- Długość 1/Długość 2 [mm]: 185,5
- Średnica [mm]: 12
- Pręt/Rozpórka: Drążek wahadłowy
- Ciężar [kg]: 0,429
Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
3RG | 21525 |
AKRON-MALÒ | 242971 |
APEC | AST4230 |
ASAM | 33986 |
BENDIX | 042949B |
BIRTH | BD0017 |
BORG BECK | BDL6686 |
BSG | BSG 60-310-173 |
CAUTEX | 181084 |
COMLINE | CSL6065 |
CORTECO | 49399874 |
DELPHI | TC2058 |
DENCKERMAN | D140115 |
DJ PARTS | DL1118 |
DYS | 30-72972 |
FAG | 818 0099 10 |
FEBI | 19865 |
FIRST LINE | FDL6686 |
GSP | S050303 |
JPG | 1350500480 |
KAMOKA | 9030212 |
KAWE | 8500 23651 |
KRAFT AUTO | 4301497 |
LEMFO | 31109 01 |
LYNXAUTO | C7216R |
MAG | 301191623510 |
MAPCO | 59860 |
MAXGEAR | 72-1428 |
MERCE | 203 320 08 89 |
MERCE | A 203 320 08 89 |
METALCAUCH | 06068 |
METZGER | 53038114 |
MEYLE | 016 060 0023 |
MOOG | ME-LS-5629 |
MOTAQUIP | VSL847 |
MS | 31109-PCS-MS |
NAPA | NST4230 |
NK | 5113336 |
OCAP | 0581793 |
OPTIMAL | G7-861 |
PEX | 12.05.454 |
QUINTON HA | QLS3340S |
REDAELLI R | ME0788 |
RTS | 97-90807-1 |
SIDEM | 49568 |
SKF | VKDS 448001 |
SPIDAN | 40487 |
STELLOX | 56-01831-SX |
STELLOX | 56-01831A-SX |
SWAG | 10 91 9865 |
Stark | SKST-0230130 |
TALOSA | 50-00195 |
TOPRAN | 400 619 |
TRISCAN | 8500 23651 |
TRW | JTS637 |
VEMA | 23754 |
MERCEDES-BENZ
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Łącznik stabilizatora to element układu zawieszenia samochodowego, który odpowiada za połączenie stabilizatora z wahaczem lub kolumną zawieszenia. Przekłada się to na optymalne prowadzenie kół samochodu podczas jazdy. Sam łącznik odpowiada z kolei za to, by każde z kół przylegało do drogi podczas pokonywania nawet najmniejszych łuków.
Łączniki stabilizatora, zwane także drążkami skrętnymi, montuje się zarówno na przedniej, jak i tylnej osi. W zależności od konkretnej marki samochodu będą one różnić się od siebie m.in. długością, grubością, kształtem oraz sztywnością. Ich stosunkowo delikatna konstrukcja sprawia, że łączniki stabilizatora kiepsko znoszą polskie warunki drogowe – dziury, wyboje, wyrwy na drodze. Do ich zużycia może dojść nawet po przejechaniu zaledwie około 20 tys. kilometrów.
Typowe objawy uszkodzonych lub zużytych łączników stabilizatora to stuki i uporczywe skrzypienie z okolic kół podczas pokonywania nierówności. Łączniki stabilizatorów to niestety jedne z najbardziej awaryjnych elementów zawieszenia. Ponadto ich awaria zdecydowanie przyspiesza zużycie pozostałych części układu zawieszenia a także opon samochodowych. Wprawiony kierowca może także odczuć utratę stabilności podczas jazdy, co ma bezpośredni wpływ na pogorszenie bezpieczeństwa.
Z racji bardzo istotnej roli tego podzespołu zawieszenia odradza się odwlekania wymiany w czasie. Ponadto zaleca się, by podczas wymiany łączników stabilizatora zawsze kierować się ku częściom zamiennym najlepszych producentów. Taka wymiana przełoży się na zwiększenie wytrzymałości układu zawieszenia i zapewni bezawaryjność oraz niezawodność zawieszenia samochodowego na bardzo wysokim poziomie.
ABS to holenderska firma produkująca części samochodowe. Przedsiębiorstwo obecne na rynku od kilkudziesięciu lat uchodzi za jednego z wiodących producentów części hamulcowych. W tym obszarze producent działa kompleksowo, dostarczając dystrybutorom części do większości marek samochodowych.
Podstawę oferty ABS stanowią klocki i szczęki hamulcowe, będące niewątpliwie flagowymi produktami przedsiębiorstwa. Od lat klocki hamulcowe ABS, podobnie jak towarzyszące im szczęki, uznawane są za jedne z najbardziej innowacyjnych i skutecznych na rynku. Liczba referencji klocków i szczęk hamulcowych ABS przekracza 14 tys., co stanowi około połowę wszystkich referencji części samochodowych ABS. W katalogu znajdują się również tarcze hamulcowe, bębny, zaciski oraz przewody.
Od kilkunastu lat ABS posiada bogatszą ofertę, w której poza elementami układu hamulcowego, znajdują się również inne części samochodowe. Producent oferuje między innymi elementy układu zawieszenia, takie jak np. wahacze oraz kable i linki – nie tylko hamulcowe, ale również przeznaczone do sprzęgła i innych części samochodowych.
ABS to przedsiębiorstwo powstałe w 1978 roku. Historia firmy jest zatem dosyć długa. Przez ponad 40 lat obecności na rynku producent niemal nieustannie poszerzał asortyment. Początkowo rozwój polegał na wprowadzaniu kolejnych referencji w katalogu części hamulcowych, tak aby ostatecznie zaspokoić niemal cały rynek europejski i azjatycki oraz większość amerykańskiego. W 2004 doszło do swoistej rewolucji, polegającej na rozpoczęciu produkcji części spoza układu hamulcowego. Wtedy to z fabryk ABS wyjechały pierwsze elementy zawieszenia.