Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
555 | SL-B190R |
555 | SL-B190R-M |
AKRON-MALÒ | 53409 |
ASHIKA | 106-05-520R |
ASHUKI | C869-08 |
ASVA | 0423-505 |
BENDIX | 042923B |
BLUEPRINT | ADC48502 |
BORG BECK | BDL6701 |
COMLINE | CSL6043 |
CORTECO | 49401159 |
DELPHI | TC1361 |
DENCKERMAN | D140059 |
DYS | 30-73669 |
FEBEST | 0423-505 |
FEBI | 41177 |
FIRST LINE | FDL6701 |
GSP | S050322 |
JAPANPAR | SI-520R |
JAPKO | 106520R |
JPG | 3940400980 |
KAVO PARTS | SLS-5508 |
KRAFT AUTO | 4304364 |
LEMFO | 30648 01 |
LYNXAUTO | C7082R |
MAG | 301191624150 |
MAPCO | 59510/1HPS |
MAPCO | 59511 |
MAPCO | 59511HPS |
METZGER | 53046012 |
MGA | SA7367 |
MITSUBISHI | MB 808076 |
MOOG | MI-LS-2765 |
NK | 5113010 |
NPS | M405I14 |
OCAP | 0581754 |
OPTIMAL | G7-831 |
PEX | 12.05.551 |
QUINTON HA | QLS3364S |
RTS | 97-99705 |
SIDEM | 71068 |
SPIDAN | 57321 |
STELLOX | 56-72008-SX |
SWAG | 80 94 1177 |
TALOSA | 50-04470 |
TRW | JTS228 |
VAICO | V37-9528 |
VEMA | 22058 |
WILMINK | WG2036630 |
WILMINK | WG2040341 |
WILMINK | WG2254496 |
WILMINK | WG2292325 |
YAMATO | J65005YMT |
MITSUBISHI
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Łącznik stabilizatora to element układu zawieszenia samochodowego, który odpowiada za połączenie stabilizatora z wahaczem lub kolumną zawieszenia. Przekłada się to na optymalne prowadzenie kół samochodu podczas jazdy. Sam łącznik odpowiada z kolei za to, by każde z kół przylegało do drogi podczas pokonywania nawet najmniejszych łuków.
Łączniki stabilizatora, zwane także drążkami skrętnymi, montuje się zarówno na przedniej, jak i tylnej osi. W zależności od konkretnej marki samochodu będą one różnić się od siebie m.in. długością, grubością, kształtem oraz sztywnością. Ich stosunkowo delikatna konstrukcja sprawia, że łączniki stabilizatora kiepsko znoszą polskie warunki drogowe – dziury, wyboje, wyrwy na drodze. Do ich zużycia może dojść nawet po przejechaniu zaledwie około 20 tys. kilometrów.
Typowe objawy uszkodzonych lub zużytych łączników stabilizatora to stuki i uporczywe skrzypienie z okolic kół podczas pokonywania nierówności. Łączniki stabilizatorów to niestety jedne z najbardziej awaryjnych elementów zawieszenia. Ponadto ich awaria zdecydowanie przyspiesza zużycie pozostałych części układu zawieszenia a także opon samochodowych. Wprawiony kierowca może także odczuć utratę stabilności podczas jazdy, co ma bezpośredni wpływ na pogorszenie bezpieczeństwa.
Z racji bardzo istotnej roli tego podzespołu zawieszenia odradza się odwlekania wymiany w czasie. Ponadto zaleca się, by podczas wymiany łączników stabilizatora zawsze kierować się ku częściom zamiennym najlepszych producentów. Taka wymiana przełoży się na zwiększenie wytrzymałości układu zawieszenia i zapewni bezawaryjność oraz niezawodność zawieszenia samochodowego na bardzo wysokim poziomie.
ABS to holenderska firma produkująca części samochodowe. Przedsiębiorstwo obecne na rynku od kilkudziesięciu lat uchodzi za jednego z wiodących producentów części hamulcowych. W tym obszarze producent działa kompleksowo, dostarczając dystrybutorom części do większości marek samochodowych.
Podstawę oferty ABS stanowią klocki i szczęki hamulcowe, będące niewątpliwie flagowymi produktami przedsiębiorstwa. Od lat klocki hamulcowe ABS, podobnie jak towarzyszące im szczęki, uznawane są za jedne z najbardziej innowacyjnych i skutecznych na rynku. Liczba referencji klocków i szczęk hamulcowych ABS przekracza 14 tys., co stanowi około połowę wszystkich referencji części samochodowych ABS. W katalogu znajdują się również tarcze hamulcowe, bębny, zaciski oraz przewody.
Od kilkunastu lat ABS posiada bogatszą ofertę, w której poza elementami układu hamulcowego, znajdują się również inne części samochodowe. Producent oferuje między innymi elementy układu zawieszenia, takie jak np. wahacze oraz kable i linki – nie tylko hamulcowe, ale również przeznaczone do sprzęgła i innych części samochodowych.
ABS to przedsiębiorstwo powstałe w 1978 roku. Historia firmy jest zatem dosyć długa. Przez ponad 40 lat obecności na rynku producent niemal nieustannie poszerzał asortyment. Początkowo rozwój polegał na wprowadzaniu kolejnych referencji w katalogu części hamulcowych, tak aby ostatecznie zaspokoić niemal cały rynek europejski i azjatycki oraz większość amerykańskiego. W 2004 doszło do swoistej rewolucji, polegającej na rozpoczęciu produkcji części spoza układu hamulcowego. Wtedy to z fabryk ABS wyjechały pierwsze elementy zawieszenia.