Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
555 | SL-1630L |
555 | SL-1630L-M |
AISIN | JRSMZ-007 |
ASAM | 76775 |
ASHIKA | 106-03-314L |
ASHUKI | M875-37 |
ASVA | 0523-003 |
BENDIX | 042504B |
BIRTH | BS0108 |
BLUEPRINT | ADM58517 |
BORG BECK | BDL6674 |
CAUTEX | 760669 |
COMLINE | CSL5033 |
CORTECO | 49399727 |
CORTECO | 49401156 |
CTR | CLMZ-10 |
DELPHI | TC1409 |
DENCKERMAN | D140218 |
DJ PARTS | DL1071 |
DYS | 30-71933 |
FAG | 818 0376 10 |
FAI | SS4185 |
FEBEST | 0523-003 |
FEBI | 21875 |
FENOX | LS11072 |
FIRST LINE | FDL6674 |
GSP | S050258 |
HBJAKOPART | J4963015 |
JAPANPAR | SI-314L |
JAPKO | 106314L |
JPG | 3840400270 |
KAMOKA | 9030232 |
KAVO PARTS | SLS-4513 |
KAWE | 8500 50612 |
KLOKKERH | 3451371 |
KRAFT AUTO | 4303666 |
LEMFO | 33273 01 |
LYNXAUTO | C7062L |
MAG | 301191624010 |
MAPCO | 51334HPS |
MAXGEAR | 72-1782 |
MAZDA | GJ6A-34-170A |
MAZDA | GK2A34170 |
METZGER | 53034711 |
MEYLE | 35-16 060 0018/HD |
MEYLE | 35-16 060 0037 |
MGA | SA8437 |
MOOG | MD-LS-4026 |
MOTAQUIP | LVSL883 |
MS | 33273-PCS-MS |
NK | 5113219 |
OCAP | 0501587 |
OCAP | 0594432 |
OPTIMAL | G7-1076 |
PEX | 12.05.535 |
QUINTON HA | QLS3376S |
RTS | 97-08030-2 |
SIDEM | 51168 |
SKF | VKDS 844016 |
SPIDAN | 57376 |
STELLOX | 56-04506-SX |
STELLOX | 56-71025-SX |
STELLOX | 56-71025A-SX |
SWAG | 83 92 1875 |
Stark | SKST-0230163 |
TALOSA | 50-04527 |
TOPRAN | 600 332 |
TRISCAN | 8500 50612 |
TRW | JTS7574 |
VEMA | 25051 |
WILMINK | WG1992790 |
WILMINK | WG2037906 |
WILMINK | WG2040362 |
WILMINK | WG2248584 |
WILMINK | WG2291010 |
WILMINK | WG2292322 |
YAMATO | J63035YMT |
YAMATO | J63036YMT |
MAZDA
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Łącznik stabilizatora to element układu zawieszenia samochodowego, który odpowiada za połączenie stabilizatora z wahaczem lub kolumną zawieszenia. Przekłada się to na optymalne prowadzenie kół samochodu podczas jazdy. Sam łącznik odpowiada z kolei za to, by każde z kół przylegało do drogi podczas pokonywania nawet najmniejszych łuków.
Łączniki stabilizatora, zwane także drążkami skrętnymi, montuje się zarówno na przedniej, jak i tylnej osi. W zależności od konkretnej marki samochodu będą one różnić się od siebie m.in. długością, grubością, kształtem oraz sztywnością. Ich stosunkowo delikatna konstrukcja sprawia, że łączniki stabilizatora kiepsko znoszą polskie warunki drogowe – dziury, wyboje, wyrwy na drodze. Do ich zużycia może dojść nawet po przejechaniu zaledwie około 20 tys. kilometrów.
Typowe objawy uszkodzonych lub zużytych łączników stabilizatora to stuki i uporczywe skrzypienie z okolic kół podczas pokonywania nierówności. Łączniki stabilizatorów to niestety jedne z najbardziej awaryjnych elementów zawieszenia. Ponadto ich awaria zdecydowanie przyspiesza zużycie pozostałych części układu zawieszenia a także opon samochodowych. Wprawiony kierowca może także odczuć utratę stabilności podczas jazdy, co ma bezpośredni wpływ na pogorszenie bezpieczeństwa.
Z racji bardzo istotnej roli tego podzespołu zawieszenia odradza się odwlekania wymiany w czasie. Ponadto zaleca się, by podczas wymiany łączników stabilizatora zawsze kierować się ku częściom zamiennym najlepszych producentów. Taka wymiana przełoży się na zwiększenie wytrzymałości układu zawieszenia i zapewni bezawaryjność oraz niezawodność zawieszenia samochodowego na bardzo wysokim poziomie.
ABS to holenderska firma produkująca części samochodowe. Przedsiębiorstwo obecne na rynku od kilkudziesięciu lat uchodzi za jednego z wiodących producentów części hamulcowych. W tym obszarze producent działa kompleksowo, dostarczając dystrybutorom części do większości marek samochodowych.
Podstawę oferty ABS stanowią klocki i szczęki hamulcowe, będące niewątpliwie flagowymi produktami przedsiębiorstwa. Od lat klocki hamulcowe ABS, podobnie jak towarzyszące im szczęki, uznawane są za jedne z najbardziej innowacyjnych i skutecznych na rynku. Liczba referencji klocków i szczęk hamulcowych ABS przekracza 14 tys., co stanowi około połowę wszystkich referencji części samochodowych ABS. W katalogu znajdują się również tarcze hamulcowe, bębny, zaciski oraz przewody.
Od kilkunastu lat ABS posiada bogatszą ofertę, w której poza elementami układu hamulcowego, znajdują się również inne części samochodowe. Producent oferuje między innymi elementy układu zawieszenia, takie jak np. wahacze oraz kable i linki – nie tylko hamulcowe, ale również przeznaczone do sprzęgła i innych części samochodowych.
ABS to przedsiębiorstwo powstałe w 1978 roku. Historia firmy jest zatem dosyć długa. Przez ponad 40 lat obecności na rynku producent niemal nieustannie poszerzał asortyment. Początkowo rozwój polegał na wprowadzaniu kolejnych referencji w katalogu części hamulcowych, tak aby ostatecznie zaspokoić niemal cały rynek europejski i azjatycki oraz większość amerykańskiego. W 2004 doszło do swoistej rewolucji, polegającej na rozpoczęciu produkcji części spoza układu hamulcowego. Wtedy to z fabryk ABS wyjechały pierwsze elementy zawieszenia.