Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
3RG | 21870 |
555 | SL-3640 |
555 | SL-3640-M |
AISIN | JRST-002 |
AKRON-MALÒ | 50268 |
AKRON-MALÒ | 50279 |
APEC | AST4207 |
ASAM | 75315 |
ASHUKI | 1488-4302 |
ASVA | 0123-AVF |
BENDIX | 042479B |
BIRTH | BX5082 |
BLUEPRINT | ADT38520 |
BORG BECK | BDL6753 |
BSG | BSG 85-310-048 |
CAUTEX | 701064 |
COMLINE | CSL7296 |
CORTECO | 49398583 |
CTR | CLT-29 |
DELPHI | TC1455 |
DENCKERMAN | D140241 |
DJ PARTS | DL1007 |
DYS | 30-87756 |
FAG | 818 0362 10 |
FEBEST | 0123-AVF |
FEBI | 23635 |
FINWHALE | SL636 |
FIRST LINE | FDL6753 |
GSP | S050586 |
HBJAKOPART | J4962034 |
JAPANPAR | SI-204 |
JAPKO | 106204 |
JPG | 4840401700 |
KAMOKA | 9030157 |
KAVO PARTS | SLS-9006 |
KAWE | 8500 13613 |
KRAFT AUTO | 4303997 |
LEMFO | 29797 01 |
LEMFO | 43168 01 |
LEMFO | 43174 01 |
LYNXAUTO | C7034LR |
MAG | 301191625550 |
MAPCO | 51577HPS |
MAXGEAR | 72-1418 |
METALCAUCH | 06949 |
METZGER | 53054618 |
MEYLE | 30-16 060 0080 |
MGA | SA5373 |
MOOG | TO-LS-2980 |
MOTAQUIP | VSL998 |
MS | 29797-PCS-MS |
NAPA | NST4207 |
NK | 5114515 |
NK | 5114515PRO |
OCAP | 0502591 |
OPTIMAL | G7-1047 |
QUINTON HA | QLS3499S |
RHIAG | 90.24.735 |
RTS | 97-92573 |
SIDEM | 45260 |
SIDEM | 45564 |
SKF | VKDS 841004 |
SPIDAN | 46217 |
SPIDAN | 57565 |
STELLOX | 56-98024-SX |
STELLOX | 56-98024A-SX |
SWAG | 81 92 3635 |
TALOSA | 50-04707 |
TOPRAN | 600 338 |
TOYOT | 48820-47010 |
TRISCAN | 8500 13613 |
TRW | JTS7536 |
TRW | JTSB0016 |
USN | SP260382 |
VEMA | 22636 |
YAMATO | J62098YMT |
TOYOTA
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Łącznik stabilizatora to element układu zawieszenia samochodowego, który odpowiada za połączenie stabilizatora z wahaczem lub kolumną zawieszenia. Przekłada się to na optymalne prowadzenie kół samochodu podczas jazdy. Sam łącznik odpowiada z kolei za to, by każde z kół przylegało do drogi podczas pokonywania nawet najmniejszych łuków.
Łączniki stabilizatora, zwane także drążkami skrętnymi, montuje się zarówno na przedniej, jak i tylnej osi. W zależności od konkretnej marki samochodu będą one różnić się od siebie m.in. długością, grubością, kształtem oraz sztywnością. Ich stosunkowo delikatna konstrukcja sprawia, że łączniki stabilizatora kiepsko znoszą polskie warunki drogowe – dziury, wyboje, wyrwy na drodze. Do ich zużycia może dojść nawet po przejechaniu zaledwie około 20 tys. kilometrów.
Typowe objawy uszkodzonych lub zużytych łączników stabilizatora to stuki i uporczywe skrzypienie z okolic kół podczas pokonywania nierówności. Łączniki stabilizatorów to niestety jedne z najbardziej awaryjnych elementów zawieszenia. Ponadto ich awaria zdecydowanie przyspiesza zużycie pozostałych części układu zawieszenia a także opon samochodowych. Wprawiony kierowca może także odczuć utratę stabilności podczas jazdy, co ma bezpośredni wpływ na pogorszenie bezpieczeństwa.
Z racji bardzo istotnej roli tego podzespołu zawieszenia odradza się odwlekania wymiany w czasie. Ponadto zaleca się, by podczas wymiany łączników stabilizatora zawsze kierować się ku częściom zamiennym najlepszych producentów. Taka wymiana przełoży się na zwiększenie wytrzymałości układu zawieszenia i zapewni bezawaryjność oraz niezawodność zawieszenia samochodowego na bardzo wysokim poziomie.
ABS to holenderska firma produkująca części samochodowe. Przedsiębiorstwo obecne na rynku od kilkudziesięciu lat uchodzi za jednego z wiodących producentów części hamulcowych. W tym obszarze producent działa kompleksowo, dostarczając dystrybutorom części do większości marek samochodowych.
Podstawę oferty ABS stanowią klocki i szczęki hamulcowe, będące niewątpliwie flagowymi produktami przedsiębiorstwa. Od lat klocki hamulcowe ABS, podobnie jak towarzyszące im szczęki, uznawane są za jedne z najbardziej innowacyjnych i skutecznych na rynku. Liczba referencji klocków i szczęk hamulcowych ABS przekracza 14 tys., co stanowi około połowę wszystkich referencji części samochodowych ABS. W katalogu znajdują się również tarcze hamulcowe, bębny, zaciski oraz przewody.
Od kilkunastu lat ABS posiada bogatszą ofertę, w której poza elementami układu hamulcowego, znajdują się również inne części samochodowe. Producent oferuje między innymi elementy układu zawieszenia, takie jak np. wahacze oraz kable i linki – nie tylko hamulcowe, ale również przeznaczone do sprzęgła i innych części samochodowych.
ABS to przedsiębiorstwo powstałe w 1978 roku. Historia firmy jest zatem dosyć długa. Przez ponad 40 lat obecności na rynku producent niemal nieustannie poszerzał asortyment. Początkowo rozwój polegał na wprowadzaniu kolejnych referencji w katalogu części hamulcowych, tak aby ostatecznie zaspokoić niemal cały rynek europejski i azjatycki oraz większość amerykańskiego. W 2004 doszło do swoistej rewolucji, polegającej na rozpoczęciu produkcji części spoza układu hamulcowego. Wtedy to z fabryk ABS wyjechały pierwsze elementy zawieszenia.