Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
3RG | 21118 |
AISIN | JRSBM-001 |
AKRON-MALÒ | 27082 |
APEC | AST4008 |
ASAM | 70619 |
BENDIX | 042769B |
BIRTH | BX1390 |
BMW | 31 35 1 095 694 |
BMW | 31356780847 |
BORG BECK | BDL6456HD |
BSG | BSG 15-310-075 |
CAUTEX | 201506 |
COMLINE | CSL7024 |
DELPHI | TC932 |
DENCKERMAN | D140092 |
DJ PARTS | DL1136 |
DYS | 30-56832 |
FAG | 818 0063 10 |
FEBI | 17377 |
FEBI | 280132 |
FIRST LINE | FDL6456HD |
GSP | S050056 |
JPG | 1440400400 |
KAMOKA | 9030025 |
KAWE | 8500 11608 |
KRAFT AUTO | 4302850 |
LEMFO | 17981 |
LEMFO | 17981 02 |
LYNXAUTO | C7068LR |
MAG | 301191620510 |
MAG | 301191620520 |
MAPCO | 19700 |
MAPCO | 19700HPS |
MAPCO | 53700HPS |
MAXGEAR | 72-1123 |
METALCAUCH | 04341 |
METZGER | 53009918 |
METZGER | 83009918 |
MEYLE | 316 060 0062 |
MEYLE | 316 060 4607/HD |
MGA | SA5170 |
MOOG | BM-LS-0434 |
MOTAQUIP | VSL672 |
MS | 17981-PCS-MS |
Motrio | 8550500658 |
NAPA | NST4008 |
NK | 5111510PRO |
OCAP | 0501390 |
OPTIMAL | G7-616 |
PEX | 12.05.399 |
QUINTON HA | QLS3224S |
REDAELLI R | 7502 |
RHIAG | 14.20.735 |
RTS | 97-09506 |
RUV | 915062 |
SIDEM | 21163 |
SKF | VKDS 348510 |
SPIDAN | 45176 |
SWAG | 20 79 0047 |
Stark | SKRKS-4420006 |
Stark | SKST-0230014 |
TALOSA | 50-02324 |
TOPRAN | 500 148 |
TRISCAN | 8500 11608 |
TRW | JTS365 |
USN | SP260148 |
VEMA | 22342 |
BMW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Łącznik stabilizatora to element układu zawieszenia samochodowego, który odpowiada za połączenie stabilizatora z wahaczem lub kolumną zawieszenia. Przekłada się to na optymalne prowadzenie kół samochodu podczas jazdy. Sam łącznik odpowiada z kolei za to, by każde z kół przylegało do drogi podczas pokonywania nawet najmniejszych łuków.
Łączniki stabilizatora, zwane także drążkami skrętnymi, montuje się zarówno na przedniej, jak i tylnej osi. W zależności od konkretnej marki samochodu będą one różnić się od siebie m.in. długością, grubością, kształtem oraz sztywnością. Ich stosunkowo delikatna konstrukcja sprawia, że łączniki stabilizatora kiepsko znoszą polskie warunki drogowe – dziury, wyboje, wyrwy na drodze. Do ich zużycia może dojść nawet po przejechaniu zaledwie około 20 tys. kilometrów.
Typowe objawy uszkodzonych lub zużytych łączników stabilizatora to stuki i uporczywe skrzypienie z okolic kół podczas pokonywania nierówności. Łączniki stabilizatorów to niestety jedne z najbardziej awaryjnych elementów zawieszenia. Ponadto ich awaria zdecydowanie przyspiesza zużycie pozostałych części układu zawieszenia a także opon samochodowych. Wprawiony kierowca może także odczuć utratę stabilności podczas jazdy, co ma bezpośredni wpływ na pogorszenie bezpieczeństwa.
Z racji bardzo istotnej roli tego podzespołu zawieszenia odradza się odwlekania wymiany w czasie. Ponadto zaleca się, by podczas wymiany łączników stabilizatora zawsze kierować się ku częściom zamiennym najlepszych producentów. Taka wymiana przełoży się na zwiększenie wytrzymałości układu zawieszenia i zapewni bezawaryjność oraz niezawodność zawieszenia samochodowego na bardzo wysokim poziomie.
ABS to holenderska firma produkująca części samochodowe. Przedsiębiorstwo obecne na rynku od kilkudziesięciu lat uchodzi za jednego z wiodących producentów części hamulcowych. W tym obszarze producent działa kompleksowo, dostarczając dystrybutorom części do większości marek samochodowych.
Podstawę oferty ABS stanowią klocki i szczęki hamulcowe, będące niewątpliwie flagowymi produktami przedsiębiorstwa. Od lat klocki hamulcowe ABS, podobnie jak towarzyszące im szczęki, uznawane są za jedne z najbardziej innowacyjnych i skutecznych na rynku. Liczba referencji klocków i szczęk hamulcowych ABS przekracza 14 tys., co stanowi około połowę wszystkich referencji części samochodowych ABS. W katalogu znajdują się również tarcze hamulcowe, bębny, zaciski oraz przewody.
Od kilkunastu lat ABS posiada bogatszą ofertę, w której poza elementami układu hamulcowego, znajdują się również inne części samochodowe. Producent oferuje między innymi elementy układu zawieszenia, takie jak np. wahacze oraz kable i linki – nie tylko hamulcowe, ale również przeznaczone do sprzęgła i innych części samochodowych.
ABS to przedsiębiorstwo powstałe w 1978 roku. Historia firmy jest zatem dosyć długa. Przez ponad 40 lat obecności na rynku producent niemal nieustannie poszerzał asortyment. Początkowo rozwój polegał na wprowadzaniu kolejnych referencji w katalogu części hamulcowych, tak aby ostatecznie zaspokoić niemal cały rynek europejski i azjatycki oraz większość amerykańskiego. W 2004 doszło do swoistej rewolucji, polegającej na rozpoczęciu produkcji części spoza układu hamulcowego. Wtedy to z fabryk ABS wyjechały pierwsze elementy zawieszenia.