Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
3RG | 21215 |
AKRON-MALÒ | 30070 |
AUTOMEGA | 110133610 |
AUTOMEGA | 305087027 |
BENDIX | 042589B |
BIRTH | 5408 |
BORG BECK | BDL6435 |
CAUTEX | 030316 |
COMLINE | CSL7236 |
CORTECO | 49396130 |
DELPHI | TC891 |
DENCKERMAN | D140091 |
DJ PARTS | DL1158 |
DYS | 30-58636 |
FAG | 818 0240 10 |
FIRST LINE | FDL6435 |
GSP | S050385 |
IMPERGOM | 36364 |
KAWE | 8500 28606 |
KRAFT AUTO | 4305550 |
LEMFO | 35303 01 |
MAPCO | 19364 |
MAPCO | 19364/2 |
MAXGEAR | 72-1131 |
METALCAUCH | 02874 |
MEYLE | 11-16 060 0007 |
MOOG | PE-LS-1118 |
MOTAQUIP | VSL690A |
MS | 35303-PCS-MS |
NK | 5113703 |
OCAP | 0502155 |
OPTIMAL | G7-1173 |
PEUGE | 5087.27 |
QUINTON HA | QLS3271S |
RTS | 97-00776 |
RUV | 915945 |
SIDEM | 53565 |
SKF | VKDS 343021 |
SPIDAN | 44402 |
STELLOX | 56-03793-SX |
STELLOX | 56-03793A-SX |
Stark | SKST-0230487 |
TALOSA | 50-09786 |
TOPRAN | 720 389 |
TRISCAN | 8500 28606 |
TRW | JTS282 |
VEMA | 23250 |
PEUGEOT
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Łącznik stabilizatora to element układu zawieszenia samochodowego, który odpowiada za połączenie stabilizatora z wahaczem lub kolumną zawieszenia. Przekłada się to na optymalne prowadzenie kół samochodu podczas jazdy. Sam łącznik odpowiada z kolei za to, by każde z kół przylegało do drogi podczas pokonywania nawet najmniejszych łuków.
Łączniki stabilizatora, zwane także drążkami skrętnymi, montuje się zarówno na przedniej, jak i tylnej osi. W zależności od konkretnej marki samochodu będą one różnić się od siebie m.in. długością, grubością, kształtem oraz sztywnością. Ich stosunkowo delikatna konstrukcja sprawia, że łączniki stabilizatora kiepsko znoszą polskie warunki drogowe – dziury, wyboje, wyrwy na drodze. Do ich zużycia może dojść nawet po przejechaniu zaledwie około 20 tys. kilometrów.
Typowe objawy uszkodzonych lub zużytych łączników stabilizatora to stuki i uporczywe skrzypienie z okolic kół podczas pokonywania nierówności. Łączniki stabilizatorów to niestety jedne z najbardziej awaryjnych elementów zawieszenia. Ponadto ich awaria zdecydowanie przyspiesza zużycie pozostałych części układu zawieszenia a także opon samochodowych. Wprawiony kierowca może także odczuć utratę stabilności podczas jazdy, co ma bezpośredni wpływ na pogorszenie bezpieczeństwa.
Z racji bardzo istotnej roli tego podzespołu zawieszenia odradza się odwlekania wymiany w czasie. Ponadto zaleca się, by podczas wymiany łączników stabilizatora zawsze kierować się ku częściom zamiennym najlepszych producentów. Taka wymiana przełoży się na zwiększenie wytrzymałości układu zawieszenia i zapewni bezawaryjność oraz niezawodność zawieszenia samochodowego na bardzo wysokim poziomie.
ABS to holenderska firma produkująca części samochodowe. Przedsiębiorstwo obecne na rynku od kilkudziesięciu lat uchodzi za jednego z wiodących producentów części hamulcowych. W tym obszarze producent działa kompleksowo, dostarczając dystrybutorom części do większości marek samochodowych.
Podstawę oferty ABS stanowią klocki i szczęki hamulcowe, będące niewątpliwie flagowymi produktami przedsiębiorstwa. Od lat klocki hamulcowe ABS, podobnie jak towarzyszące im szczęki, uznawane są za jedne z najbardziej innowacyjnych i skutecznych na rynku. Liczba referencji klocków i szczęk hamulcowych ABS przekracza 14 tys., co stanowi około połowę wszystkich referencji części samochodowych ABS. W katalogu znajdują się również tarcze hamulcowe, bębny, zaciski oraz przewody.
Od kilkunastu lat ABS posiada bogatszą ofertę, w której poza elementami układu hamulcowego, znajdują się również inne części samochodowe. Producent oferuje między innymi elementy układu zawieszenia, takie jak np. wahacze oraz kable i linki – nie tylko hamulcowe, ale również przeznaczone do sprzęgła i innych części samochodowych.
ABS to przedsiębiorstwo powstałe w 1978 roku. Historia firmy jest zatem dosyć długa. Przez ponad 40 lat obecności na rynku producent niemal nieustannie poszerzał asortyment. Początkowo rozwój polegał na wprowadzaniu kolejnych referencji w katalogu części hamulcowych, tak aby ostatecznie zaspokoić niemal cały rynek europejski i azjatycki oraz większość amerykańskiego. W 2004 doszło do swoistej rewolucji, polegającej na rozpoczęciu produkcji części spoza układu hamulcowego. Wtedy to z fabryk ABS wyjechały pierwsze elementy zawieszenia.