Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
3RG | 21526 |
AKRON-MALÒ | 24297 |
APEC | AST4229 |
ASAM | 33987 |
BENDIX | 042948B |
BIRTH | BS0017 |
BORG BECK | BDL6685 |
BSG | BSG 60-310-172 |
CAUTEX | 181083 |
COMLINE | CSL5065 |
CORTECO | 49399703 |
DELPHI | TC2057 |
DENCKERMAN | D140116 |
DJ PARTS | DL1117 |
DYS | 30-72971 |
FAG | 818 0098 10 |
FEBI | 19864 |
FIRST LINE | FDL6685 |
GSP | S050302 |
JPG | 1350500470 |
KAMOKA | 9030211 |
KAWE | 8500 23652 |
KRAFT AUTO | 4301496 |
LEMFO | 31108 01 |
LYNXAUTO | C7216L |
MAG | 301191623520 |
MAPCO | 59859 |
MAXGEAR | 72-1429 |
MERCE | 203 320 07 89 |
MERCE | A 203 320 07 89 |
METALCAUCH | 06067 |
METZGER | 53038213 |
MEYLE | 016 060 0022 |
MOOG | ME-LS-5628 |
MOTAQUIP | VSL846 |
MS | 31108-PCS-MS |
NAPA | NST4229 |
NK | 5113335 |
OCAP | 0591793 |
OPTIMAL | G7-860 |
PEX | 12.05.453 |
QUINTON HA | QLS3339S |
REDAELLI R | ME0789 |
RTS | 97-90807-2 |
SIDEM | 49567 |
SKF | VKDS 448000 |
SPIDAN | 40486 |
STELLOX | 56-01830-SX |
STELLOX | 56-01830A-SX |
SWAG | 10 91 9864 |
Stark | SKST-0230134 |
TALOSA | 50-00196 |
TOPRAN | 400 618 |
TRISCAN | 8500 23652 |
TRW | JTS636 |
VEMA | 23755 |
MERCEDES-BENZ
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Łącznik stabilizatora to element układu zawieszenia samochodowego, który odpowiada za połączenie stabilizatora z wahaczem lub kolumną zawieszenia. Przekłada się to na optymalne prowadzenie kół samochodu podczas jazdy. Sam łącznik odpowiada z kolei za to, by każde z kół przylegało do drogi podczas pokonywania nawet najmniejszych łuków.
Łączniki stabilizatora, zwane także drążkami skrętnymi, montuje się zarówno na przedniej, jak i tylnej osi. W zależności od konkretnej marki samochodu będą one różnić się od siebie m.in. długością, grubością, kształtem oraz sztywnością. Ich stosunkowo delikatna konstrukcja sprawia, że łączniki stabilizatora kiepsko znoszą polskie warunki drogowe – dziury, wyboje, wyrwy na drodze. Do ich zużycia może dojść nawet po przejechaniu zaledwie około 20 tys. kilometrów.
Typowe objawy uszkodzonych lub zużytych łączników stabilizatora to stuki i uporczywe skrzypienie z okolic kół podczas pokonywania nierówności. Łączniki stabilizatorów to niestety jedne z najbardziej awaryjnych elementów zawieszenia. Ponadto ich awaria zdecydowanie przyspiesza zużycie pozostałych części układu zawieszenia a także opon samochodowych. Wprawiony kierowca może także odczuć utratę stabilności podczas jazdy, co ma bezpośredni wpływ na pogorszenie bezpieczeństwa.
Z racji bardzo istotnej roli tego podzespołu zawieszenia odradza się odwlekania wymiany w czasie. Ponadto zaleca się, by podczas wymiany łączników stabilizatora zawsze kierować się ku częściom zamiennym najlepszych producentów. Taka wymiana przełoży się na zwiększenie wytrzymałości układu zawieszenia i zapewni bezawaryjność oraz niezawodność zawieszenia samochodowego na bardzo wysokim poziomie.
ABS to holenderska firma produkująca części samochodowe. Przedsiębiorstwo obecne na rynku od kilkudziesięciu lat uchodzi za jednego z wiodących producentów części hamulcowych. W tym obszarze producent działa kompleksowo, dostarczając dystrybutorom części do większości marek samochodowych.
Podstawę oferty ABS stanowią klocki i szczęki hamulcowe, będące niewątpliwie flagowymi produktami przedsiębiorstwa. Od lat klocki hamulcowe ABS, podobnie jak towarzyszące im szczęki, uznawane są za jedne z najbardziej innowacyjnych i skutecznych na rynku. Liczba referencji klocków i szczęk hamulcowych ABS przekracza 14 tys., co stanowi około połowę wszystkich referencji części samochodowych ABS. W katalogu znajdują się również tarcze hamulcowe, bębny, zaciski oraz przewody.
Od kilkunastu lat ABS posiada bogatszą ofertę, w której poza elementami układu hamulcowego, znajdują się również inne części samochodowe. Producent oferuje między innymi elementy układu zawieszenia, takie jak np. wahacze oraz kable i linki – nie tylko hamulcowe, ale również przeznaczone do sprzęgła i innych części samochodowych.
ABS to przedsiębiorstwo powstałe w 1978 roku. Historia firmy jest zatem dosyć długa. Przez ponad 40 lat obecności na rynku producent niemal nieustannie poszerzał asortyment. Początkowo rozwój polegał na wprowadzaniu kolejnych referencji w katalogu części hamulcowych, tak aby ostatecznie zaspokoić niemal cały rynek europejski i azjatycki oraz większość amerykańskiego. W 2004 doszło do swoistej rewolucji, polegającej na rozpoczęciu produkcji części spoza układu hamulcowego. Wtedy to z fabryk ABS wyjechały pierwsze elementy zawieszenia.