Dodaj opinię
Producent | Numery OEM |
---|
AKRON-MALÒ | 24252 |
APEC | AST4057 |
ASAM | 80606 |
BENDIX | 042474B |
BIRTH | BD0112 |
BORG BECK | BDL6695 |
BSG | BSG 60-310-013 |
CAUTEX | 750230 |
COMLINE | CSL6046 |
CORTECO | 49400285 |
DELPHI | TC1551 |
DENCKERMAN | D140266 |
DJ PARTS | DL1246 |
DYS | 30-72908 |
FAG | 818 0306 10 |
FEBI | 24575 |
FEBI | 280342 |
FIRST LINE | FDL6695 |
GSP | S050286 |
KAMOKA | 9030007 |
KAMOKA | 990039 |
KAWE | 8500 23623 |
KRAFT AUTO | 4301394 |
LEMFO | 30373 |
LEMFO | 30373 01 |
LYNXAUTO | C7233R |
MAG | 301191623370 |
MAPCO | 52805HPS |
MAXGEAR | 72-1748 |
MERCE | 639 320 01 89 |
MERCE | 639 320 03 89 |
MERCE | 639 320 05 89 |
MERCE | A 639 320 01 89 |
MERCE | A 639 320 03 89 |
MERCE | A 639 320 05 89 |
METALCAUCH | 06114 |
METZGER | 53041212 |
MEYLE | 016 060 0031/HD |
MEYLE | 016 060 0076 |
MOOG | ME-LS-3819 |
MOTAQUIP | VSL995 |
MS | 30373-PCS-MS |
NAPA | NST4057 |
NK | 5113326 |
NK | 5113326PRO |
OCAP | 0584262 |
OPTIMAL | G7-1042 |
QUINTON HA | QLS3548S |
REDAELLI R | ME514 |
REDAELLI R | ME514K |
RHIAG | 28.23.736 |
RTS | 97-01489-1 |
SIDEM | 50261 |
SKF | VKDS 348022 |
SPIDAN | 44398 |
STELLOX | 56-03478-SX |
STELLOX | 56-03478A-SX |
SWAG | 10 92 4575 |
Stark | SKST-0230106 |
TALOSA | 50-01698 |
TOPRAN | 401 733 |
TRISCAN | 8500 23623 |
TRW | JTS487 |
VEMA | 25074 |
MERCEDES-BENZ
|
Zadaj pytanie na temat tego produktu
Łącznik stabilizatora to element układu zawieszenia samochodowego, który odpowiada za połączenie stabilizatora z wahaczem lub kolumną zawieszenia. Przekłada się to na optymalne prowadzenie kół samochodu podczas jazdy. Sam łącznik odpowiada z kolei za to, by każde z kół przylegało do drogi podczas pokonywania nawet najmniejszych łuków.
Łączniki stabilizatora, zwane także drążkami skrętnymi, montuje się zarówno na przedniej, jak i tylnej osi. W zależności od konkretnej marki samochodu będą one różnić się od siebie m.in. długością, grubością, kształtem oraz sztywnością. Ich stosunkowo delikatna konstrukcja sprawia, że łączniki stabilizatora kiepsko znoszą polskie warunki drogowe – dziury, wyboje, wyrwy na drodze. Do ich zużycia może dojść nawet po przejechaniu zaledwie około 20 tys. kilometrów.
Typowe objawy uszkodzonych lub zużytych łączników stabilizatora to stuki i uporczywe skrzypienie z okolic kół podczas pokonywania nierówności. Łączniki stabilizatorów to niestety jedne z najbardziej awaryjnych elementów zawieszenia. Ponadto ich awaria zdecydowanie przyspiesza zużycie pozostałych części układu zawieszenia a także opon samochodowych. Wprawiony kierowca może także odczuć utratę stabilności podczas jazdy, co ma bezpośredni wpływ na pogorszenie bezpieczeństwa.
Z racji bardzo istotnej roli tego podzespołu zawieszenia odradza się odwlekania wymiany w czasie. Ponadto zaleca się, by podczas wymiany łączników stabilizatora zawsze kierować się ku częściom zamiennym najlepszych producentów. Taka wymiana przełoży się na zwiększenie wytrzymałości układu zawieszenia i zapewni bezawaryjność oraz niezawodność zawieszenia samochodowego na bardzo wysokim poziomie.
ABS to holenderska firma produkująca części samochodowe. Przedsiębiorstwo obecne na rynku od kilkudziesięciu lat uchodzi za jednego z wiodących producentów części hamulcowych. W tym obszarze producent działa kompleksowo, dostarczając dystrybutorom części do większości marek samochodowych.
Podstawę oferty ABS stanowią klocki i szczęki hamulcowe, będące niewątpliwie flagowymi produktami przedsiębiorstwa. Od lat klocki hamulcowe ABS, podobnie jak towarzyszące im szczęki, uznawane są za jedne z najbardziej innowacyjnych i skutecznych na rynku. Liczba referencji klocków i szczęk hamulcowych ABS przekracza 14 tys., co stanowi około połowę wszystkich referencji części samochodowych ABS. W katalogu znajdują się również tarcze hamulcowe, bębny, zaciski oraz przewody.
Od kilkunastu lat ABS posiada bogatszą ofertę, w której poza elementami układu hamulcowego, znajdują się również inne części samochodowe. Producent oferuje między innymi elementy układu zawieszenia, takie jak np. wahacze oraz kable i linki – nie tylko hamulcowe, ale również przeznaczone do sprzęgła i innych części samochodowych.
ABS to przedsiębiorstwo powstałe w 1978 roku. Historia firmy jest zatem dosyć długa. Przez ponad 40 lat obecności na rynku producent niemal nieustannie poszerzał asortyment. Początkowo rozwój polegał na wprowadzaniu kolejnych referencji w katalogu części hamulcowych, tak aby ostatecznie zaspokoić niemal cały rynek europejski i azjatycki oraz większość amerykańskiego. W 2004 doszło do swoistej rewolucji, polegającej na rozpoczęciu produkcji części spoza układu hamulcowego. Wtedy to z fabryk ABS wyjechały pierwsze elementy zawieszenia.