Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
3RG | 21412 |
AKRON-MALÒ | 15674 |
ALANKO | 10341750 |
APEC | AST4079 |
ASAM | 70626 |
AUTOMEGA | 1003500615 |
AUTOMEGA | 110151610 |
AUTOMEGA | 110151621 |
AUTOMEGA | 1203500615 |
AUTOMEGA | 3003500603 |
AUTOMEGA | 3003500615 |
AUTOMEGA | 3103500615 |
BENDIX | 042966B |
BGA | LS9501 |
BIRTH | BX0045 |
BORG BECK | BDL6722 |
BORG BECK | BDL6722HD |
BSG | BSG 65-310-036 |
CADIL | 24417251 |
CAUTEX | 482520 |
COMLINE | CSL7013 |
CORTECO | 49398471 |
DELPHI | TC2085 |
DENCKERMAN | D140073 |
DJ PARTS | DL1525 |
DYS | 30-75692 |
FAG | 818 0184 10 |
FEBI | 22379 |
FEBI | 280088 |
FIAT | 51741130 |
FIAT | 51803183 |
FIRST LINE | FDL6722 |
FIRST LINE | FDL6722HD |
GSP | S050131 |
IMPERGOM | 25907 |
JPG | 1240400400 |
KAMOKA | 9030419 |
KAWE | 8500 24606 |
KRAFT AUTO | 4301565 |
LEMFO | 27730 02 |
LEMFO | 38190 01 |
LYNXAUTO | C7005LR |
MAG | 301191624840 |
MAPCO | 49749 |
MAPCO | 49749HPS |
MAXGEAR | 72-1765 |
METALCAUCH | 04977 |
METZGER | 53003718 |
METZGER | 83003718 |
MEYLE | 616 060 0004/HD |
MEYLE | 616 060 0029 |
MOOG | OP-LS-2080 |
MOTAQUIP | VSL892A |
MS | 27730-PCS-MS |
MS | 36997/1-KIT-MS |
MS | 36997/1-KIT-MSP |
MS | 36997/2-KIT-MSP |
NAPA | NST4079 |
NK | 5113617 |
NK | 5113617PRO |
OCAP | 0503805 |
OPEL | 13237130 |
OPEL | 24417251 |
OPEL | 350603 |
OPEL | 350615 |
OPTIMAL | G7-879 |
PEX | 12.05.406 |
QUINTON HA | 260241 |
QUINTON HA | QLS3311S |
REDAELLI R | 5513 |
REDAELLI R | 8500 |
REDAELLI R | F507 |
RHIAG | 32.58.735 |
RTS | 97-90390 |
RUV | 915391 |
SAAB | 13237130 |
SAAB | 24417251 |
SIDEM | 9863 |
SKF | VKDS 345011 |
SPIDAN | 57197 |
STELLOX | 56-00573-SX |
STELLOX | 56-00573A-SX |
SWAG | 40 92 2379 |
Stark | SKST-0230026 |
TALOSA | 50-02672 |
TOPRAN | 206 315 |
TRISCAN | 8500 24606 |
TRW | JTS462 |
VAUXH | 13237130 |
VAUXH | 24417251 |
VAUXH | 24417251D |
VEMA | 23512 |
VEMA | 250059 |
VEMA | 26452 |
CADILLAC
|
FIAT
|
KIA
|
OPEL
|
SAAB
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Łącznik stabilizatora to element układu zawieszenia samochodowego, który odpowiada za połączenie stabilizatora z wahaczem lub kolumną zawieszenia. Przekłada się to na optymalne prowadzenie kół samochodu podczas jazdy. Sam łącznik odpowiada z kolei za to, by każde z kół przylegało do drogi podczas pokonywania nawet najmniejszych łuków.
Łączniki stabilizatora, zwane także drążkami skrętnymi, montuje się zarówno na przedniej, jak i tylnej osi. W zależności od konkretnej marki samochodu będą one różnić się od siebie m.in. długością, grubością, kształtem oraz sztywnością. Ich stosunkowo delikatna konstrukcja sprawia, że łączniki stabilizatora kiepsko znoszą polskie warunki drogowe – dziury, wyboje, wyrwy na drodze. Do ich zużycia może dojść nawet po przejechaniu zaledwie około 20 tys. kilometrów.
Typowe objawy uszkodzonych lub zużytych łączników stabilizatora to stuki i uporczywe skrzypienie z okolic kół podczas pokonywania nierówności. Łączniki stabilizatorów to niestety jedne z najbardziej awaryjnych elementów zawieszenia. Ponadto ich awaria zdecydowanie przyspiesza zużycie pozostałych części układu zawieszenia a także opon samochodowych. Wprawiony kierowca może także odczuć utratę stabilności podczas jazdy, co ma bezpośredni wpływ na pogorszenie bezpieczeństwa.
Z racji bardzo istotnej roli tego podzespołu zawieszenia odradza się odwlekania wymiany w czasie. Ponadto zaleca się, by podczas wymiany łączników stabilizatora zawsze kierować się ku częściom zamiennym najlepszych producentów. Taka wymiana przełoży się na zwiększenie wytrzymałości układu zawieszenia i zapewni bezawaryjność oraz niezawodność zawieszenia samochodowego na bardzo wysokim poziomie.
ABS to holenderska firma produkująca części samochodowe. Przedsiębiorstwo obecne na rynku od kilkudziesięciu lat uchodzi za jednego z wiodących producentów części hamulcowych. W tym obszarze producent działa kompleksowo, dostarczając dystrybutorom części do większości marek samochodowych.
Podstawę oferty ABS stanowią klocki i szczęki hamulcowe, będące niewątpliwie flagowymi produktami przedsiębiorstwa. Od lat klocki hamulcowe ABS, podobnie jak towarzyszące im szczęki, uznawane są za jedne z najbardziej innowacyjnych i skutecznych na rynku. Liczba referencji klocków i szczęk hamulcowych ABS przekracza 14 tys., co stanowi około połowę wszystkich referencji części samochodowych ABS. W katalogu znajdują się również tarcze hamulcowe, bębny, zaciski oraz przewody.
Od kilkunastu lat ABS posiada bogatszą ofertę, w której poza elementami układu hamulcowego, znajdują się również inne części samochodowe. Producent oferuje między innymi elementy układu zawieszenia, takie jak np. wahacze oraz kable i linki – nie tylko hamulcowe, ale również przeznaczone do sprzęgła i innych części samochodowych.
ABS to przedsiębiorstwo powstałe w 1978 roku. Historia firmy jest zatem dosyć długa. Przez ponad 40 lat obecności na rynku producent niemal nieustannie poszerzał asortyment. Początkowo rozwój polegał na wprowadzaniu kolejnych referencji w katalogu części hamulcowych, tak aby ostatecznie zaspokoić niemal cały rynek europejski i azjatycki oraz większość amerykańskiego. W 2004 doszło do swoistej rewolucji, polegającej na rozpoczęciu produkcji części spoza układu hamulcowego. Wtedy to z fabryk ABS wyjechały pierwsze elementy zawieszenia.