Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
555 | SLK-8275 |
ASHIKA | 106-0D-D04 |
ASHUKI | J875-02 |
BENDIX | 042880B |
BIRTH | BX0042 |
BIRTH | BX5030 |
BLUEPRINT | ADG08566 |
BORG BECK | BDL6502 |
CORTECO | 49396287 |
DAEWOO | 96288865 |
DAEWOO | 96300222 |
DELPHI | TC1294 |
DENCKERMAN | D140030 |
DJ PARTS | DL1223 |
FAG | 818 0154 10 |
FIRST LINE | FDL6502 |
JAPANPAR | SI-D04 |
JPG | 3250500200 |
KAMOKA | 9030376 |
KAVO PARTS | SLS-1004 |
KAWE | 8500 21601 |
LYNXAUTO | C7325LR |
MAPCO | 49298 |
MAPCO | 49298HPS |
METZGER | 53018519 |
MEYLE | 29-16 060 0005/HD |
MONROE | L21601 |
MOOG | DE-LS-3271 |
MOTAQUIP | LVSL816 |
NK | 5115002 |
NPS | D405O11 |
OCAP | 0504226 |
OPTIMAL | G7-777 |
QUINTON HA | QLS1813S |
RTS | 97-03158 |
RTS | 97-03171 |
RUV | 919008 |
SIDEM | 89063 |
SPIDAN | 57208 |
STELLOX | 56-02108-SX |
SWAG | 89 92 8045 |
TRISCAN | 8500 21601 |
VAICO | V51-0063 |
WILMINK | WG2038773 |
WILMINK | WG2040312 |
WILMINK | WG2250414 |
WILMINK | WG2288679 |
YAMATO | J60001YMT |
CHEVROLET
|
DAEWOO
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Łącznik stabilizatora to element układu zawieszenia samochodowego, który odpowiada za połączenie stabilizatora z wahaczem lub kolumną zawieszenia. Przekłada się to na optymalne prowadzenie kół samochodu podczas jazdy. Sam łącznik odpowiada z kolei za to, by każde z kół przylegało do drogi podczas pokonywania nawet najmniejszych łuków.
Łączniki stabilizatora, zwane także drążkami skrętnymi, montuje się zarówno na przedniej, jak i tylnej osi. W zależności od konkretnej marki samochodu będą one różnić się od siebie m.in. długością, grubością, kształtem oraz sztywnością. Ich stosunkowo delikatna konstrukcja sprawia, że łączniki stabilizatora kiepsko znoszą polskie warunki drogowe – dziury, wyboje, wyrwy na drodze. Do ich zużycia może dojść nawet po przejechaniu zaledwie około 20 tys. kilometrów.
Typowe objawy uszkodzonych lub zużytych łączników stabilizatora to stuki i uporczywe skrzypienie z okolic kół podczas pokonywania nierówności. Łączniki stabilizatorów to niestety jedne z najbardziej awaryjnych elementów zawieszenia. Ponadto ich awaria zdecydowanie przyspiesza zużycie pozostałych części układu zawieszenia a także opon samochodowych. Wprawiony kierowca może także odczuć utratę stabilności podczas jazdy, co ma bezpośredni wpływ na pogorszenie bezpieczeństwa.
Z racji bardzo istotnej roli tego podzespołu zawieszenia odradza się odwlekania wymiany w czasie. Ponadto zaleca się, by podczas wymiany łączników stabilizatora zawsze kierować się ku częściom zamiennym najlepszych producentów. Taka wymiana przełoży się na zwiększenie wytrzymałości układu zawieszenia i zapewni bezawaryjność oraz niezawodność zawieszenia samochodowego na bardzo wysokim poziomie.
ABS to holenderska firma produkująca części samochodowe. Przedsiębiorstwo obecne na rynku od kilkudziesięciu lat uchodzi za jednego z wiodących producentów części hamulcowych. W tym obszarze producent działa kompleksowo, dostarczając dystrybutorom części do większości marek samochodowych.
Podstawę oferty ABS stanowią klocki i szczęki hamulcowe, będące niewątpliwie flagowymi produktami przedsiębiorstwa. Od lat klocki hamulcowe ABS, podobnie jak towarzyszące im szczęki, uznawane są za jedne z najbardziej innowacyjnych i skutecznych na rynku. Liczba referencji klocków i szczęk hamulcowych ABS przekracza 14 tys., co stanowi około połowę wszystkich referencji części samochodowych ABS. W katalogu znajdują się również tarcze hamulcowe, bębny, zaciski oraz przewody.
Od kilkunastu lat ABS posiada bogatszą ofertę, w której poza elementami układu hamulcowego, znajdują się również inne części samochodowe. Producent oferuje między innymi elementy układu zawieszenia, takie jak np. wahacze oraz kable i linki – nie tylko hamulcowe, ale również przeznaczone do sprzęgła i innych części samochodowych.
ABS to przedsiębiorstwo powstałe w 1978 roku. Historia firmy jest zatem dosyć długa. Przez ponad 40 lat obecności na rynku producent niemal nieustannie poszerzał asortyment. Początkowo rozwój polegał na wprowadzaniu kolejnych referencji w katalogu części hamulcowych, tak aby ostatecznie zaspokoić niemal cały rynek europejski i azjatycki oraz większość amerykańskiego. W 2004 doszło do swoistej rewolucji, polegającej na rozpoczęciu produkcji części spoza układu hamulcowego. Wtedy to z fabryk ABS wyjechały pierwsze elementy zawieszenia.