Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
3RG | 21820 |
555 | SLK-8065 |
ASHIKA | 106-0H-H04 |
ASHUKI | 1467-4150 |
ASVA | 1223-ACR |
BENDIX | 042900B |
BGA | LS2735 |
BIRTH | BX0160 |
BLUEPRINT | ADG08508 |
BORG BECK | BDL6569 |
CAUTEX | 758952 |
COMLINE | CSL7156 |
CORTECO | 49396301 |
DELPHI | TC2004 |
DJ PARTS | DL1093 |
DYS | 30-66459 |
FAG | 818 0110 10 |
FAI | SS026 |
FEBEST | 1223-ACR |
FEBI | 28266 |
FEBI | 41616 |
FENOX | LS10001 |
FIRST LINE | FDL6569 |
GSP | S050498 |
HBJAKOPART | J4890514 |
HYUNDAI | 55830-25000 |
JAPANPAR | SI-H04 |
JAPKO | 106H04 |
KAVO PARTS | SLS-3008 |
KAWE | 8500 43621 |
LEMFO | 31246 01 |
LYNXAUTO | C7174LR |
MAPCO | 49252 |
MAXGEAR | 72-1846 |
MEYLE | 37-16 060 0029 |
MGA | SA5453 |
MOOG | HY-LS-10113 |
MS | 31246-PCS-MS |
NK | 5113403 |
OCAP | 0504456 |
OCAP | 0504456-K |
OPTIMAL | G7-802 |
QUINTON HA | QLS3288S |
RTS | 97-08642 |
RTS | 97-98620 |
SIDEM | 87265 |
SKF | VKDS 945502 |
SPIDAN | 44863 |
STELLOX | 56-01095-SX |
STELLOX | 56-51004-SX |
STELLOX | 56-51004A-SX |
SWAG | 90 92 8266 |
SWAG | 90 94 1616 |
TALOSA | 50-04020 |
TRISCAN | 8500 43621 |
TRW | JTS806 |
TRW | JTSB0162 |
WILMINK | WG1992668 |
WILMINK | WG2038905 |
WILMINK | WG2040571 |
WILMINK | WG2250523 |
WILMINK | WG2288690 |
HYUNDAI
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Łącznik stabilizatora to element układu zawieszenia samochodowego, który odpowiada za połączenie stabilizatora z wahaczem lub kolumną zawieszenia. Przekłada się to na optymalne prowadzenie kół samochodu podczas jazdy. Sam łącznik odpowiada z kolei za to, by każde z kół przylegało do drogi podczas pokonywania nawet najmniejszych łuków.
Łączniki stabilizatora, zwane także drążkami skrętnymi, montuje się zarówno na przedniej, jak i tylnej osi. W zależności od konkretnej marki samochodu będą one różnić się od siebie m.in. długością, grubością, kształtem oraz sztywnością. Ich stosunkowo delikatna konstrukcja sprawia, że łączniki stabilizatora kiepsko znoszą polskie warunki drogowe – dziury, wyboje, wyrwy na drodze. Do ich zużycia może dojść nawet po przejechaniu zaledwie około 20 tys. kilometrów.
Typowe objawy uszkodzonych lub zużytych łączników stabilizatora to stuki i uporczywe skrzypienie z okolic kół podczas pokonywania nierówności. Łączniki stabilizatorów to niestety jedne z najbardziej awaryjnych elementów zawieszenia. Ponadto ich awaria zdecydowanie przyspiesza zużycie pozostałych części układu zawieszenia a także opon samochodowych. Wprawiony kierowca może także odczuć utratę stabilności podczas jazdy, co ma bezpośredni wpływ na pogorszenie bezpieczeństwa.
Z racji bardzo istotnej roli tego podzespołu zawieszenia odradza się odwlekania wymiany w czasie. Ponadto zaleca się, by podczas wymiany łączników stabilizatora zawsze kierować się ku częściom zamiennym najlepszych producentów. Taka wymiana przełoży się na zwiększenie wytrzymałości układu zawieszenia i zapewni bezawaryjność oraz niezawodność zawieszenia samochodowego na bardzo wysokim poziomie.
ABS to holenderska firma produkująca części samochodowe. Przedsiębiorstwo obecne na rynku od kilkudziesięciu lat uchodzi za jednego z wiodących producentów części hamulcowych. W tym obszarze producent działa kompleksowo, dostarczając dystrybutorom części do większości marek samochodowych.
Podstawę oferty ABS stanowią klocki i szczęki hamulcowe, będące niewątpliwie flagowymi produktami przedsiębiorstwa. Od lat klocki hamulcowe ABS, podobnie jak towarzyszące im szczęki, uznawane są za jedne z najbardziej innowacyjnych i skutecznych na rynku. Liczba referencji klocków i szczęk hamulcowych ABS przekracza 14 tys., co stanowi około połowę wszystkich referencji części samochodowych ABS. W katalogu znajdują się również tarcze hamulcowe, bębny, zaciski oraz przewody.
Od kilkunastu lat ABS posiada bogatszą ofertę, w której poza elementami układu hamulcowego, znajdują się również inne części samochodowe. Producent oferuje między innymi elementy układu zawieszenia, takie jak np. wahacze oraz kable i linki – nie tylko hamulcowe, ale również przeznaczone do sprzęgła i innych części samochodowych.
ABS to przedsiębiorstwo powstałe w 1978 roku. Historia firmy jest zatem dosyć długa. Przez ponad 40 lat obecności na rynku producent niemal nieustannie poszerzał asortyment. Początkowo rozwój polegał na wprowadzaniu kolejnych referencji w katalogu części hamulcowych, tak aby ostatecznie zaspokoić niemal cały rynek europejski i azjatycki oraz większość amerykańskiego. W 2004 doszło do swoistej rewolucji, polegającej na rozpoczęciu produkcji części spoza układu hamulcowego. Wtedy to z fabryk ABS wyjechały pierwsze elementy zawieszenia.