5087.48 |
CITRO | 508760 |
CITRO | 96324274 |
COMLINE | CSL7006 |
CORTECO | 49398547 |
DELPHI | TC915 |
DENCKERMAN | D140025 |
DJ PARTS | DL1161 |
DYS | 30-76632 |
FAG | 818 0279 10 |
FEBI | 19225 |
FIRST LINE | FDL6365 |
FIRST LINE | FDL6434 |
FIRST LINE | FDL6445 |
FRAP | F2639 |
GSP | S050107 |
JPG | 4140400800 |
KAMOKA | 9030254 |
KAWE | 8500 28605 |
KRAFT AUTO | 4305918 |
LEMFO | 22724 |
LEMFO | 22724 01 |
LYNXAUTO | C7072LR |
MAG | 301191624990 |
MAPCO | 19362 |
MAPCO | 19362/2HPS |
MAPCO | 19362HPS |
MAXGEAR | 72-1135 |
METALCAUCH | 04046 |
METZGER | 53047518 |
METZGER | 83047518 |
MEYLE | 11-16 060 0002/HD |
MEYLE | 11-16 060 0030 |
MEYLE | 11-16 060 0039 |
MOOG | PE-LS-0592 |
MOTAQUIP | VSL700A |
MS | 22724-PCS-MS |
Motrio | 8550500668 |
NAPA | NST4068 |
NK | 5111903 |
NK | 5111903PRO |
OCAP | 0501857 |
OPTIMAL | G7-760 |
PEUGE | 5087.43 |
PEUGE | 5087.48 |
PEUGE | 508760 |
PEX | 12.05.396 |
QUINTON HA | QLS3256S |
REDAELLI R | CI502 |
REDAELLI R | P506 |
REDAELLI R | P506K |
RHIAG | 34.20.737 |
RTS | 97-00518 |
RUV | 916627 |
SIDEM | 53567 |
SKF | VKDS 343013 |
SPIDAN | 45880 |
STELLOX | 56-00236-SX |
STELLOX | 56-00236A-SX |
SWAG | 62 91 9225 |
Stark | SKRKS-4420011 |
Stark | SKST-0230008 |
TALOSA | 50-08233 |
TOPRAN | 720 272 |
TRISCAN | 8500 28605 |
TRW | JTS1012 |
TRW | JTS403 |
TRW | JTSB0128 |
USN | SP260036 |
VEMA | 22745 |
VEMA | 250069 |
CITROËN
|
PEUGEOT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Łącznik stabilizatora to element układu zawieszenia samochodowego, który odpowiada za połączenie stabilizatora z wahaczem lub kolumną zawieszenia. Przekłada się to na optymalne prowadzenie kół samochodu podczas jazdy. Sam łącznik odpowiada z kolei za to, by każde z kół przylegało do drogi podczas pokonywania nawet najmniejszych łuków.
Łączniki stabilizatora, zwane także drążkami skrętnymi, montuje się zarówno na przedniej, jak i tylnej osi. W zależności od konkretnej marki samochodu będą one różnić się od siebie m.in. długością, grubością, kształtem oraz sztywnością. Ich stosunkowo delikatna konstrukcja sprawia, że łączniki stabilizatora kiepsko znoszą polskie warunki drogowe – dziury, wyboje, wyrwy na drodze. Do ich zużycia może dojść nawet po przejechaniu zaledwie około 20 tys. kilometrów.
Typowe objawy uszkodzonych lub zużytych łączników stabilizatora to stuki i uporczywe skrzypienie z okolic kół podczas pokonywania nierówności. Łączniki stabilizatorów to niestety jedne z najbardziej awaryjnych elementów zawieszenia. Ponadto ich awaria zdecydowanie przyspiesza zużycie pozostałych części układu zawieszenia a także opon samochodowych. Wprawiony kierowca może także odczuć utratę stabilności podczas jazdy, co ma bezpośredni wpływ na pogorszenie bezpieczeństwa.
Z racji bardzo istotnej roli tego podzespołu zawieszenia odradza się odwlekania wymiany w czasie. Ponadto zaleca się, by podczas wymiany łączników stabilizatora zawsze kierować się ku częściom zamiennym najlepszych producentów. Taka wymiana przełoży się na zwiększenie wytrzymałości układu zawieszenia i zapewni bezawaryjność oraz niezawodność zawieszenia samochodowego na bardzo wysokim poziomie.
ABS to holenderska firma produkująca części samochodowe. Przedsiębiorstwo obecne na rynku od kilkudziesięciu lat uchodzi za jednego z wiodących producentów części hamulcowych. W tym obszarze producent działa kompleksowo, dostarczając dystrybutorom części do większości marek samochodowych.
Podstawę oferty ABS stanowią klocki i szczęki hamulcowe, będące niewątpliwie flagowymi produktami przedsiębiorstwa. Od lat klocki hamulcowe ABS, podobnie jak towarzyszące im szczęki, uznawane są za jedne z najbardziej innowacyjnych i skutecznych na rynku. Liczba referencji klocków i szczęk hamulcowych ABS przekracza 14 tys., co stanowi około połowę wszystkich referencji części samochodowych ABS. W katalogu znajdują się również tarcze hamulcowe, bębny, zaciski oraz przewody.
Od kilkunastu lat ABS posiada bogatszą ofertę, w której poza elementami układu hamulcowego, znajdują się również inne części samochodowe. Producent oferuje między innymi elementy układu zawieszenia, takie jak np. wahacze oraz kable i linki – nie tylko hamulcowe, ale również przeznaczone do sprzęgła i innych części samochodowych.
ABS to przedsiębiorstwo powstałe w 1978 roku. Historia firmy jest zatem dosyć długa. Przez ponad 40 lat obecności na rynku producent niemal nieustannie poszerzał asortyment. Początkowo rozwój polegał na wprowadzaniu kolejnych referencji w katalogu części hamulcowych, tak aby ostatecznie zaspokoić niemal cały rynek europejski i azjatycki oraz większość amerykańskiego. W 2004 doszło do swoistej rewolucji, polegającej na rozpoczęciu produkcji części spoza układu hamulcowego. Wtedy to z fabryk ABS wyjechały pierwsze elementy zawieszenia.