Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
3RG | 21126 |
3RG | 21126LD |
AKRON-MALÒ | 270831 |
AKRON-MALÒ | 270941 |
APEC | AST4122 |
ASAM | 34830 |
BENDIX | 042458B |
BENDIX | 045975B |
BIRTH | BS0010 |
BIRTH | BS0029 |
BMW | 31 35 6 765 933 |
BORG BECK | BDL6979 |
BORG BECK | BDL7424 |
BSG | BSG 15-310-070 |
BSG | BSG 15-310-275 |
CAUTEX | 750179 |
CAUTEX | 750223 |
COMLINE | CSL5048 |
COMLINE | CSL5115 |
CORTECO | 49398643 |
DELPHI | TC1473 |
DENCKERMAN | D140391 |
DJ PARTS | DL1827 |
DYS | 30-56380 |
FAG | 818 0288 10 |
FEBEST | 1923-E90FL |
FEBI | 27199 |
FEBI | 280170 |
FIRST LINE | FDL6979 |
FIRST LINE | FDL7424 |
GSP | S050068 |
KAMOKA | 9030041 |
KAWE | 8500 11626 |
KRAFT AUTO | 4302682 |
LEMFO | 35364 01 |
LYNXAUTO | C7125L |
MAG | 301191620340 |
MAPCO | 51657HPS |
MAPCO | 53657HPS |
MAXGEAR | 72-1629 |
METALCAUCH | 05820 |
METALCAUCH | 40005 |
METZGER | 53013011 |
MEYLE | 316 060 0016/HD |
MEYLE | 316 060 0075 |
MOOG | BM-LS-3725 |
MOTAQUIP | VSL920 |
MS | 27199B-PCS-MS |
Motrio | 8550500684 |
NAPA | NST4122 |
NK | 5111517 |
NK | 5111517PRO |
OCAP | 0594236 |
OPTIMAL | G7-1024 |
OPTIMAL | G7-1464 |
QUINTON HA | QLS3507S |
REDAELLI R | 7535 |
REDAELLI R | 7535K |
REDAELLI R | 75933 |
RHIAG | 14.33.737 |
RTS | 97-99581-2 |
RUV | 925008 |
SKF | VKDS 348500 |
SPIDAN | 57705 |
STELLOX | 56-00510-SX |
STELLOX | 56-00510A-SX |
SWAG | 20 92 7199 |
Stark | SKST-0230086 |
TALOSA | 50-02390 |
TALOSA | 50-11581 |
TOPRAN | 500 910 |
TRISCAN | 8500 11626 |
TRW | JTS613 |
TRW | JTS7758 |
VEMA | 250011 |
VEMA | 25249 |
WILMINK | WG1992441 |
WILMINK | WG1992449 |
WILMINK | WG2028967 |
WILMINK | WG2040388 |
WILMINK | WG2250002 |
WILMINK | WG2290016 |
BMW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Łącznik stabilizatora to element układu zawieszenia samochodowego, który odpowiada za połączenie stabilizatora z wahaczem lub kolumną zawieszenia. Przekłada się to na optymalne prowadzenie kół samochodu podczas jazdy. Sam łącznik odpowiada z kolei za to, by każde z kół przylegało do drogi podczas pokonywania nawet najmniejszych łuków.
Łączniki stabilizatora, zwane także drążkami skrętnymi, montuje się zarówno na przedniej, jak i tylnej osi. W zależności od konkretnej marki samochodu będą one różnić się od siebie m.in. długością, grubością, kształtem oraz sztywnością. Ich stosunkowo delikatna konstrukcja sprawia, że łączniki stabilizatora kiepsko znoszą polskie warunki drogowe – dziury, wyboje, wyrwy na drodze. Do ich zużycia może dojść nawet po przejechaniu zaledwie około 20 tys. kilometrów.
Typowe objawy uszkodzonych lub zużytych łączników stabilizatora to stuki i uporczywe skrzypienie z okolic kół podczas pokonywania nierówności. Łączniki stabilizatorów to niestety jedne z najbardziej awaryjnych elementów zawieszenia. Ponadto ich awaria zdecydowanie przyspiesza zużycie pozostałych części układu zawieszenia a także opon samochodowych. Wprawiony kierowca może także odczuć utratę stabilności podczas jazdy, co ma bezpośredni wpływ na pogorszenie bezpieczeństwa.
Z racji bardzo istotnej roli tego podzespołu zawieszenia odradza się odwlekania wymiany w czasie. Ponadto zaleca się, by podczas wymiany łączników stabilizatora zawsze kierować się ku częściom zamiennym najlepszych producentów. Taka wymiana przełoży się na zwiększenie wytrzymałości układu zawieszenia i zapewni bezawaryjność oraz niezawodność zawieszenia samochodowego na bardzo wysokim poziomie.
ABS to holenderska firma produkująca części samochodowe. Przedsiębiorstwo obecne na rynku od kilkudziesięciu lat uchodzi za jednego z wiodących producentów części hamulcowych. W tym obszarze producent działa kompleksowo, dostarczając dystrybutorom części do większości marek samochodowych.
Podstawę oferty ABS stanowią klocki i szczęki hamulcowe, będące niewątpliwie flagowymi produktami przedsiębiorstwa. Od lat klocki hamulcowe ABS, podobnie jak towarzyszące im szczęki, uznawane są za jedne z najbardziej innowacyjnych i skutecznych na rynku. Liczba referencji klocków i szczęk hamulcowych ABS przekracza 14 tys., co stanowi około połowę wszystkich referencji części samochodowych ABS. W katalogu znajdują się również tarcze hamulcowe, bębny, zaciski oraz przewody.
Od kilkunastu lat ABS posiada bogatszą ofertę, w której poza elementami układu hamulcowego, znajdują się również inne części samochodowe. Producent oferuje między innymi elementy układu zawieszenia, takie jak np. wahacze oraz kable i linki – nie tylko hamulcowe, ale również przeznaczone do sprzęgła i innych części samochodowych.
ABS to przedsiębiorstwo powstałe w 1978 roku. Historia firmy jest zatem dosyć długa. Przez ponad 40 lat obecności na rynku producent niemal nieustannie poszerzał asortyment. Początkowo rozwój polegał na wprowadzaniu kolejnych referencji w katalogu części hamulcowych, tak aby ostatecznie zaspokoić niemal cały rynek europejski i azjatycki oraz większość amerykańskiego. W 2004 doszło do swoistej rewolucji, polegającej na rozpoczęciu produkcji części spoza układu hamulcowego. Wtedy to z fabryk ABS wyjechały pierwsze elementy zawieszenia.