Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
555 | SL-N020R |
555 | SL-N020R-M |
AKRON-MALÒ | 53632 |
ASHIKA | 106-01-103L |
ASHUKI | 1488-4001 |
BENDIX | 043849B |
BIRTH | BS0032 |
BLUEPRINT | ADN18567 |
BORG BECK | BDL6703 |
COMLINE | CSL5045 |
CORTECO | 49396542 |
CTR | CLN-53 |
DELPHI | TC1831 |
DYS | 30-74855 |
FAG | 818 0456 10 |
FEBEST | 0223-V10FL |
FEBI | 27463 |
FIRST LINE | FDL6703 |
HBJAKOPART | J4961004 |
JAPANPAR | SI-103L |
JAPKO | 106103L |
KAVO PARTS | 2010053 |
KAVO PARTS | SLS-6502 |
KAWE | 8500 14672 |
MAG | 301191624670 |
MAPCO | 51281 |
MAXGEAR | 72-3110 |
METZGER | 53015911 |
MEYLE | 36-16 060 0040/HD |
MEYLE | 36-16 060 0059 |
MOOG | NI-LS-2307 |
MOTAQUIP | LVSL1233 |
MS | 27463B-PCS-MS |
NISSA | 54668-4U000 |
OCAP | 0592824 |
OPTIMAL | G7-1397 |
QUINTON HA | QLS3487S |
RHIAG | 84.62.736 |
RTS | 97-92341-2 |
SIDEM | 41661 |
SKF | VKDS 842010 |
SPIDAN | 57441 |
SWAG | 82 92 7463 |
TALOSA | 50-04583 |
TRISCAN | 8500 14672 |
TRW | JTS964 |
VEMA | 23654 |
WILMINK | WG1992948 |
WILMINK | WG2037553 |
WILMINK | WG2040511 |
WILMINK | WG2250103 |
WILMINK | WG2288845 |
HONDA
|
NISSAN
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Łącznik stabilizatora to element układu zawieszenia samochodowego, który odpowiada za połączenie stabilizatora z wahaczem lub kolumną zawieszenia. Przekłada się to na optymalne prowadzenie kół samochodu podczas jazdy. Sam łącznik odpowiada z kolei za to, by każde z kół przylegało do drogi podczas pokonywania nawet najmniejszych łuków.
Łączniki stabilizatora, zwane także drążkami skrętnymi, montuje się zarówno na przedniej, jak i tylnej osi. W zależności od konkretnej marki samochodu będą one różnić się od siebie m.in. długością, grubością, kształtem oraz sztywnością. Ich stosunkowo delikatna konstrukcja sprawia, że łączniki stabilizatora kiepsko znoszą polskie warunki drogowe – dziury, wyboje, wyrwy na drodze. Do ich zużycia może dojść nawet po przejechaniu zaledwie około 20 tys. kilometrów.
Typowe objawy uszkodzonych lub zużytych łączników stabilizatora to stuki i uporczywe skrzypienie z okolic kół podczas pokonywania nierówności. Łączniki stabilizatorów to niestety jedne z najbardziej awaryjnych elementów zawieszenia. Ponadto ich awaria zdecydowanie przyspiesza zużycie pozostałych części układu zawieszenia a także opon samochodowych. Wprawiony kierowca może także odczuć utratę stabilności podczas jazdy, co ma bezpośredni wpływ na pogorszenie bezpieczeństwa.
Z racji bardzo istotnej roli tego podzespołu zawieszenia odradza się odwlekania wymiany w czasie. Ponadto zaleca się, by podczas wymiany łączników stabilizatora zawsze kierować się ku częściom zamiennym najlepszych producentów. Taka wymiana przełoży się na zwiększenie wytrzymałości układu zawieszenia i zapewni bezawaryjność oraz niezawodność zawieszenia samochodowego na bardzo wysokim poziomie.
ABS to holenderska firma produkująca części samochodowe. Przedsiębiorstwo obecne na rynku od kilkudziesięciu lat uchodzi za jednego z wiodących producentów części hamulcowych. W tym obszarze producent działa kompleksowo, dostarczając dystrybutorom części do większości marek samochodowych.
Podstawę oferty ABS stanowią klocki i szczęki hamulcowe, będące niewątpliwie flagowymi produktami przedsiębiorstwa. Od lat klocki hamulcowe ABS, podobnie jak towarzyszące im szczęki, uznawane są za jedne z najbardziej innowacyjnych i skutecznych na rynku. Liczba referencji klocków i szczęk hamulcowych ABS przekracza 14 tys., co stanowi około połowę wszystkich referencji części samochodowych ABS. W katalogu znajdują się również tarcze hamulcowe, bębny, zaciski oraz przewody.
Od kilkunastu lat ABS posiada bogatszą ofertę, w której poza elementami układu hamulcowego, znajdują się również inne części samochodowe. Producent oferuje między innymi elementy układu zawieszenia, takie jak np. wahacze oraz kable i linki – nie tylko hamulcowe, ale również przeznaczone do sprzęgła i innych części samochodowych.
ABS to przedsiębiorstwo powstałe w 1978 roku. Historia firmy jest zatem dosyć długa. Przez ponad 40 lat obecności na rynku producent niemal nieustannie poszerzał asortyment. Początkowo rozwój polegał na wprowadzaniu kolejnych referencji w katalogu części hamulcowych, tak aby ostatecznie zaspokoić niemal cały rynek europejski i azjatycki oraz większość amerykańskiego. W 2004 doszło do swoistej rewolucji, polegającej na rozpoczęciu produkcji części spoza układu hamulcowego. Wtedy to z fabryk ABS wyjechały pierwsze elementy zawieszenia.