Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
555 | SL-7750 |
555 | SL-7750-M |
ASHUKI | C869-01 |
ASVA | 0423-EAF |
BENDIX | 042802B |
BIRTH | BX0206 |
BLUEPRINT | ADC48507 |
BORG BECK | BDL6573 |
CAUTEX | 775691 |
CORTECO | 49396118 |
CTR | CLM-6 |
DELPHI | TC1558 |
DENCKERMAN | D140045 |
DJ PARTS | DL1031 |
FAG | 818 0034 10 |
FAI | SS2404 |
FEBEST | 0423-EAF |
FEBI | 34733 |
FIRST LINE | FDL6573 |
GSP | S050317 |
JAPANPAR | SI-507 |
JAPKO | 106507 |
KAMOKA | 9971060 |
KAVO PARTS | SLS-5504 |
KAWE | 8500 42602 |
LEMFO | 29660 01 |
LYNXAUTO | C7017LR |
MAPCO | 59541 |
MAPCO | 59541/2HPS |
MAPCO | 59541HPS |
MAXGEAR | 72-1424 |
METZGER | 53044718 |
MEYLE | 32-16 060 0000 |
MITSUBISHI | 4056A026 |
MITSUBISHI | MB 892981 |
MOOG | MI-LS-1615 |
MOTAQUIP | LVSL780 |
MS | 29660-PCS-MS |
NK | 5113007 |
OCAP | 0501764 |
OPTIMAL | G7-691 |
QUINTON HA | QLS3365S |
REDAELLI R | MI2981 |
RTS | 97-09781 |
RUV | 917331 |
SIDEM | 71060 |
SPIDAN | 44108 |
STELLOX | 56-72007-SX |
STELLOX | 56-72007A-SX |
SWAG | 80 93 4733 |
Stark | SKST-0230113 |
TRISCAN | 8500 42602 |
TRW | JTS232 |
WILMINK | WG2036583 |
WILMINK | WG2040433 |
WILMINK | WG2252460 |
WILMINK | WG2288591 |
YAMATO | J65011YMT |
MITSUBISHI
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Łącznik stabilizatora to element układu zawieszenia samochodowego, który odpowiada za połączenie stabilizatora z wahaczem lub kolumną zawieszenia. Przekłada się to na optymalne prowadzenie kół samochodu podczas jazdy. Sam łącznik odpowiada z kolei za to, by każde z kół przylegało do drogi podczas pokonywania nawet najmniejszych łuków.
Łączniki stabilizatora, zwane także drążkami skrętnymi, montuje się zarówno na przedniej, jak i tylnej osi. W zależności od konkretnej marki samochodu będą one różnić się od siebie m.in. długością, grubością, kształtem oraz sztywnością. Ich stosunkowo delikatna konstrukcja sprawia, że łączniki stabilizatora kiepsko znoszą polskie warunki drogowe – dziury, wyboje, wyrwy na drodze. Do ich zużycia może dojść nawet po przejechaniu zaledwie około 20 tys. kilometrów.
Typowe objawy uszkodzonych lub zużytych łączników stabilizatora to stuki i uporczywe skrzypienie z okolic kół podczas pokonywania nierówności. Łączniki stabilizatorów to niestety jedne z najbardziej awaryjnych elementów zawieszenia. Ponadto ich awaria zdecydowanie przyspiesza zużycie pozostałych części układu zawieszenia a także opon samochodowych. Wprawiony kierowca może także odczuć utratę stabilności podczas jazdy, co ma bezpośredni wpływ na pogorszenie bezpieczeństwa.
Z racji bardzo istotnej roli tego podzespołu zawieszenia odradza się odwlekania wymiany w czasie. Ponadto zaleca się, by podczas wymiany łączników stabilizatora zawsze kierować się ku częściom zamiennym najlepszych producentów. Taka wymiana przełoży się na zwiększenie wytrzymałości układu zawieszenia i zapewni bezawaryjność oraz niezawodność zawieszenia samochodowego na bardzo wysokim poziomie.
ABS to holenderska firma produkująca części samochodowe. Przedsiębiorstwo obecne na rynku od kilkudziesięciu lat uchodzi za jednego z wiodących producentów części hamulcowych. W tym obszarze producent działa kompleksowo, dostarczając dystrybutorom części do większości marek samochodowych.
Podstawę oferty ABS stanowią klocki i szczęki hamulcowe, będące niewątpliwie flagowymi produktami przedsiębiorstwa. Od lat klocki hamulcowe ABS, podobnie jak towarzyszące im szczęki, uznawane są za jedne z najbardziej innowacyjnych i skutecznych na rynku. Liczba referencji klocków i szczęk hamulcowych ABS przekracza 14 tys., co stanowi około połowę wszystkich referencji części samochodowych ABS. W katalogu znajdują się również tarcze hamulcowe, bębny, zaciski oraz przewody.
Od kilkunastu lat ABS posiada bogatszą ofertę, w której poza elementami układu hamulcowego, znajdują się również inne części samochodowe. Producent oferuje między innymi elementy układu zawieszenia, takie jak np. wahacze oraz kable i linki – nie tylko hamulcowe, ale również przeznaczone do sprzęgła i innych części samochodowych.
ABS to przedsiębiorstwo powstałe w 1978 roku. Historia firmy jest zatem dosyć długa. Przez ponad 40 lat obecności na rynku producent niemal nieustannie poszerzał asortyment. Początkowo rozwój polegał na wprowadzaniu kolejnych referencji w katalogu części hamulcowych, tak aby ostatecznie zaspokoić niemal cały rynek europejski i azjatycki oraz większość amerykańskiego. W 2004 doszło do swoistej rewolucji, polegającej na rozpoczęciu produkcji części spoza układu hamulcowego. Wtedy to z fabryk ABS wyjechały pierwsze elementy zawieszenia.