Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
3RG | 21130 |
AKRON-MALÒ | 27128 |
APEC | AST4167 |
ASAM | 80601 |
BENDIX | 042464B |
BIRTH | BD5048 |
BIRTH | BS0074 |
BIRTH | BS5048 |
BMW | 31 30 6 781 546 |
BMW | 31 35 4 014 531 |
BMW | 31 35 6 760 985 |
BMW | 31 35 6 769 499 |
BMW | 31306781547 |
BMW | 31356753768 |
BMW | 31356778070 |
BORG BECK | BDL6767 |
CAUTEX | 750227 |
CAUTEX | 770964 |
COMLINE | CSL5022 |
CORTECO | 49398906 |
DELPHI | TC1388 |
DENCKERMAN | D140301 |
DYS | 30-56860 |
FAG | 818 0075 10 |
FEBI | 24623 |
FEBI | 280153 |
FIRST LINE | FDL6767 |
GSP | S050065 |
JPG | 1440400770 |
KAMOKA | 9030033 |
KAWE | 8500 11622 |
KAWE | 8500 11671 |
KRAFT AUTO | 4302575 |
KRAFT AUTO | 4302786 |
LEMFO | 27149 |
LEMFO | 27149 02 |
LYNXAUTO | C7133L |
MAG | 301191620570 |
MAPCO | 51644HPS |
MAXGEAR | 72-1754 |
METALCAUCH | 05873 |
METZGER | 53011811 |
MEYLE | 316 060 0013/HD |
MEYLE | 316 060 0073 |
MOOG | BM-LS-3675 |
MOTAQUIP | VSL897 |
MS | 27149-PCS-MS |
NAPA | NST4167 |
NK | 5111527 |
NK | 5111527PRO |
OCAP | 0583848 |
OCAP | 0594222 |
OPTIMAL | G7-1031 |
PATRON | PS4269L |
PEX | 12.05.600 |
QUINTON HA | QLS3416S |
REDAELLI R | 7523 |
REDAELLI R | 7523K |
RHIAG | 14.40.737 |
RTS | 97-99542 |
SIDEM | 21264 |
SKF | VKDS 348506 |
SPIDAN | 57036 |
STELLOX | 56-00512-SX |
STELLOX | 56-00512A-SX |
SWAG | 20 92 4623 |
Stark | SKST-0230070 |
TALOSA | 50-02399 |
TOPRAN | 500 912 |
TRISCAN | 8500 11622 |
TRW | JTS480 |
VEMA | 23736 |
VEMA | 23795 |
BMW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Łącznik stabilizatora to element układu zawieszenia samochodowego, który odpowiada za połączenie stabilizatora z wahaczem lub kolumną zawieszenia. Przekłada się to na optymalne prowadzenie kół samochodu podczas jazdy. Sam łącznik odpowiada z kolei za to, by każde z kół przylegało do drogi podczas pokonywania nawet najmniejszych łuków.
Łączniki stabilizatora, zwane także drążkami skrętnymi, montuje się zarówno na przedniej, jak i tylnej osi. W zależności od konkretnej marki samochodu będą one różnić się od siebie m.in. długością, grubością, kształtem oraz sztywnością. Ich stosunkowo delikatna konstrukcja sprawia, że łączniki stabilizatora kiepsko znoszą polskie warunki drogowe – dziury, wyboje, wyrwy na drodze. Do ich zużycia może dojść nawet po przejechaniu zaledwie około 20 tys. kilometrów.
Typowe objawy uszkodzonych lub zużytych łączników stabilizatora to stuki i uporczywe skrzypienie z okolic kół podczas pokonywania nierówności. Łączniki stabilizatorów to niestety jedne z najbardziej awaryjnych elementów zawieszenia. Ponadto ich awaria zdecydowanie przyspiesza zużycie pozostałych części układu zawieszenia a także opon samochodowych. Wprawiony kierowca może także odczuć utratę stabilności podczas jazdy, co ma bezpośredni wpływ na pogorszenie bezpieczeństwa.
Z racji bardzo istotnej roli tego podzespołu zawieszenia odradza się odwlekania wymiany w czasie. Ponadto zaleca się, by podczas wymiany łączników stabilizatora zawsze kierować się ku częściom zamiennym najlepszych producentów. Taka wymiana przełoży się na zwiększenie wytrzymałości układu zawieszenia i zapewni bezawaryjność oraz niezawodność zawieszenia samochodowego na bardzo wysokim poziomie.
ABS to holenderska firma produkująca części samochodowe. Przedsiębiorstwo obecne na rynku od kilkudziesięciu lat uchodzi za jednego z wiodących producentów części hamulcowych. W tym obszarze producent działa kompleksowo, dostarczając dystrybutorom części do większości marek samochodowych.
Podstawę oferty ABS stanowią klocki i szczęki hamulcowe, będące niewątpliwie flagowymi produktami przedsiębiorstwa. Od lat klocki hamulcowe ABS, podobnie jak towarzyszące im szczęki, uznawane są za jedne z najbardziej innowacyjnych i skutecznych na rynku. Liczba referencji klocków i szczęk hamulcowych ABS przekracza 14 tys., co stanowi około połowę wszystkich referencji części samochodowych ABS. W katalogu znajdują się również tarcze hamulcowe, bębny, zaciski oraz przewody.
Od kilkunastu lat ABS posiada bogatszą ofertę, w której poza elementami układu hamulcowego, znajdują się również inne części samochodowe. Producent oferuje między innymi elementy układu zawieszenia, takie jak np. wahacze oraz kable i linki – nie tylko hamulcowe, ale również przeznaczone do sprzęgła i innych części samochodowych.
ABS to przedsiębiorstwo powstałe w 1978 roku. Historia firmy jest zatem dosyć długa. Przez ponad 40 lat obecności na rynku producent niemal nieustannie poszerzał asortyment. Początkowo rozwój polegał na wprowadzaniu kolejnych referencji w katalogu części hamulcowych, tak aby ostatecznie zaspokoić niemal cały rynek europejski i azjatycki oraz większość amerykańskiego. W 2004 doszło do swoistej rewolucji, polegającej na rozpoczęciu produkcji części spoza układu hamulcowego. Wtedy to z fabryk ABS wyjechały pierwsze elementy zawieszenia.