Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
3RG | 21132 |
AKRON-MALÒ | 27131 |
APEC | AST4625 |
ASAM | 76737 |
ASVA | 1923-009 |
BENDIX | 042481B |
BIRTH | BX5094 |
BMW | 33 50 6 781 540 |
BMW | 33 55 6 761 000 |
BORG BECK | BDL6770 |
BSG | BSG 15-310-057 |
CAUTEX | 770818 |
COMLINE | CSL7165 |
CORTECO | 49399254 |
DELPHI | TC1394 |
DENCKERMAN | D140264 |
DJ PARTS | DL1141 |
DYS | 30-56861 |
FAG | 818 0074 10 |
FEBI | 26130 |
FEBI | 26131 |
FEBI | 280156 |
FIRST LINE | FDL6770 |
GSP | S050067 |
JPG | 1450500700 |
KAMOKA | 9030047 |
KAWE | 8500 11620 |
KRAFT AUTO | 4302506 |
LEMFO | 27099 |
LEMFO | 27099 02 |
LYNXAUTO | C7134LR |
MAG | 301191620580 |
MAPCO | 51646 |
MAPCO | 51646HPS |
MAXGEAR | 72-2339 |
METALCAUCH | 59493 |
METZGER | 53011919 |
MEYLE | 316 060 0012/HD |
MEYLE | 316 060 0071 |
MOOG | BM-LS-3690 |
MOTAQUIP | VSL945 |
MS | 27099-PCS-MS |
NAPA | NST4625 |
NK | 15111529 |
NK | 5111529 |
OCAP | 0504223 |
OPTIMAL | G7-1051 |
PATRON | PS4212 |
QUINTON HA | QLS3418S |
REDAELLI R | 7524 |
REDAELLI R | 7524K |
RTS | 97-99540 |
SIDEM | 21369 |
SKF | VKDS 448505 |
SPIDAN | 57683 |
STELLOX | 56-00514-SX |
STELLOX | 56-00514A-SX |
SWAG | 20 92 6130 |
SWAG | 20 92 6131 |
Stark | SKST-0230199 |
TALOSA | 50-02397 |
TOPRAN | 500 914 |
TRISCAN | 8500 11620 |
TRW | JTS513 |
VEMA | 23789 |
BMW
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Łącznik stabilizatora to element układu zawieszenia samochodowego, który odpowiada za połączenie stabilizatora z wahaczem lub kolumną zawieszenia. Przekłada się to na optymalne prowadzenie kół samochodu podczas jazdy. Sam łącznik odpowiada z kolei za to, by każde z kół przylegało do drogi podczas pokonywania nawet najmniejszych łuków.
Łączniki stabilizatora, zwane także drążkami skrętnymi, montuje się zarówno na przedniej, jak i tylnej osi. W zależności od konkretnej marki samochodu będą one różnić się od siebie m.in. długością, grubością, kształtem oraz sztywnością. Ich stosunkowo delikatna konstrukcja sprawia, że łączniki stabilizatora kiepsko znoszą polskie warunki drogowe – dziury, wyboje, wyrwy na drodze. Do ich zużycia może dojść nawet po przejechaniu zaledwie około 20 tys. kilometrów.
Typowe objawy uszkodzonych lub zużytych łączników stabilizatora to stuki i uporczywe skrzypienie z okolic kół podczas pokonywania nierówności. Łączniki stabilizatorów to niestety jedne z najbardziej awaryjnych elementów zawieszenia. Ponadto ich awaria zdecydowanie przyspiesza zużycie pozostałych części układu zawieszenia a także opon samochodowych. Wprawiony kierowca może także odczuć utratę stabilności podczas jazdy, co ma bezpośredni wpływ na pogorszenie bezpieczeństwa.
Z racji bardzo istotnej roli tego podzespołu zawieszenia odradza się odwlekania wymiany w czasie. Ponadto zaleca się, by podczas wymiany łączników stabilizatora zawsze kierować się ku częściom zamiennym najlepszych producentów. Taka wymiana przełoży się na zwiększenie wytrzymałości układu zawieszenia i zapewni bezawaryjność oraz niezawodność zawieszenia samochodowego na bardzo wysokim poziomie.
ABS to holenderska firma produkująca części samochodowe. Przedsiębiorstwo obecne na rynku od kilkudziesięciu lat uchodzi za jednego z wiodących producentów części hamulcowych. W tym obszarze producent działa kompleksowo, dostarczając dystrybutorom części do większości marek samochodowych.
Podstawę oferty ABS stanowią klocki i szczęki hamulcowe, będące niewątpliwie flagowymi produktami przedsiębiorstwa. Od lat klocki hamulcowe ABS, podobnie jak towarzyszące im szczęki, uznawane są za jedne z najbardziej innowacyjnych i skutecznych na rynku. Liczba referencji klocków i szczęk hamulcowych ABS przekracza 14 tys., co stanowi około połowę wszystkich referencji części samochodowych ABS. W katalogu znajdują się również tarcze hamulcowe, bębny, zaciski oraz przewody.
Od kilkunastu lat ABS posiada bogatszą ofertę, w której poza elementami układu hamulcowego, znajdują się również inne części samochodowe. Producent oferuje między innymi elementy układu zawieszenia, takie jak np. wahacze oraz kable i linki – nie tylko hamulcowe, ale również przeznaczone do sprzęgła i innych części samochodowych.
ABS to przedsiębiorstwo powstałe w 1978 roku. Historia firmy jest zatem dosyć długa. Przez ponad 40 lat obecności na rynku producent niemal nieustannie poszerzał asortyment. Początkowo rozwój polegał na wprowadzaniu kolejnych referencji w katalogu części hamulcowych, tak aby ostatecznie zaspokoić niemal cały rynek europejski i azjatycki oraz większość amerykańskiego. W 2004 doszło do swoistej rewolucji, polegającej na rozpoczęciu produkcji części spoza układu hamulcowego. Wtedy to z fabryk ABS wyjechały pierwsze elementy zawieszenia.