Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
3RG | 21134 |
AKRON-MALÒ | 27098 |
APEC | AST4406 |
ASAM | 74957 |
AUTOMEGA | 210646910 |
BENDIX | 042463B |
BGA | LS0953 |
BIRTH | BX5056 |
BMW | 33 35 6 764 428 |
BMW | 33556764428 |
BORG BECK | BDL6799 |
CAUTEX | 201535 |
COMLINE | CSL7161 |
CORTECO | 49399971 |
DELPHI | TC1475 |
DENCKERMAN | D140255 |
DITAS | A2-6123 |
DITAS | DSR1119 |
DYS | 30-56381 |
FAG | 818 0159 10 |
FEBI | 26078 |
FEBI | 280155 |
FIRST LINE | FDL6799 |
GSP | S050070 |
GSP | S051405 |
IMPERGOM | 35495 |
IMPERGOM | 35952 |
KAMOKA | 9030040 |
KAWE | 8500 11623 |
KRAFT AUTO | 4302650 |
LEMFO | 29934 01 |
LYNXAUTO | C7126LR |
MAG | 301191620350 |
MAPCO | 51659 |
MAXGEAR | 72-1694 |
METALCAUCH | 05854 |
METZGER | 53010919 |
MEYLE | 316 060 0020/HD |
MOOG | BM-LS-3743 |
MOOG | BM-SB-8981 |
MOTAQUIP | LVSL955 |
MS | 29934-PCS-MS |
MS | 29934-SET-MS |
MS | 36827-SET-MSP |
Motrio | 8550500746 |
NAPA | NST4406 |
NK | 5111516 |
OCAP | 0504244 |
OPTIMAL | G7-1029 |
PATRON | PS4264 |
PATRON | PSE12223 |
PEX | 12.05.606 |
QUINTON HA | QLS3509S |
REDAELLI R | 74428 |
REDAELLI R | 7513 |
REDAELLI R | 7513K |
RTS | 97-99583 |
RUV | 925010 |
SIDEM | 21362 |
SKF | VKDS 448512 |
SPIDAN | 57710 |
STELLOX | 56-00515-SX |
SWAG | 20 92 6078 |
Stark | SKST-0230135 |
TALOSA | 50-02392 |
TOPRAN | 500 915 |
TRISCAN | 8500 11623 |
TRW | JTS510 |
VEMA | 22266 |
BMW
|
BMW (BRILLIANCE)
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Łącznik stabilizatora to element układu zawieszenia samochodowego, który odpowiada za połączenie stabilizatora z wahaczem lub kolumną zawieszenia. Przekłada się to na optymalne prowadzenie kół samochodu podczas jazdy. Sam łącznik odpowiada z kolei za to, by każde z kół przylegało do drogi podczas pokonywania nawet najmniejszych łuków.
Łączniki stabilizatora, zwane także drążkami skrętnymi, montuje się zarówno na przedniej, jak i tylnej osi. W zależności od konkretnej marki samochodu będą one różnić się od siebie m.in. długością, grubością, kształtem oraz sztywnością. Ich stosunkowo delikatna konstrukcja sprawia, że łączniki stabilizatora kiepsko znoszą polskie warunki drogowe – dziury, wyboje, wyrwy na drodze. Do ich zużycia może dojść nawet po przejechaniu zaledwie około 20 tys. kilometrów.
Typowe objawy uszkodzonych lub zużytych łączników stabilizatora to stuki i uporczywe skrzypienie z okolic kół podczas pokonywania nierówności. Łączniki stabilizatorów to niestety jedne z najbardziej awaryjnych elementów zawieszenia. Ponadto ich awaria zdecydowanie przyspiesza zużycie pozostałych części układu zawieszenia a także opon samochodowych. Wprawiony kierowca może także odczuć utratę stabilności podczas jazdy, co ma bezpośredni wpływ na pogorszenie bezpieczeństwa.
Z racji bardzo istotnej roli tego podzespołu zawieszenia odradza się odwlekania wymiany w czasie. Ponadto zaleca się, by podczas wymiany łączników stabilizatora zawsze kierować się ku częściom zamiennym najlepszych producentów. Taka wymiana przełoży się na zwiększenie wytrzymałości układu zawieszenia i zapewni bezawaryjność oraz niezawodność zawieszenia samochodowego na bardzo wysokim poziomie.
ABS to holenderska firma produkująca części samochodowe. Przedsiębiorstwo obecne na rynku od kilkudziesięciu lat uchodzi za jednego z wiodących producentów części hamulcowych. W tym obszarze producent działa kompleksowo, dostarczając dystrybutorom części do większości marek samochodowych.
Podstawę oferty ABS stanowią klocki i szczęki hamulcowe, będące niewątpliwie flagowymi produktami przedsiębiorstwa. Od lat klocki hamulcowe ABS, podobnie jak towarzyszące im szczęki, uznawane są za jedne z najbardziej innowacyjnych i skutecznych na rynku. Liczba referencji klocków i szczęk hamulcowych ABS przekracza 14 tys., co stanowi około połowę wszystkich referencji części samochodowych ABS. W katalogu znajdują się również tarcze hamulcowe, bębny, zaciski oraz przewody.
Od kilkunastu lat ABS posiada bogatszą ofertę, w której poza elementami układu hamulcowego, znajdują się również inne części samochodowe. Producent oferuje między innymi elementy układu zawieszenia, takie jak np. wahacze oraz kable i linki – nie tylko hamulcowe, ale również przeznaczone do sprzęgła i innych części samochodowych.
ABS to przedsiębiorstwo powstałe w 1978 roku. Historia firmy jest zatem dosyć długa. Przez ponad 40 lat obecności na rynku producent niemal nieustannie poszerzał asortyment. Początkowo rozwój polegał na wprowadzaniu kolejnych referencji w katalogu części hamulcowych, tak aby ostatecznie zaspokoić niemal cały rynek europejski i azjatycki oraz większość amerykańskiego. W 2004 doszło do swoistej rewolucji, polegającej na rozpoczęciu produkcji części spoza układu hamulcowego. Wtedy to z fabryk ABS wyjechały pierwsze elementy zawieszenia.