Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
3RG | 21413 |
3RG | 40901 |
AKRON-MALÒ | 15677 |
APEC | AST4109 |
ASAM | 32909 |
AUTOMEGA | 110153110 |
AUTOMEGA | 3004440275 |
BENDIX | 042500B |
BIRTH | BX5024 |
BORG BECK | BDL6792 |
BSG | BSG 65-310-011 |
CADIL | 13104120 |
CAUTEX | 480153 |
CAUTEX | 757053 |
COMLINE | CSL7160 |
CORTECO | 49399006 |
DELPHI | TC1573 |
DENCKERMAN | D140275 |
DJ PARTS | DL1832 |
DYS | 30-75701 |
FAG | 818 0308 10 |
FEBEST | OPSB-SIGR-KIT |
FEBI | 27775 |
FINWHALE | SL621 |
FIRST LINE | FDL6792 |
GSP | S050534 |
GUD | GSP301189 |
IMPERGOM | 25936 |
JPG | 1250500100 |
KAMOKA | 9030384 |
KAWE | 8500 10637 |
KRAFT AUTO | 4301566 |
LEMFO | 34750 01 |
LYNXAUTO | C7260LR |
MAG | 301191624850 |
MAPCO | 53796 |
MAPCO | 59796 |
MAXGEAR | 72-1790 |
METALCAUCH | 40145 |
METZGER | 53002309 |
MEYLE | 614 044 0007 |
MOOG | OP-LS-3815 |
MOTAQUIP | LVSL1336 |
MS | 34750-PCS-MS |
MS | 34750-SET-MS |
NAPA | NST4109 |
NK | 5113618 |
OCAP | 0504375 |
OPEL | 13104120 |
OPEL | 444275 |
OPTIMAL | G7-1071 |
QUINTON HA | QLS3541S |
REDAELLI R | 54120 |
RTS | 97-05611 |
SAAB | 13104120 |
SIDEM | 9060 |
SKF | VKDS 445000 |
SPIDAN | 45097 |
STELLOX | 56-05131-SX |
STELLOX | 56-05131A-SX |
SWAG | 40 92 7775 |
Stark | SKST-0230096 |
TALOSA | 50-01299 |
TOPRAN | 206 909 |
TRISCAN | 8500 10637 |
TRW | JTS815 |
VAICO | V40-0578 |
VAICO | V40-9512 |
VAUXH | 13104120 |
VEMA | 26235 |
WILMINK | WG1993134 |
WILMINK | WG2032772 |
WILMINK | WG2040445 |
WILMINK | WG2250279 |
WILMINK | WG2290343 |
CADILLAC
|
FIAT
|
OPEL
|
SAAB
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Łącznik stabilizatora to element układu zawieszenia samochodowego, który odpowiada za połączenie stabilizatora z wahaczem lub kolumną zawieszenia. Przekłada się to na optymalne prowadzenie kół samochodu podczas jazdy. Sam łącznik odpowiada z kolei za to, by każde z kół przylegało do drogi podczas pokonywania nawet najmniejszych łuków.
Łączniki stabilizatora, zwane także drążkami skrętnymi, montuje się zarówno na przedniej, jak i tylnej osi. W zależności od konkretnej marki samochodu będą one różnić się od siebie m.in. długością, grubością, kształtem oraz sztywnością. Ich stosunkowo delikatna konstrukcja sprawia, że łączniki stabilizatora kiepsko znoszą polskie warunki drogowe – dziury, wyboje, wyrwy na drodze. Do ich zużycia może dojść nawet po przejechaniu zaledwie około 20 tys. kilometrów.
Typowe objawy uszkodzonych lub zużytych łączników stabilizatora to stuki i uporczywe skrzypienie z okolic kół podczas pokonywania nierówności. Łączniki stabilizatorów to niestety jedne z najbardziej awaryjnych elementów zawieszenia. Ponadto ich awaria zdecydowanie przyspiesza zużycie pozostałych części układu zawieszenia a także opon samochodowych. Wprawiony kierowca może także odczuć utratę stabilności podczas jazdy, co ma bezpośredni wpływ na pogorszenie bezpieczeństwa.
Z racji bardzo istotnej roli tego podzespołu zawieszenia odradza się odwlekania wymiany w czasie. Ponadto zaleca się, by podczas wymiany łączników stabilizatora zawsze kierować się ku częściom zamiennym najlepszych producentów. Taka wymiana przełoży się na zwiększenie wytrzymałości układu zawieszenia i zapewni bezawaryjność oraz niezawodność zawieszenia samochodowego na bardzo wysokim poziomie.
ABS to holenderska firma produkująca części samochodowe. Przedsiębiorstwo obecne na rynku od kilkudziesięciu lat uchodzi za jednego z wiodących producentów części hamulcowych. W tym obszarze producent działa kompleksowo, dostarczając dystrybutorom części do większości marek samochodowych.
Podstawę oferty ABS stanowią klocki i szczęki hamulcowe, będące niewątpliwie flagowymi produktami przedsiębiorstwa. Od lat klocki hamulcowe ABS, podobnie jak towarzyszące im szczęki, uznawane są za jedne z najbardziej innowacyjnych i skutecznych na rynku. Liczba referencji klocków i szczęk hamulcowych ABS przekracza 14 tys., co stanowi około połowę wszystkich referencji części samochodowych ABS. W katalogu znajdują się również tarcze hamulcowe, bębny, zaciski oraz przewody.
Od kilkunastu lat ABS posiada bogatszą ofertę, w której poza elementami układu hamulcowego, znajdują się również inne części samochodowe. Producent oferuje między innymi elementy układu zawieszenia, takie jak np. wahacze oraz kable i linki – nie tylko hamulcowe, ale również przeznaczone do sprzęgła i innych części samochodowych.
ABS to przedsiębiorstwo powstałe w 1978 roku. Historia firmy jest zatem dosyć długa. Przez ponad 40 lat obecności na rynku producent niemal nieustannie poszerzał asortyment. Początkowo rozwój polegał na wprowadzaniu kolejnych referencji w katalogu części hamulcowych, tak aby ostatecznie zaspokoić niemal cały rynek europejski i azjatycki oraz większość amerykańskiego. W 2004 doszło do swoistej rewolucji, polegającej na rozpoczęciu produkcji części spoza układu hamulcowego. Wtedy to z fabryk ABS wyjechały pierwsze elementy zawieszenia.